Skip to content

בניגוד להצהרות המדינה השמים סגורים לחברות תעופה ישראליות

כך טוענת ההסתדרות שפנתה למנכ"לית משרד האוצר ולמנכ"ל משרד התחבורה בבקשה לאשר מיידית תקציבי ביטחון ליעדי טיסה חדשים שחברות התעופה הישראליות מעוניינות לטוס אליהם, כמו לבקו ולשטוטגרט ולביצוע בידוק בטיסות טרנזיט בלרנקה, כדי לאפשר להן להתחרות באופן שיוויוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות
עו"ד אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות

ההסתדרות דורשת ממשרדי האוצר והתחבורה ליישם את התחייבות שלהם, במסגרת השמים הפתוחים, ולאשר תקציבי ביטחון ליעדי טיסה חדשים שהחברות הישראליות מעוניינות לטוס. כך מתברר ממכתב שנשלח על ידי אבי אדרי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ליעל אנדורן, מנכ"לית משרד האוצר ולעוזי יצחקי מנכ"ל משרד התחבורה.

התחייבות המדינה

אדרי טוען, כי המדינה התחייבה מפורשות במסגרת רפורמת השמים הפתוחים, שהשמים יהיו פתוחים עבור חברות התעופה הישראליות לטיסה לכל היעדים. אבל, במציאות, בעקבות אי אישור תקציבי הביטחון לחברות התעופה הישראליות, החברות מנועות מלטוס ליעדים חדשים בעולם.

סירוב המדינה

במכתבו מציין אדרי, כי כבר בינואר השנה, בפגישה שהתקיימה במשרדו של מנכ"ל משרד התחבורה הועלתה הסוגיה של עיכוב או מניעה של פתיחת יעדי טיסה חדשים על ידי חברות התעופה הישראליות וזאת בשל חוסר תקציב עבור הוצאות הביטחון הכלולות בפתיחת יעדים חדשים. נציגי ועדי עובדים של חברות התעופה הישראליות, שנכחו בפגישה העלו טענה, כי חברות התעופה הישראליות ביקשו לטוס ליעדים חדשים אך נתקלו בסירוב המדינה או של משרד האוצר לאשר את המימון להוצאות הביטחון בתחנות החדשות.

יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה קבע ואף הבהיר באותה הפגישה, כי אסור שייווצר מצב בו פתיחת יעד טיסה חדש יתעכב בשל בעיות תקציביות הקשורות בביטחון.

לאחרונה הובא לידיעת ההסתדרות, כי לא ניתנו אישורים תקציביים לחברות תעופה ישראליות לשם פתיחת יעדי טיסה חדשים כמו לבקו ולשוטטגרט ולביצוע בידוק בטיסות טרנזיט בלרנקה.

פתוח לזרות סגור לישראליות

"חמור לגלות", כותב אדרי במכתבו, " כי זו הפרשנות הניתנת על ידי משרדי הממשלה לנושא השמים הפתוחים, שהרי בהתנהלות זו מחד, נפתחים השמים עבור חברות תעופה זרות המגיעות לישראל ומאידך נסגרים השמים בפני חברות תעופה ישראליות".

לאור זאת מדגיש אדרי במכתבו, כי "לא יעלה על הדעת, שחברות תעופה ישראליות יופלו על רקע סירוב המדינה ונציגיה לאשר להן תקציב ביטחון על מנת שיוכלו לטוס לכל יעד ולתחרות באופן שוויוני מול חברות התעופה הזרות שבטח אינן סובלות מבעיית ביטחון קבועה המאפיינת את המדינה בכלל ואת חברות התעופה הישראליות בפרט"

סכסוך עבודה

עוד הוסיף אדרי במכתבו, כי סכסוך העבודה בסוגיה זו תלוי ועומד וההסתדרות לא תהסס לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה.

לדברי אדרי, מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי הבטיח, כי יפעל לאישור התקציב שהובטח.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה, כי "משרד התחבורה, שיזם את רפורמת השמים הפתוחים, פועל מול כל הגורמים הרלוונטיים לפתיחת יעדים חדשים עבור התעופה הישראלי ולהגדלת הפעילות הקיימת עבור חברות התעופה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בימים אלו מתקיימים דיונים בין הצדדים במטרה להסדיר את הנושא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן