Skip to content

משבר בין קטאר לאיחוד האמירויות, ערב הסעודית ובחריין

במסמך משותף קראו ערב הסעודית, איחוד האמירויות ובחריין לנסיכות קטאר ולשליט המכהן החדש, שיח' תמים בן חמד אל ת'אני, לשמור על הביטחון המשותף של מדינות המפרץ ולא להתערב בעניינים הפנימים של המדינות הללו. שלוש המדינות החזירו את שגריריהן מדוחה והן מוחות על תמיכתו של האמיר בתנועת האחים המוסלמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערב הסעודית, איחוד האמירויות ובחריין החזירו את שגריריהן מנסיכות קטאר היום (רביעי) עקב ההתערבות הקטארית בעניינהן הפנימיים. כך נטען במסמך משותף של שלוש המדינות התפרסם היום.

(צילום: GSDPqatar, ויקימדיה)
שיח' תמים בן חמד אל ת'אני המקורב לתנועת האחים המוסלמים (צילום: GSDPqatar, ויקימדיה)

במסמך המשותף קראו שלוש המדינות לנסיכות קטאר ולשליט המכהן החדש, שיח' תמים בן חמד אל ת'אני, לשמור על הביטחון המשותף של מדינות המפרץ ולא להתערב בעניינים הפנימים של המדינות הללו באופן ישיר או בלתי ישיר. כן מתבקש האמיר לא לתת תמיכה למי שמאיים על היציבות של המדינות הללו.

במסמך מוזכר הסכם ביטחוני שקטאר חתמה עליו בחודש נובמבר 2013, שעל פיו כל מדינות "מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ" מחויבות  לשמור על עצמאות כל אחת מהמדינות במועצה ולא להתערב בעניינים הפנימיים – מחויבות שהופרה לטענתן על ידי נסיכות קטאר.

נסיכות קטאר מואשמת למעשה בתמיכה בתנועת האחים המוסלמים ובשלוחותיה בשלוש המדינות שהחזירו את שגריריהן. באיחוד האמירויות נשפט לאחרונה אזרח קטארי שנידון לשבע שנים מאסר באשמת תמיכה בתנועה שיש לה קשר לתנועת האחים המוסלמים. קטאר גם תומכת בתנועת האחים המוסלמים במצרים ומאפשרת לנציגיה להופיע בערוץ הלוויין אל ג'זירה, שם הם תוקפים את מצרים ואת איחוד האמירויות.

יש לזכור שאיחוד האמירויות יחד עם ערב הסעודית ובחריין תמכו בהפלת משטר האחים המוסלמים במצרים, בעוד  קטאר גינתה את הפלתו של מוחמד מורסי ב-30 ביוני 2013. בנוסף, קטאר נותנת בימה לאנשי דת שתומכים באחים ואלה מופיעים בפומבי ותוקפים את המדינות שמתנגדות למשטר האחים המוסלמים. אחד מהם הוא השיח' הידוע יוסף אלקרדאווי, שלאחרונה תקף את איוחד האמירויות על עמדתה – דבר שעורר ביקורת חריפה נגד נסיכות קטאר והגביר את חששן של המדינות השכנות לקטאר מתסיסה פנימית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן