Skip to content

הסכם קיבוצי נחתם בלופטהנזה

נציגי הנהלת לופטהנזה הגיעו מגרמניה לישראל לצורך המו"מ עם ההסתדרות. במסגרת ההסכם שהושג יינתנו תוספות שכר ושיפור תנאי העבודה. יו"ר איגוד עובדי התחבורה: "ההסכם צופה פני העתיד ומעניק הגנה לעובדים במקרה של מיזוג החברה או סגירה של מחלקות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לופטהנזה איירבס A320.
לופטהנזה איירבס A320.

הסכם קיבוצי בחברת לופטהנזה בישראל נחתם אתמול. על ההסכם חתמו איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ונציגי הנהלת החברה, שהגיעו במיוחד מגרמניה. בין הצדדים הוסכם על כך שהשכר הבסיסי של עובדי לופטהנזה בארץ יעלה ב-2% ודרגות השכר יתעדכנו אף הן בתוספת של 2%. כמו כן, נקבע בהסכם, כי עובדים אשר הגיעו לתקרת שכרם ואינם יכולים להתקדם, יקבלו תוספות באמצעות מענקים.

שיפור תנאי עבודה

ההסכם מתייחס לסעיפים נוספים של שיפור תנאי העבודה והתגמול. לדוגמה, העובדים יקבלו תוספות עבור שבת, או חג שלישי באותו חודש; עבודה בלילה שלפני ערב חג, תיחשב כ-4.5 שעות רגילות, כאשר כל השעות מעבר לכך יחושבו כשעות נוספות ושהעובדים ייהנו מתלושים לחג בגובה 250 שקל בפסח ובראש השנה.

ההישג החשוב ביותר של ההסכם נעוץ בכך שהוא מגדיר חבילה של הטבות ופיצויים מוגדלים לתרחישי פיטורים בחברה כתוצאה משינויים ארגוניים, מיזוג, או מעבר של מחלקות מחוץ לחברה.

חבילות פרישה

במקרים אלו, כאמור לעיל, לופטהנזה תחויב להציע לעובדים המפוטרים חבילות פרישה בתנאים מיוחדים. כך למשל, עובדים שטרם הגיעו לשנתיים לפני גיל הפרישה, יהיו זכאים במסגרת ההסדר ל- 165% פיצויי פיטורים ולהטבות נוספות, ביניהן: סיוע במציאת עבודה בתוך או מחוץ ללופטהנזה, כאשר בכל מקרה של משרות פנויות בחברה, המשרות יוצעו קודם כל למפוטרים; שכר חודשי עבור חודשי ההסתגלות וכרטיסי טיסה על פי הוותק; כמו כן, לופטהנזה מחויבת על פי ההסכם ליצור קשר עם חברות אחרות כדי לעזור לעובדים במציאת עבודה חדשה ולממן שירות של חברת השמה לצורך עניין זה. עובדים שנמצאים שנתיים לפני פרישה, יהיו זכאים גם להמשיך לקבל 50% מהמשכורת החודשית שלהם עד שיגיעו לגיל הפרישה ובמקביל לכך ייהנו מהמשך ההפרשה לקרנות הפנסיה.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אמר הבוקר: "ההסכם שהושג מעניק לעובדים הטבות כלכליות ואף צופה פני העתיד בכל הקשור להגנה על העובדים במקרה של מיזוג החברה או סגירה של מחלקות".

בלופטהנזה אישרו כי אכן נחתם הסכם קיבוצי הכולל את כל עובדי החברה בישראל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן