Skip to content

יום האישה הבינלאומי: נשות הכותל הגיעו לתל אביב

לרגל יום האישה הבינלאומי החליטו הנשים להתפלל סמוך לשוק הכרמל ולהקים דוכן הסברה. הנשים הניחו תפילין והסבירו את עמדתן לכל מי שחפץ בכך, הקהל התל אביבי לא התרגש יתר על המידה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשות הכותל הנאבקות על זכותן של נשים להתפלל על יד הכותל כשהן עטופות טלית, הגיעו לרגל יום האישה הבינלאומי הבוקר (שישי) להתפלל בשוק הכרמל בתל אביב. הנשים התפללו ובדוכן שהקימו חילקו חומר הסברה על פעילותן.

מסבירות לחסיד מחב"ד מדוע זכותן להתפלל בטלית (צילום: דן בר דב)
מסבירות לחסיד מחב"ד מדוע זכותן להתפלל בטלית (צילום: דן בר דב)
(צילום: דן בר דב)
רק חיכו להזדמנות? (צילום: דן בר דב)

הדוכן הוקם בכיכר מגן דוד שליד השוק וזכה להתעניינות מצד העוברים ושבים. יו"ר ארגון נשות הכותל, ענת הופמן, חברת ההנהלה ד"ר אלה קנר ומנהלת תחום החינוך והתוכן, נטלי לסטרג'ר, אמרו את הברכה: "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו  וציוונו להתעטף בציצית".  חלק ממבקרי השוק הדתיים והמסורתיים לא אהבו את הרעיון, אבל לא הפריעו לנשים התפלל כרצונן. בכול זאת מדובר בתל אביב.

הופמן סיכמה את האירוע: "הופתענו לטובה מגילויי ההתעניינות ומהפרגון של הרחוב התל אביבי, נשים וגברים כאחד. היה מרגש לראות ערב רב של  נשים מתעטפות בטליתות ומברכות – סבתות וצעירות, אשכנזיות ומזרחיות, עולות חדשות, תיירות יהודיות מצרפת, גרמניה וארה"ב ועוד המון נשים שמתגוררות מחוץ לת"א – המשותף לכולן שהצטרפו בחפץ לב כאילו חיכו להזדמנות שרק תגיע. מה שבכלל לא ציפינו. השאלה שחזרה על עצמה, בעיקר מצד הנשים: 'האם תהיו פה גם בשבוע הבא?'. בהחלט חומר למחשבה".

מראה לא שגרתי. מניחות תפילין (צילום: דן בר דב)
מראה לא שגרתי. מניחות תפילין (צילום: דן בר דב)

1 Comment

  1. אנדריי
    7 במרץ 2014 @ 20:15

    כל הכבוד לנשות הכותל על המאבק הצודק שלהן.
    אני לגמרי איתן, לדעתי גם לנשים יש זכויות שוות וזו זכותן להתפלל בתפילין וציצית ובהחלט מגיע להן.
    נשות הכותל אתן גיבורות והעם איתכם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן