Skip to content

מהפכת בשכרם של הנהגים השכירים בחברת דן

ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם אתמול בין ההסתדרות לחברת דן יגדיל את שכר היסוד הפנסיוני של הנהגים השכירים בחברה עד 61%. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה: "ההסכם מציג מהפכת שכר אמיתית". מנכ"ל חברת "דן", שמואל רפאלי: "פעם ראשונה לאחר 70 שנה שעשינו שינוי שכר לנהגים. מדובר באירוע מכונן ומהלך היסטורי לחברה ולנהגיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשורה חשובה לכל הנהגים השכירים בחברת דן: הסכם קיבוצי חדש שנחתם אתמול בין הנהלת החברה להסתדרות, מעלה את שכר הבסיס הפנסיוני של הנהגים באלפי שקלים לחודש. על פי ההסכם, גידול השכר הפנסיוני לעובדים ינוע בשיעור של 47%- 61%, כך למשל: שכר היסוד הפנסיוני של נהג ותיק בחברה יעלה מ-4,700 שקל ל-7,812 שקל, ושכר יסוד פנסיוני של עובד חדש בחברה יעלה מ-4,300 שקל ל-6,324 שקל. ערך השעה לנהגים יעלה מממוצע של 25 שקל לשעה לממוצע שנע בין 32-42 לשעה.

חברת דן. שינוי מבנה השכר לאחר 70 שנה. צילום: שרית פרקול
חברת דן. שינוי מבנה השכר לאחר 70 שנה (צילום: שרית פרקול)

מנגנון לשימור השכר

ההסכם אשר מחיל על כלל הנהגים מנגנון לשימור השכר, קובע גם כי אם יחולו עדכונים בתנאי השכר והפנסיה של קבוצת עובדים מסוימת כתוצאה מדרישה סטטוטורית, הדבר לא ייחשב כתנאים עודפים והדרישה תיושם בהתאם להוראותיה. ההסכם מעגן גם תכנית לפרישה מרצון לפנסיה תקציבית עבור 35 מנהגי החברה.

תוספות שכר

ההסכם כולל סעיפים נוספים של שיפור תנאי העבודה והתגמול. כך למשל, בשבתות ובחגים תינתן לנהגים תוספת של 90% על תעריף שעה רגילה והתעריף יעמוד על 190%. כל הנהגים "בעבודת הקו", שנמצאים תחת ההסכם ועובדים בין השעות 19:00 ועד 06:00 בבוקר, יקבלו תוספת שכר של 15.4% לכל שעת עבודה בין שעות אלו. שינוי מבנה השכר על פי הוותק מגדיר גם זכאות לקיצור יום העבודה לנהגים מבוגרים וותיקים, לדוגמה יום העבודה של נהג מעל גיל 50 עם חמש עשרה שנות ותק בחברה, יקוצר ל-8:06 שעות, ויום עבודתו של נהג מעל גיל 55 עם חמש עשרה שנות ותק, יקוצר ל-7:36 שעות.

"מהפכת שכר אמיתית"

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר הבוקר: "ההסכם מציג מהפכת שכר אמיתית עבור כלל הנהגים השכירים בחברת דן. ההישג המשמעותי ביותר טמון בכך שהצלחנו להגדיל את השכר הפנסיוני החודשי של כל אחד מהנהגים באלפי שקלים. למעשה, הגדלנו את השכר ביחס להעסקה בכמות שעות סבירה וגם הבטחנו לכל עובד שכר פנסיוני אשר יקנה פרישה בשכר מכובד יותר".

"לאחר 70 שנה"

מנכ"ל חברת דן, שמואל רפאלי, בירך על חתימת ההסכם ואמר: "זו פעם ראשונה לאחר 70 שנה שעשינו שינוי שכר לנהגים. מדובר באירוע מכונן ומהלך היסטורי לחברה ולנהגיה".

יו"ר דן, מיכאל נגר, הוסיף כי "ההסכם נותן לנהגים להרגיש חלק בלתי נפרד מחברת 'דן', ומאפשר להם ביטחון תעסוקתי".

למהלך הרגיש והמהפכני של שינוי מבנה השכר בחברה, שנעשה כאמור לראשונה בדן, היה שותף בכיר עופר זילביגר, ראש חטיבת משאבי אנוש בחברה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן