Skip to content

מערכת אנדוסקופיה חדשה תחליף את הקולונוסקופיה הוותיקה

המערכת לאיתור סרטן המעי הגס - Fuse™ מבית אנדוצ'ויס - אושרה לאחרונה על ידי משרד הבריאות ונכנסה בימים אלה לפעילות בבית החולים אלישע בחיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שקיבלה לאחרונה את אישור משרד הבריאות, נכנסה מערכת האנדוסקופיה החדשנית FUSE – Full Spectrum Endoscopy, לפעילות במכון הגסטרו בבית החולים אלישע בחיפה, לראשונה בישראל. המערכת, פרי פיתוח ישראלי, מבית אנדוצ'ויס, הינה בעלת שדה הראיה הרחב ביותר בעולם ותחליף את מערכת הקולונוסקופיה הוותיקה לאבחון סרטן במעי הגס, שהיתה בשימוש בשלושים השנה שחלפו.

אנדוסקופ הינו צינור צר וגמיש, עם מצלמת וידאו בקצהו, אשר רופאים (גסטרואנטרולוגים בעיקר) משתמשים בו על מנת לצפות במערכת העיכול (כגון המעי הגס והקיבה) של המטופלים. האנדוסקופ של מערכת Fuse™ כולל שלוש מצלמות ומאפשר בכך לרופא המבצע את הפרודצורה, שדה ראייה כפול מאשר אנדוסקופים אחרים, הן לצרכי אבחון והן לצרכי טיפול. האנודוסקופים הקיימים כיום בשוק  כוללים מצלמה אחת בלבד ולכן שדה הראייה שלהם צר משמעותית.

מדובר בפריצת דרך של ממש בתחום מניעת סרטן המעי הגס. במחקר שהתקיים בו זמנית בישראל, באירופה ובארה"ב הוכח כי באמצעות הקולונוסקופ של המערכת החדשה אפשר לגלות 69% יותר פוליפים בעלי פוטנציאל לסרטן לעומת קולונוסקופים עם מצלמה בודדת.

מערכת FUSE
מערכת FUSE לראשונה בשימוש בישראל

את המחקר הוביל פרופסור איאן גרלנק מהפקולטה לרפואה בטכניון, מנהל אגף אמבולטורי ורופא בכיר במחלקה לגסטרואנטרולוגיה בבית החולים רמב"ם ובית החולים אלישע, חיפה. מסביר פרופ' גרלנק: "הממצאים שקיבלנו משכנעים ביותר ותומכים בנתונים של מחקרים קודמים, אשר הצביעו על מגבלותיהם של האנדוסקופים המסורתיים. הטכנולוגיה החדשנית של "אנדוצ'ויס" משפרת באופן משמעותי את היעילות של הבדיקה החשובה הזו למניעת סרטן והצלת חיים".

תוצאות המחקר עומדות להתפרסם בקרוב ב- Lancet Oncology, המגזין החשוב בעולם בתחום האונקולוגיה.

בדיקות שגרתיות לזיהוי מוקדם ומניעה של סרטן המעי הגס והרקטום מצילות חיים. סרטן המעי הגס הוא מהנפוצים מבין סוגי הסרטן בישראל (השני בשכיחותו לאחר סרטן השד). בכל שנה מאובחנים 3,200 חולים בסרטן המעי הגס ויותר מ-1,800 מתים ממנו. בממוצע, מאובחנים מדי יום תשעה אנשים בסרטן המעי הגס וחמישה אנשים מתים ממנו.

חברת אנדוצ'ויס היא חברת פלטפורמה רפואית הממוקדת בייצור ושיווק של טכנולגיות ושירותים לתחום האנדוסקופיה של דרכי העיכול, כולל מכשור טיפולי, פתרונות אבחון, מניעת זיהומים והדמיה. החברה מספקת את מוצריה ושירותיה ליותר מ-2,000 בתי-חולים ומרפאות בארה"ב ומוצריה נמכרים ב-34 מדינות נוספות בעולם, לרבות בישראל. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן