Skip to content

מחקר: גוברים הלחצים על ישראל מצד מוסדות פיננסיים באירופה

את המחקר ערך מכון "מולד" המקיים ניטור מתמשך של הלחצים הבינלאומיים המופעלים על ישראל עקב המשך השליטה בשטחים. הדו"ח קובע כי כמעט כל הצעדים בעולם נגד גורמים ישראליים קשורים ונובעים מהמצב בשטחים, וכלל אינם עוסקים בדה-לגיטימציה של עצם קיום המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז תחילת השנה גברו הלחצים על ישראל מצד המוסדות הפיננסיים החשובים באירופה עקב הבנייה בהתנחלויות. כך עולה ממחקר חדש שיוצג מחר בכנסת, ע"י השדולה לשיתוף פעולה אזורי, בראשות ח"כ ניצן הורוביץ.

המחקר מגלה כי במהלך חודשיים בלבד, מאז תחילת השנה הנוכחית, כבר הצהירו חמישה מוסדות פיננסים מהגדולים באירופה על הפסקת התקשרויות עם מוסדות וחברות בישראל המקיימים פעילות מעבר לקו הירוק. הנזק לכלכלה הישראלית מוערך במיליוני דולרים. לדוגמא, קרן PGGM, קרן הפנסיה הגדולה בהולנד שהשקיעה בעבר עשרות מיליוני אירו בישראל, הודיעה שתפסיק התקשרויות עם בנקים בישראל.

מגבירים את הלחץ? באיחוד האירופי טוענים כי האיחוד מתנגד לחרם (צילום: צבי זינגר)
מגבירים את הלחץ? באיחוד האירופי טוענים כי האיחוד מתנגד לחרם (צילום: צבי זינגר)

את המחקר ערך מכון "מולד" המקיים ניטור מתמשך של הלחצים הבינלאומיים המופעלים על ישראל עקב המשך השליטה בשטחים. הדו"ח קובע כי כמעט כל הצעדים בעולם נגד גורמים ישראלים  קשורים ונובעים מהמצב בשטחים, וכלל אינם עוסקים בדה-לגיטימציה של עצם קיום המדינה.

 המחקר יוצג בכנס מיוחד של השדולה לשיתוף פעולה אזורי, בראשות ח"כ ניצן הורוביץ, בהשתתפות שגרירים, נציגי מדינות, חוקרים ואנשי מסחר. הכנס ייבחן את הפירות שיניב הסכם שלום עתידי עם הפלסטינים, בדגש על שיתופי פעולה אזוריים ושדרוג מעמד ישראל מול האיחוד האירופי. במקביל תיבחן התגברות הלחצים הבינלאומיים המופעלים על ישראל בעקבות הבנייה בהתנחלויות.

שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, יציג בכנס את הצעת האיחוד האירופי להעניק לישראל מעמד חסר תקדים של שותפה מיוחדת עם אירופה, לאחר פתרון הסכסוך.

יצוין כי פקידים בכירים באיחוד האירופי טענו בשבוע שעבר, בפגישות עם משלחת עיתונאים ישראליים, כי האיחוד האירופי מתנגד לחרם מכל סוג שהוא על ישראל ולכל צורה של דה לגיטימציה. לעומת זאת טענו גורמים מדיניים ישראליים כי בכירים באיחוד האירופי משתתפים בכנסים ובפאנלים של ארגוני החרם למיניהם.

ח"כ הורוביץ קיים בשבועות האחרונים סבב פגישות אישיות עם שגרירים ונבחרי ציבור ממדינות רבות, ביניהם שגרירי ארה"ב, האיחוד האירופי, הקוורטט, וצרפת, וחברי קונגרס וסנטורים אמריקאים. הפגישות נערכו לקראת הנחת הסכם המסגרת של ג'ון קרי ובמטרה למצות את הפוטנציאל העצום הגלום בהסכם שלום.

"הסדר מדיני הוא אינטרס ישראלי מובהק", אומר ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר השדולה לשיתוף פעולה אזורי. "הסכם עם הפלסטינים לא רק יסדיר את הסכסוך הממאיר, אלא גם יפתח את הדלת לפוטנציאל עצום של שיתופי פעולה עם שורה של מדינות באזור. הטלטלה במזרח התיכון יצרה מצבים חדשים, אפשרויות לשיתופי פעולה גורמים רבים שבעבר נחשבו לדמיוניות. יש פוטנציאל אדיר של סחר וכלכלה, אנרגיה, מים, תקשורת, סביבה, תחבורה, וביטחון. אנחנו נמצאים על סף הכרעה והציבור בישראל צריך לדעת מה מונח על הכף ואיזו הזדמנות יש עכשיו להגיע לפריצת דרך".

 ביחס לחרמות ופעולות נגד ישראל, הדגיש ח"כ הורוביץ: "נתניהו וקיצוני הימין משרתים את הארגונים הקוראים להחרים את ישראל. הלחצים הבינלאומיים קשורים ישירות להמשך הבנייה בהתנחלויות מבודדות שפוגעת באינטרס הישראלי. נתניהו יודע היטב כי הלחצים הם תוצאה של היעדר פתרון מדיני והמשך הבנייה בהתנחלויות, אך במקום לגלות אחריות הוא מעדיף להגיד שישראל כולה נמצאת בסכנה קיומית".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן