Skip to content

הגזרת וגם ירשת?

לקחו את רשות השידור, גוף שנוהל ללא ספק בצורה לא משהו, והביאו לו דוקטור שיקים גוף חדש שימלא את התפקיד שלו, אלא שכבר לפני ההקמה הריח הרע עולה מכל עבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברגע שהם אמרו "תבוטל האגרה" חייך העם לעצמו בשמחה ואמר – דמוקרטיה זה יופי, פעם גם מישהו הסביר לנו את הקשר לשידור ציבורי, אבל מה זה חשוב עכשיו – העיקר שנפטרנו מהאגרה. הדוקטור הראשי הגיש את מסקנות הוועדה לשר המאושר, שדקות קודם לכן עוד התקוטט עם השר הבכיר על קרדיט ביטול האגרה, וכך, בשמחה וששון, איש לא ראה שהדוקטור בכבודו ובעצמו הביא אתו חיידקים חדשים.

לדוקטור הראשי של חגיגות ביטול האגרה קוראים רם לנדס. אדם עתיר ניסיון ומוכשר מאוד שסייע בהקמת חדשות ערוץ שתיים וערוץ עשר, הגה את מחוברות, מחוברים, חנוך דאום ועוד כמה, אבל בשנים האחרונות עשה גם עוד כמה דברים קצת פחות מפוארים. כן, ממש לא מזמן – לפני שלושה וחצי חודשים ליתר דיוק – אותו הדוקטור צפה די בשקט בקבורת החדשות המקומיות, בזמן שוועדת הכלכלה בכנסת דנה על סידור הקבורה של המקומיות. למיטב ידיעתי, הוא לא הניד עפעף גם כשהעובדים שלו, אלו שנקברו יחד עם החדשות, צעקו ש"קודה תקשורת", אותה חברה בבעלותו, גזרה קופון ענק על החדשות. אין צורך להגן על עצמך מפני גוף גוסס, הרי החברה שלך תמשיך לחיות, והם – הם כבר לא מעניינים.

ועכשיו הדוקטור הגיש את המלצותיו בפרויקט החדש והמבטיח – "ביטלנו את האגרה" או בשמו היותר מפורסם "אני גלעד ארדן ואתם תזכרו אותי לפחות כמו כחלון" וגרם למאות אלפי אנשים לחייך. כן, הדוקטור מכיר את השואו הטלוויזיוני על בוריו – כי בדיוק כמו שסיים את ההרפתקה הקודמת וייתכן שגם עזר לסתום את הגולל על הפה של הפריפריה על הדרך, גם במקרה הזה אף אחד לא יקרא את האותיות הקטנות.

אז הנה לכם האותיות הקטנות שבדף האזהרה של התרופה, שמקופל בקפידה בתוך האריזה המבטיחה שכמעט אף אחד לא קורא: לנדס הוא הבעלים של חברת קודה תקשורת שהיא חברת הפקות. בהמלצות של הוועדה שלו – למעט שידורי חדשות, ספורט ואירועים מיוחדים, שאר ההפקות של הרשות הציבורית החדשה שתוקם יעברו להפקות חוץ, כן, כמו שהחברה שלו מפיקה. נכון – טענת ניגוד העניינים עלתה כבר בספטמבר, או אז התחייב הדוקטור לא להיות שותף בהקמת הרשות החדשה ואף התחייב לא להפיק לה הפקות במשך שנה מיום תום עבודת הוועדה (כך פורסם בכתבה בעיתון גלובס). יפה נכון? ובכן – השבוע סיימה הוועדה את תפקידה באקט של העברת ההמלצות וחגיגת ביטול האגרה. כמה זמן ייקח עד שיעבור החוק ואז יפרקו את הרשות הקיימת ויקימו את החדשה? כנראה שיותר משבוע. אולי, נגיד, שנה. עכשיו הכול מסתדר לדוקטור.

לקחו גוף, שנוהל ללא ספק בצורה לא משהו, והביאו לו דוקטור שיקים גוף חדש שימלא את התפקיד שלו, אלא שלפני ההקמה ריחו הרע עולה מכל עבר.

אבל העם שלנו מבסוט. ביטלו לו את האגרה. הרבה יותר קל לראות את כותרת ביטול האגרה מאשר את אלפיים האנשים שעתידים ללכת הביתה. את האגרה, אגב, העם היקר יקבל בהפוכה בתוך אגרת הרדיו של הרכב (אם ישאלו, נקרא לזה מס פרוגרסיבי) אבל אז הוא פחות ישים לב. ועוד פעם, מישהו, איכשהו, אולי בצורה קצת יצירתית, יגזור את הקופון. עד הדוקטור הבא.

שם הכותב, "מדיה רול", הוא רלוונטי – כשכל כך הרבה עיתונאים מוכשרים הולכים הביתה בפרק זמן כל כך קצר ויש בעיית תעסוקה קשה במקצוע. זו העת לוותר על האידיאלים שלך ולכתוב את מילותיך נגד מעסיקים פוטנציאלים בשם בדוי.

עצוב, אבל הכרחי.

1 Comment

  1. די לאגרה
    16 במרץ 2014 @ 20:56

    העובדה האחת שלא ניתן להתחמק ממנה היא – לציבור נמאס מהאגרה ואם בגללה צריך לסגור את רשות השידור- או לפחות את ערוץ 1- אז זה בסדר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן