Skip to content

מרתון ירושלים צפוי להכניס 10.5 מליוני שקלים למלונות ולעסקים

ביום שישי הבא, ה-21 בחודש, יתקיים בירושלים המרתון המתחרה של תל אביב וצפוי להביא למעלה מ-10,000 לינות תיירים בעיר ולהכנסות של מעל עשרה מיליוני שקלים למלונות ולעסקים. 25,000 רצים מ-54 מדינות ישתתפו בו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רצים במרתון על רקע העיר העתיקה: השראה ואוויר צלול. (צילום: אתר המרתון)
רצים במרתון על רקע העיר העתיקה: השראה ואוויר צלול. (צילום: אתר המרתון)

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי ה-4 יתקיים ביום שישי ה-21 במארס ומארגניו סבורים שכבר עכשיו ניתן להכריז עליו כאירוע הספורט הבינלאומי הגדול והמשמעותי ביותר שנערך בישראל.

מספר שיא של כ- 25,00 רצים מ-54 מדינות שונות בעולם ישתתפו במרתון, כאשר כ- 2,400 רצים מרחבי העולם יגיעו במיוחד להתחרות בו. זהו גידול של 41% בהרשמה מחו"ל במרתון בהשוואה לשנת 2013 ובמספר חסר תקדים והגבוה ביותר אי פעם בארץ של רצים מחו"ל.

המארגנים מעריכים כי המרתון צפוי להביא למעלה מ-10,000 לינות בעיר, הכוללות את לינות הרצים ומלוויהם, והכנסות של כ-10.5 מיליון שקלים לתיירות בעיר הכוללות לינה, מסעדות, מוסדות תרבות, תחבורה ועוד.

25,000 הרצים יתחרו במקצי המרתון המלא (42 ק"מ), חצי המרתון (21 ק"מ), 10 ק"מ, 5 ק"מ, והמרוץ החברתי – קהילתי.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, אשר ירוץ בעצמו במרתון, אמר כי "כרץ מרתון אשר סיים חמישה מרתונים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר והיא משלבת נופים עוצר נשימה ומלאי השראה, אוויר צלול ומסלול אתגרי. מרתון ירושלים הוא אירוע בינלאומי, אשר מעמיד את ירושלים בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם כניו-יורק, ברלין, לונדון ופריז המקיימות מרתון בינלאומי". ברקת הוסיף כי למרתון תרומה עצומה לתיירות ולכלכלה וכי הוא מחבר יותר ויותר קהלים בארץ ובעולם אל ירושלים.

ברקת: "מרתון ירושלים הוא לא רק המרתון הבינלאומי הגדול בארץ, אלא גם המרתון הכי חברתי ומרגש. יחד עם אלפי הרצים מרחבי העולם והארץ ירוצו השנה מספר שיא של עמותות המקדמות מטרות חברתיות וכראוי לירושלים, הוא מחבר בין אנשים שונים מתחומי חיים שונים ומרקע חברתי שונה שמתלכדים יחד לחוויה ספורטיבית איכותית. אני מזמין את כולם לקחת חלק בחגיגות המרתון וליהנות מחוויה ספורטיבית-תרבותית בלתי נשכחת לאורך נופיה ואתריה המרהיבים של ירושלים".

ניר ברקת משיק את מרתון ירושלים ה-4 אתמול. (צילום: פלאש 90)
ניר ברקת משיק את מרתון ירושלים ה-4 אתמול. (צילום: פלאש 90)

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הוסיף כי המרתון בירושלים הוא דוגמה לאירוע ספורטיבי שמושך אלפי תיירים וממצב את ישראל כמדינה מודרנית ומערבית. לדבריו, גם השנה משקיע המשרד תקציב גדול בשיווק המרתון בחו"ל, כמו בערוץ הטלוויזיה יורוספורט ובהבאת עיתונאים בכירים מהעולם לסקר אותו.

משרד התיירות גם ייתן השנה חסות לטור דה פרנס כדי לטפח את התיירות של ספורט אתגרי. "אנחנו פועלים להפוך את ישראל לארץ הספורט והמרתונים", הדגיש הלוי.

לדברי המארגנים, השנה ניכרת עלייה משמעותית של רצים ממדינות שהן מעצמות של מרתונים ובהן ארה"ב, ברזיל ודרום אפריקה. מדינות נוספות עם נציגויות משמעותיות הינן צרפת, גרמניה, הונגריה איטליה והולנד. כמו כן, השנה לראשונה יגיעו רצים מאזרבייג'ן, איי בהאמס, הודו והפיליפינים.

השנה הושקעו כ- 700,000 שקלים בפרסום ושיווק במגזיני ריצה מקצועיים בחו"ל ושיווק ממוקד בקהלי היעד. הפעילות כולל קידום ממומן של המרתון ברשתות החברתיות בארץ ובחו"ל.
כ-40 עיתונאים זרים מ-12 מדינות שונות יגיעו לסקר את המרתון, בהם צוותי טלוויזיה מרוסיה, קנדה, דנמרק, ארה"ב וברזיל. שווי הפרסום כתוצאה מהסיקור התקשורתי של העיתונאים הזרים, מוערך במיליוני דולרים.

רצים למען החברה

כמו כן, כ-6,000 רצים מעמותות שונות צפויים להשתתף במרתון מדובר במספר שיא של רצים- כל אחד למען העמותה אותה הוא מייצג, דבר שהופך את המרתון הירושלמי למרוץ החברתי ביותר בישראל.

בין העמותות שייקחו חלק במרוץ: האגודה למלחמה בסרטן, עמותת שלווה, עמותת על"ה, עמותת צעדים קטנים, עמותת בית הגלגלים, מרכז לחיילים בודדים, קו לחיים, רצים למען מניעת האלימות במשפחה ועוד.

מקצה חברתי מיוחד של 800 מטרים – מרוץ הקהילות – יעמוד לרשות מי שאינו יכול לרוץ מרתון מלא.

במסגרת קמפיין בינלאומי שערכה עיריית ירושלים בשיתוף עם משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים, הורכבו עבור הרצים מחו"ל חבילות אירוח שכוללות גם כניסה למוסדות תרבות, מסעדות ואטרקציות בעיר.

חבילות הטיסה וההשתתפות במרתון שווקו ע"י התיירות ברשות לפיתוח ירושלים ובאמצעות סוכנים בשיתוף עם חברת דיזנהאוז. מחירי החבילות נעו בין 1.100 אירו לארבעה לילות לילות בירושלים כולל טיסה מאיטליה, ועד 1,500 אירו לשבעה  לילות (שכוללים שני לילות בטבריה + לילה בים המלח).בשל עלות הטיסה, החבילות מגרמניה וצרפת הינן בתוספת של 200-300 אירו לאדם.

כחלק מערכת הריצה אותן מקבלים כל הרצים במרתון ירושלים, הרצים מחו"ל מקבלים חוברת עם מידע תיירותי בירושלים, הכוללת כרטיס הטבות והנחות לאטרקציות בעיר, ביניהן הנחות לכניסה למוזיאון המקרא, לעיר דויד למגדל דויד ומוזיאון על התפר; הנחות לסיורים מודרכים בעיר (הנחה בין 5%-20%); הנחה של 10% במסעדות וחניות בתחנה הראשונה וכן הנחה של 10% בספא של מלון ממילא.

מרתון ווינר ירושלים מתקיים ע"י עיריית ירושלים ומנוהל ע"י אגף הספורט בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים ותמיכה וסיוע של המשרד לירושלים והתפוצות ומשרד התיירות.

לפרטים נוספים אודות המסלולים, והאירועים הנלווים למרוץ באתר המרתון:

http://www.jerusalem-marathon.co.il.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן