Skip to content

תא"ל הירש חוזר לשירות בצה"ל

הירש מונה לתפקיד רגיש: סגן מפקד מפקדת העומק. פרש מצה"ל לאחר שנמתחה ביקורת קשה מאוד על תפקודו בעת חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, בראשית מלחמת לבנון השנייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הירש מונה לתפקיד רגיש: סגן מפקד מפקדת העומק. פרש מצה"ל לאחר שנמתחה ביקורת קשה מאוד על תפקודו בעת חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, בראשית מלחמת לבנון השנייה

מאת אליק מאור

גל הירש (צילום ויקימדיה)
לא המתין להדחה. גל הירש (צילום ויקימדיה)

תא"ל מיל. גל הירש, שפרש מצה"ל עקב ביקורת קשה בתום מלחמת לבנון, הושב לשירות צה"ל וישובץ כאיש מילואים בתפקיד סגן מפקד מפקדת העומק בצה"ל. כך החליט הרמטכ"ל בני גנץ.

הירש, שהיה מפקד עוצבת הגליל בעת מלחמת לבנון השנייה, התפטר מתפקידו לאחר שנמתחה ביקורת קשה מאוד על תפקודו בעת חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב. מאוחר יותר הוטחה בו ביקורת על התנהלותו בעת מלחמת לבנון השנייה, שפרצה בעקבות חטיפת החיילים. התפטרותו באה לאחר שהאלוף דורון אלמוג – שמונה  על ידי הרמטכ"ל דאז, דן חלוץ, לתפקיד קצין בודק של פרשת החטיפה – הודיע להירש כי ימליץ להדיח אותו מתפקידו כמפקד העוצבה. הירש לא המתין להדחה והתפטר.

מאז פרישתו מצה"ל שימש הירש כראש חברת "דיפנס ישראל", המספקת שירותי יעוץ ביטחוני וטכני ברחבי העולם. בראש מפקדת העומק עומד האלוף שי אביטל, שאף הוא הוחזר לצה"ל. מינויו של הירש צפוי לעורר תגובות לא פשוטות בקרב הציבור ובקרב פוליטיקאים. אחד מהם, חבר הכנסת אריה אלדד, התבטא הערב ואמר כי "רצוי שהירש יישלח תחילה לאולפן לעברית מדוברת, משום שאיש מפקודיו לא הצליח להבין את המונחים הנפתלים והמעורפלים שהמציא הירש״ .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן