Skip to content

"מענק עבודה" יוקדם לקראת חג הפסח

שר האוצר יאיר לפיד הנחה להקדים את תשלום מס הכנסה שלילי, המכונה "מענק עבודה". כ-380 מיליון שקל יועברו לידי הזכאים עוד לפני ערב החג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מנהל רשות המסים משה אשר
מנהל רשות המסים משה אשר

שר האוצר, יאיר לפיד, הנחה את מנהל רשות המסים, משה אשר, להקדים את התשלום האחרון של "מענק עבודה" ("מס הכנסה שלילי") עד ל-2 באפריל וזאת במקום ב- 15 בחודש אפריל, המועד הקבוע בחוק. במסגרת התשלום האחרון, עבור בקשות שהוגשו בשנה החולפת, יועבר לחשבונות הבנק של הזכאים לקראת חג הפסח סכום של כ- 380 מיליון שקל. כך שבעקבות ההנחיה להקדמת התשלום, יוכלו יותר מ- 233 אלף שכירים, הזכאים לקבלת מענק עבודה, להיעזר בו לקראת חג הפסח.

עם העברת התשלום האחרון, הסכום הכולל שישולם עבור שנת המס 2012, למי שנמצאו עד כה כזכאים לקבלת מענק, עומד על כ- 855 מיליון שקל. מספר הזכאים לקבלת המענק עבור שנת 2012 עומד נכון להיום על כ- 241 אלף שכירים ועצמאים.

יודגש כי החל בשנת המס 2013 ניתן מענק מוגדל בשיעור של 150% לנשים עובדות, שהן אם לילד אחד או יותר ולאבות חד הוריים, שילדיהם נמצאים אצלם וכלכלתם עליהם.

החל מ-1 בינואר 2014, שכירים ועצמאים המרוויחים עד כ-6,700 שקל בחודש, העומדים בתנאי הזכאות, יכולים להגיש בקשות לקבלת המענק עבור שנת המס 2013, ולקבל מענק עבודה בגובה של אלפי שקלים. התשלום הראשון עבור שנת המס 2013 ישולם לזכאים בחודש יולי הקרוב ועד כה הוגשו עשרות אלפים של בקשות לקבלת המענק.

הבקשות לקבלת המענק מוגשות בכל אחד מסניפי דואר ישראל בהליך פשוט וממוחשב והנתונים מועברים ישירות למחשבי רשות המסים. הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום. התשלום מופקד במועדים הקבועים בחוק ישירות בחשבונות הבנק של הזכאים וכתוספת נטו לשכר מעבודה.

שר האוצר: "הקדמת תשלום מענקי עבודה תאפשר לזכאים לקבלם ולהתארגן ביתר קלות לחג הפסח ולהוצאות הרבות הנלוות לו. נמשיך ונעשה ככל האפשר להקל על הציבור העובד בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן