Skip to content

למרות עדותה של זקן – היא לא תהיה עדת מדינה

אמש הודיעה הפרקליטות כי זקן לא הביאה ראיות תומכות לדבריה ולכן לא תהפוך לעדת מדינה. פרקליטיה מסרו כי "זקן ביקשה לחשוף אירועים שבהם היו מעורבים אחרים, להם הייתה עדה. היא הושיטה יד לעבר המדינה וזו סירבה ללחוץ את ידה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעט מדי, מאוחר מדי – "אין עסקת עד מדינה", כך הודיעה אתמול (חמישי) בערב פרקליטות המדינה לשולה זקן ופרקליטיה. "זקן לא הביאה ראיות תומכות לדבריה", הסבירה הפרקליטות. שולה זקן, מי שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נחקרה שלשום במשך שמונה שעות במשרדי יחידת להב 433 במשטרת ישראל בלוד ומסרה עדות. זו נמסרה לאחר משא ומתן עם הפרקליטות על קבלת מעמד של עדת מדינה ובהבנה שהפרקליטות תבקש להשית עליה מאסר בפועל. את סיכומי החקירה, העדות והממצאים העביר מפקד היחידה לחקירות הונאה, תת ניצב אפרים ברכה, לפרקליטות המדינה.

אין עסקה. שולה זקן (צילום מסך חדשות 2)
אין עסקה. שולה זקן (צילום מסך חדשות 2)

אתמול בשעות לילה הודיעה דוברות משרד המשפטים: "הערב נמסרה הודעה לבאי כוחה של זקן כי הוחלט שלא להמשיך את המגעים עמם בקשר לתיקים התלויים ועומדים נגד מרשתם, וזאת על אף הדברים שמסרה בעניין מעורבותם של אחרים בביצוע עבירות פליליות. ההחלטה התקבלה תוך בחינת מכלול נסיבות העניין ושקילת שיקולים שונים, לרבות השלב המתקדם שבו מצויים התיקים שזקן הואשמה בהם – שלב שבו ניתן לבקש להציג ראיות נוספות לבית המשפט רק בנסיבות חריגות ביותר, לצד העובדה כי זקן לא הביאה ראיות תומכות חיצוניות לדבריה".

סנגוריה של זקן, עורכי הדין עופר ברטל ודב גלעד כהן, מסרו בתגובה כי "למערכת המשפט ולציבור ניתנה הזדמנות פז יחידה במינה להרחיב ולחשוף את כל שקרה בסביבתה הקרובה של זקן במשך כל שנות עבודתה. הזדמנות זאת, דומה שהוחמצה לעת הזו. זקן ביקשה לחשוף אירועים שבהם היו מעורבים אחרים, להם הייתה עדה. היא הושיטה יד לעבר המדינה וזו סירבה ללחוץ את ידה. אנו תקווה שהחלטה זו תשתנה בעתיד, לאור היותה שגויה".

אולמרט וזקן בימים טובים יותר (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אולמרט וזקן בימים טובים יותר (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

גורמי משטרה אמרו כי ציפו מזקן להביא עדויות תומכות בדבריה, כמו מסמכים, הקלטות וכדומה. מה עוד שמדובר באירועים שאירעו לפני 10 ו-15 שנה. "יהיה קשה להסתמך בבית המשפט רק על דבריה בלבד ולבקש מהשופט שיקבל את עדותה לאחר שבית המשפט כבר סיים את השלב בו העידו כל העדים".

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב דוד רוזן הודיע בתחילת השבוע על מועד הכרעת הדין במשפט. בהודעה נמסר כי  בסוף החודש, ה-31 במרס יוכרע דינם של כל אחד מ-16 הנאשמים במעורבות בשחיתות בבניית פרויקט היוקרה הולילנד בירושלים. בעקבות פרסום מועד הכרעת הדין שאלו גורמי משפט האם השופט רוזן אותת בכך לפרקליטות לזרז אפשרות של עסקה עם זקן, או שיתכן כי בפרסום המועד אותת כי ברצונו להבהיר שכבר הכריע בתיק.

זקן עצמה בלתה את סוף שבוע בחופשה ברודוס וחזרה ארצה בתחילת השבוע. 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן