Skip to content

נעצר חשוד בחבלה בצינורות הגז בירושלים

העצור, עזיז עויסת תושב ג'בל מוכבר בירושלים, פעיל חמאס בעל מעמד של תושב קבע, נעצר לאחר שחוקרי הימ"ר הצליחו לבודד דגימת DNA שלו מזירת הפשע. הוא הודה בשני ניסיונות פיגוע בצינורות גז ובנוסף בביצוע תקיפת יהודי עם גרזן בשנת 2012
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום כי השב"כ ושוטרי הימ"ר במשטרת מחוז ירושלים, עצרו בסוף השבוע שעבר את עזיז מוסא סאלם עויסאת, ערבי ישראלי (48) המתגורר בג'בל מוכבר שבירושלים, כחשוד במעורבות לניסיון פיגוע על ידי חבלה מכוונת במערכות גז של מספר מבני מגורים בירושלים. כמו כן הוא נחשד בביצוע פיגוע דקירה בבירה.

הודה בחיתוך צינורות הגז - עזיז עויסת (צילום באדיבות השב"כ)
הודה בחיתוך צינורות הגז - עזיז עויסת (צילום באדיבות השב"כ)

עויסאת, בעל תעודת זהות ישראלית, מתגורר בבבירה במעמד של תושב קבע. על פי החשד הוא פעל פעמיים וחיבל בצינורות גז על מנת לגרום לשריפה בבניינים. הוא אב לשישה ילדים, פעיל תנועת החמאס ונעצר לאחר שחוקרי המשטרה הצליחו להפיק דגימת דנ"א באחת מזירות הפיגוע.

מעצרו הוארך בבית משפט השלום בירושלים במוצאי השבת עד מחר (חמישי), אז יובא בפני בית המשפט. בכוונת המשטרה לבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. בקרוב יועבר תיק החקירה לפרקליטות, עם המלצה להעמידו לדין. 

לפי החשד הגיע עויסאת ב-23 בפברואר השנה לרחוב אלכסנדר רובוביץ בשכונת ארמון הנציב בירושלים, וחיבל בצנרת הגז של אחד המבנים כדי לגרום לשריפת המבנה, מתוך הבנה שבבניין מצויים באותה שעה דייריו.

בראשית החודש הזה (מרץ) חיבל עויסאת בצנרת הגז של מספר מבנים בשכונות ארמון הנציב וגילה, ובאחד המבנים אף הדליק נר אותו השאיר סמוך לארון הגז, מתוך כוונה כי פעולה זו תגרום לפיצוץ המבנה ולקריסתו על יושביו.

באי מצביע על נקודת חיתוך צינור הגז בארמון הנציב (צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים)
כבאי מצביע על נקודת חיתוך צינור הגז בארמון הנציב (צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים)

עויסאת, כך נמסר, הודה בחקירתו בשב"כ כי לפני כחודשיים שמע על אירוע קריסת מבנה בשכונת גילה בירושלים כתוצאה מדליפת גז, בו מצאו את מותם ארבעה בני אדם. הוא קיבל החלטה לבצע פיגוע במתווה דומה במטרה לגרום לקריסת המבנה ולהביא למותם של דייריו היהודים, אך למרבה המזל, ניסיונותיו לפגע באמצעות חבלה בצנרת הגז כשלו. בנוסף הודה עויסאת בחקירתו כי באפריל 2012 החליט לבצע פיגוע דקירה במטרה להביא למותו של יהודי, ולשם כך רכש גרזן ויצא לאזור רחבת שער שכם במטרה לארוב ליהודים החולפים במקום. לאחר זמן מה הבחין עויסאת ביהודי חרדי שעבר ברחוב הנביאים. הוא שלף את הגרזן והכה את היהודי בראשו מספר פעמים. כתוצאה מכך נפצע היהודי באורח קל והוא נמלט. מהשב"כ נמסר כי חקירתו של עויסאת נמשכת.

 


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן