Skip to content

מאיר הר ציון, מראשוני הצנחנים ולוחם 101 הלך לעולמו גיל 80

"עם ישראל צריך להוריד היום את דגליו לזכרו של מאיר הר ציון שנאסף אל עמו. לא היה אדם אמיץ ממנו, לוחם עז שהיה מוכן להקריב את חייו למען ישראל פעם אחר פעם", ספד אותו נשיא המדינה, שמעון פרס. ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "הר ציון היה מגדולי גיבורינו - לוחם נועז ספוג ברוח אהבת הארץ והעם. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 בגיל 80 הלך היום לעולמו מאיר הר ציון מלוחמי יחידה 101 ומגיבורי פעולות התגמול בשנות ה-50, זכה לעיטור העוז, ממקימי סיירת הצנחנים ומפקדה הראשון. הלווייתו תתקיים ביום ראשון אחר הצהריים.

מאר הר ציון (ראשון משמאל) בצילום המיתולוגי עם ראשוני הצנחנים (צילום: ויקיפדיה/ אברהם ורד ״במחנה״)
מאר הר ציון (ראשון משמאל) בצילום המיתולוגי עם ראשוני הצנחנים (צילום: ויקיפדיה/ אברהם ורד ״במחנה״)

נשיא המדינה שמעון פרס ספד היום למאיר הר ציון ואמר: "עם ישראל צריך להוריד היום את דגליו לזכרו של מאיר הר ציון שנאסף אל עמו. לא היה אדם אמיץ ממנו, לוחם עז שהיה מוכן להקריב את חייו למען ישראל פעם אחר פעם. הוא ראה את המוות בגובה עיניו ולא נבהל ולא ניסוג. הוא נפצע פצעים אנושיים ועמד בהם בצורה חסרת תקדים. שבע פעמים נפל ושמונה הוא קם – הפעם השמינית בבניין משק חקלאי "באחוזת שושנה"  כי יעוד חייו היה לעבד במו ידיו את אדמת המולדת שהוא כה אהב.

"הוא לא ידע פשרות, הוא לא דחה קרבות, הוא לא הפסיק לרגע את אהבתו האדירה לארץ ישראל", אמר נשיא המדינה. "הוא היה כבר לאגדה בימי חייו, אם לא בעיניו הוא, הרי בעיני כל אלה שידעו את גבורתו ואת לחימתו. במעשיו הגשים את הפסוק 'ידו האחת עושה את המלאכה וידו השנייה מחזקת את השלח', יהי זכרו ברוך".

מאיר הר ציון בתמונה משנת 1954 על רקע מטוס דקוטה (צילום: ויקיפדיה)
מאיר הר ציון בתמונה משנת 1954 על רקע מטוס דקוטה (צילום: ויקיפדיה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע צער עמוק על פטירתו של מאיר הר ציון. "הר ציון היה מגדולי גיבורינו – לוחם נועז ספוג ברוח אהבת הארץ והעם. יחד עם חבריו הלוחמים הוא סלל נתיבים חדשים של יוזמה ותעוזה בפעולות צה"ל, והעניק השראה לדורות של חיילים שבאו אחריו", נאמר בהודעה שפרסם נתניהו. "הכרתי את מאיר כצנוע ומופנם, ומכמה חודשים בהם סייע לי לאמן את חיילי ביחידה למדתי להכיר אישיות ייחודית שעל כתפיה וכתפי חבריו הוקם כח המגן של עמנו. אני מצדיע ללוחם אגדי שתמיד ישמש מופת להקרבה למען המולדת".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בעקבות מותו של מאיר הר ציון: "מאיר הר ציון, שהלך היום לעולמו, הוא מגדולי הלוחמים בתולדות צה"ל, מפקד נועז ויוצא דופן, שהשפעתו על עיצוב דורות של לוחמים ויחידות הייתה מכרעת. קצין אמיץ בצורה בלתי רגילה, אשר הביא בשדה הקרב לידי ביטוי את יכולותיו הנדירות כלוחם והיה חלק ממתי מעט שהקימו ועיצבו את הטובות שביחידות צה"ל.

"מאיר הר ציון תמיד היה שם, בראש הלוחמים, תמיד חתר למגע והוביל את חייליו בזכות כישורי סיור ולחימה גבוהים; תמיד שאף להיות בקו החזית, בין אם מי שמוביל כוח אל היעד ובין אם כמי שמוכן לחרף את נפשו על מנת לחלץ פצועים", אמר שר הביטחון. "בכך היה למעשה ממניחי היסודות של צה"ל כצבא החותר למגע ושעבורו ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. דורות של לוחמים גדלו ויגדלו על הסיפורים אודות מאיר הר ציון, על היצירתיות הרבה שגילה ועל הנועזות שהפגין בשדה הקרב. יהי זכרו ברוך".

ראש האופוזיציה ויו״ר מפלגת העבודה ח״כ יצחק הרצוג: ״מאיר הר ציון שהלך לעולמו היום היה מופת לדורות של לוחמים. עם ישראל יזכור אותו כגיבור ישראל, כלוחם  עז נפש, איש הגלבוע והאדמה. יהי זכרו ברוך.״

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, אמר: ״עם ישראל כולו מבכה את לכתו של גיבור ישראל שלימד את העם כולו גבורה יהודית מהי. מאיר ז״ל מהווה השראה לאהבת העם והארץ ולמסירות נפש אמיתית. יהי זכרו ברוך״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן