Skip to content

טרם נמצאו שברי המטוס המלזי שהתרסק

מעריכים כי השברים התפזרו על שטח גדול בים. עד כה הועלו שתי השערות לסיבת ההתפרקות: שבר מבני של המטוס בעקבות תאונה קרקעית שהוא עבר או חבלה שביצע ארגון טרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס בואינג 777-200ERשל שבשימוש חברת מלזיה איירליינס
מטוס בואינג 777-200ERשל שבשימוש חברת מלזיה איירליינס

עדיין לא נמצאו השברים של מטוס 777-200ER של חברת מלזיה איירליינס, שהתרסק מול חופי וייטנאם ובו 239 בני אדם. עד כה הועלו שתי השערות לסיבת ההתפרקות: שבר מבני של המטוס, בעקבות תאונה קרקעית שהוא עבר, או חבלה שביצע ארגון טרור.

שבר טכני

מתברר, כי מטוס הבואינג 777-200ER של חברת מלזיה איירליינס שנעלם, היה מעורב באוגוסט 2012 בתאונה, כאשר כנף המטוס פגעה בזנבו של מטוס איירבס A340 של חברה סינית, בנמל התעופה הבינלאומי פודונג בשנגחאי. איש לא נפגע בתאונה, אבל קצה הכנף של המטוס המלזי נשברה ונשארה תקועה בזנבו של האיירבס הסיני. השבר בכנף הוגדרה בזמנו – משמעותי. עתה בודקים, שאולי השבר בכנף היה גדול ממה ששיערו בזמנו, כאשר תוקנו הנזקים, והוא אשר גרם להתפרקות המטוס באוויר ולהתרסקותו.

אפשרות חבלה

כאשר פרסמה שלשום חברת תעופה המלזית את רשימת הנוסעים שהיו במטוס, התברר, כי שני נוסעים הופיעו עם שמות של דרכונים שנגנבו בתאילנד. כך קרא שהאיטלקי לואיג'י מארלדי מיהר להתקשר מתאילנד להוריו, כדי לבשר להם שהוא חי וקיים, לאחר ששמע כי שמו נמצא ברשימת הנוסעים שהיו בטיסה. כך קרה גם לאזרח אוסטרי, שדרכונו נגנב לפני שנתיים, כאשר היה בטיול בתאילנד.

לנוכח עובדה זו הועלתה אפשרות, שאולי מדובר במעשה חבלה של ארגון טרור. מנכ"ל מלזיה איירליינס אחמד ג'אוחרי Jauhari יחיא אמר במסיבת עיתונאים: "אנחנו לא פוסלים שום אפשרות".

נעלם בדרכו לבייג'ין

טיסה MH307 של המטוס המלזי נעלמה שלשום מול חופי וייטנאם כאשר המטוס איבד קשר עם בקרי התנועה האווירית. המטוס המריא מנמל התעופה בקואלה לומפור בשעה 00:21 זמן מקומי, בדרכו לבייג'ין שבה היה צפוי לנחות בשעה ב-06:30, אבל אחרי שעתיים טיסה, בהגיע המטוס לגובה של 35 אלף רגל, אבד הקשר והוא נעלם.

מבצע חיפש גדול

מבצע חיפוש גדול אחר שברי המטוס מבוצע על ידי מלזיה, וייטנאם וסין, וניתן סיוע על ידי מדינות נוספות, כולל ארה"ב. כבר ביום שבת גילו אתמול מטוסי חיל האוויר וייטנאמיים שני כתמי שמן גדולים במפרץ תאילנד, אבל החיפוש הופסק בגלל החשיכה. כאשר התחדשו היום החיפושים התברר, כי לכתמים אלה אין כל קשר למטוס שהתרסק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן