Skip to content

עיצומי משרד החוץ גורמים לנזק של כ-10 מיליון ד' לתיירות

הפגיעה המשמעותית בתיירות הנכנסת היא מסין וממדינות נוספות, מהן נדרשת ויזת כניסה לישראל. מארגני התיירות הנכנסת קוראים לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר לפיד להביא לסיום העיצומים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תיירים סינים בירדנית. קבוצות ובודדים מעוכבים. (צילום: אתר משרד התיירות)
תיירים סינים בירדנית. קבוצות ובודדים מעוכבים. (צילום: אתר משרד התיירות)

לשכת מארגני התיירות הנכנסת מתריעה על הנזק לתיירות הנכנסת לישראל שנגרם בשל העיצומים של עובדי משרד החוץ שהחלו בשבוע שעבר.

הלשכה פנתה למשרד התיירות על מנת שזה יפעל מול הגורמים הרלוונטיים במשרד החוץ ובמשרד האוצר כדי להביא לסיום השביתה במהירות האפשרית, באופן שימנע נזק תיירותי מתמשך.

בשל העיצומים, עובדי משרד החוץ לא מטפלים בהנפקת אשרות, עניין הגורם לביטול הביקורים בישראל של מאות תיירים מרחבי העולם ממדינות בהן נדרשת אשרה לתייר הבודד ומונע מאחרים להגיש בקשה לביקור עתידי.

הפגיעה המשמעותית ביותר היא בתיירות הנכנסת מסין, ממנה גם קבוצות לא יכולות להגיע עקב ההסכם בו נדרשות קבוצות תיירים לקבל את חותמת השגרירות והקונסוליות המקומיות על גבי הוויזה שהונפקה על ידי משרד הפנים בארץ.

כיום נמצאות בסין קבוצות עם ויזות ממשרד הפנים הישראלי, שאינם יכולים לעלות לטיסה לישראל למרות הוויזה שברשותם.

גם כנסים ייפגעו

לדברי עודד גרופמן, המשנה למנכ"ל הלשכה, התיירות מסין נהנית מהסדר כניסה מיוחד בעקבות חתימה על הסכם התיירות ADS בשנת 2007 עם ממשלת סין. "על פי הסכם זה, סינים המבקשים לבקר בישראל מחולקים תחילה לשתי קטגוריות: האחת "קבוצות"; והשנייה כ"בודדים". ייחודי להסכם ה- ADS הוא שגם קבוצות תיירים ממדינת יעד זו, וגם בודדים מקבלים את אשרות הכניסה לישראל באמצעות השגרירות והקונסוליות המקומיות. זאת למרות שקבוצות מקבלות את האישור לכניסה לארץ מרשות האוכלוסין, כאשר חלוקת האישורים נעשית ע"י השגרירות או קונסוליה.

בעקבות דרישתה של סין בהסכם ה-ADS היה תהליך אישור הוויזות צריך להיות כדלהלן: הסוכן הישראלי מבקש אשרה קבוצתית מרשות האוכלוסין, מעבירה לסוכן הסיני המקומי העובד מולו וזה האחרון מגיש את האישור לשגרירות/קונסוליה שלנו כדי שינפיקו אשרה אישית לכל תייר בדרכון.

שמואל מרום יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, מציין כי על פי הערכות מארגני התיירות הנזק המצטבר עד כה מהשביתה מוערך בכעשרה מיליון דולר. עוד מציין מרום כי משיחות עם חברי הלשכה עולה שהנזק הולך ומחריף וקבוצות מתבטלות מדי יום.

במקביל לפגיעה בתיירות הרגילה, מספר כנסים בינלאומיים בהם משתתפים אורחים ממדיניות שבהן נדרשת אשרה לישראל ושאינם יכולים להגיע לארץ, שוקלים להעביר את הכנס מישראל למדינה אחרת. "חייבים לסיים את השביתה שפוגעת בכלכלת ישראל ובתדמיתה", הדגיש מרום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן