Skip to content

דמוקרטיה לתפארת – ראש ממשלה מסית נגד השירות הציבורי

כך קורה שראש ממשלה בישראל ושריה כולם פוגעים קשות במדינה עצמה. מאחורי מסך עשן, עבה וסמיך, של פעילות יומיומית אינטנסיבית, ובאצטלה שהם עסוקים מעל לראש ועוסקים בדברים חשובים, הם בורחים מאחריותם לעתידה של המדינה ומחבלים ביסודותיה החברתיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכנס האחרון של התאחדות התעשיינים יצא ראש הממשלה שלנו, בנימין נתניהו, בשצף קצף נגד הרגולטורים שלדעתו מהווים את "החסם העיקרי במשק – קרטל של רגולטורים ולא של מונופולים". כך, לעיתים קרובות' נבחרינו בכנסת ובממשלה, בדיבור ובשיח מסית ומדיח, יוצאים נגד התשתית הציבורית הממלכתית החשובה והחיונית כל כך של השירות הציבורי. בעיקר בולט הדבר באשר לפקידות הבכירה במשרדי הממשלה השונים וגופי הסמך שלה ונגד נציגי החוק והמשפט בישראל.

כבר מזמן בישראל הדמוקרטיה שלנו מתעלמת לחלוטין מן ההיבטים הציבוריים של חיינו וחשיבותם העליונה בהבטחת חוסנה וביטחונה של המדינה והחברה בה. תחת ש"נבחרינו" ישקדו על שכלול מערכות חיינו הציבוריות, ובראשן המערכת הפוליטית והמערכת השלטונית, ויראו בכך שליחות ממדרגה עליונה, הם מעדיפים לתקוף את התשתית החשובה והחיונית הזו של השירות הציבורי במדינה – הגורם המקצועי, הענייני והמרסן הזה בכאוס הגדול של הפוליטיקה הישראלית.

עלינו להבין שתפקודם הלקוי של נבחרינו היא הבעיה האמתית ולא הפקידות הבכירה. בהחלט יש מקום לבחון כל העת, באופן ענייני ומקצועי מאוד, את הנושא החשוב הזה, אך ראש ממשלה בישראל הוא וממשלתו נושאים באחריות העליונה לדברים. הדברים לא הולכים טוב משום שמתקיימת בתוכנו חולשה דורית שמונעת מעמנו לתמוך ולהעמיד בתוכנו מערכות חיים איכותיות. וכשהדברים אינם הולכים כראוי תוקפים את השליח – את הפקיד משרת הציבור.

מדי פעם, באופן מקומי מאוד ובראייה טכנית צרה, אנו מנסים לתקן את הדברים, אך בשום מקרה אין מדובר בחשיבת עומק העוסקת בבירור שאלות היסוד והאמת של חיינו הציבוריים. כך הגענו למצב שכל מה שנעשה לא יעלה ולא יצלח בידינו כל עוד איננו נותנים תשובה לשאלות האסטרטגיות שמלוות אותנו. בחשיבה הפילוסופית אפשר להגדיר מצב עניינים זה כחטא מטפיסי. אנו חיים בחטא.

(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)

כך קורה שראש ממשלה בישראל ושריה כולם פוגעים קשות במדינה עצמה. מאחורי מסך עשן, עבה וסמיך, של פעילות יומיומית אינטנסיבית, ובאצטלה שהם עסוקים מעל לראש ועוסקים בדברים חשובים, הם בורחים מאחריותם לעתידה של המדינה ומחבלים ביסודותיה החברתיים. הכישלון הגדול הזה מתחיל כבר במפלגות והמערכת הפוליטית, ועל כך כתבתי בספרי "לקראת פרדיגמה חדשה". התנהלותם של נבחרינו בזירה זו היא כה מחפירה ועלובה עד שאין כל סיבה שנאמין כי מי שנכשל בה ייטיב לפתע לעשות למדינה – ישיט בהצלחה את הספינה הזו הנקראת מדינת ישראל אל עבר חוף מבטחים.

לאחרונה הצטרפו לפוליטיקה שני ג'נטלמנים חדשים: יאיר לפיד ונפתלי בנט. אף שמעולם קודם לכן לא עסקו בפוליטיקה, תרומתם לה שלילית ביותר. שום דבר חדש הם לא מביאים עמם למערכת. זה אותו עוד מאותו הדבר והפעם רק בשפה לפידית ובשפה בנטית. שניהם מרבים לדברר את עצמם ואת הציבור לדעת במלל תפל מסית ומדיח. אנשים בוגרים בישראל, משכילים ורחבי אופקים, שכבר ראו ועשו משהו בחייהם, קמים לפתע בבוקר ונשטפים במלל אינפנטילי, בלתי מקצועי לחלוטין וחסר כל שאר רוח ואינטלקט, היוצא מפיהם ללא כל בושה וצניעות מינימליים נדרשים. מין הוגי דעות ד'לשמעטס. אוי לאוזניים ששומעות. ולנו לא נותר אלא לקוות להפתעה בהיסטוריה שתייצר בישראל מנהיגות ותהליכים מלמטה שישנו את פני הדברים.

[related-posts title="מאמרים קודמים של נמרוד נוי"]

1 Comment

  1. גידי
    10 במרץ 2014 @ 8:47

    ציטוט "השירות הציבורי במדינה – הגורם המקצועי, הענייני והמרסן הזה בכאוס הגדול של הפוליטיקה הישראלית."
    השרות הציבורי הוא אם השחיתות וההתעללות באזרח נראה שנמרוד נוי אף פעם לא לקח משכנתא,לא היה צריך את ביטוח לאומי, מס הכנסה מס רכוש,פרקליטות ,בתי משפט,מכס, עירייה,משטרה לא ועדת בנייה…וכו…יושבים שם אנשים שמתעללים באזרח שמנצלים את כוחם וסמכותם כלפי מי שהם אמורים לשרת.איך תסביר שניצול שואה לא מקבל כסף שביטוח לאומי חייב לו.ולא מגלים לו את זכויותיו? כל יועץ משפטי חושב שהוא אלוהים..
    הכל פוליטיקה עאלק , נמרוד הכתבה שלך פוגעת בשכל הישר ,לך לישון ותחלום על מלל אינפנטילי, בלתי מקצועי לחלוטין וחדש!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן