Skip to content

"מר פיבודי ושרמן" – בילוי נהדר לקטנים ולגדולים

כלב מאמץ ילד – זה הסיפור של "מר פיבודי ושרמן", סרט מלא הרפתקאות, חוש הומור מטורף, מסעיר את הצעירים ומלטף גם את ההורים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

סרטים לילדים אינם רק לילדים. גם אם ההורה מגיע רק כדי להחזיק את היד בקטעים מפחידים וכספק הכלכלי של הפופקורן, על יוצרי הסרט לדעת כי לצד הילד בן ה-3, 4, או 11, לצורך העניין, יש אדם במושב הקולנוע הזקוק להכרה במהלך ההקרנה.

 "מר פיבודי ושרמן" הוא סיפור סוער על אימוץ, אלא שהמאמץ הוא כלב והמאומץ הוא ילד, והוא גם דוגמה נהדרת לבידור עטוף ביעילות המותאם לכל המשפחה. חלק מבכירי הוליווד הטילו ספק אם הבמאי, רוב מינקוף ("מלך האריות", "סטיוארט ליטל", "הממלכה האסורה"), יוכל לאזן בין בידור לילדים לעלילה עשירה ומתוחכמת. אכן, "מר פיבודי ושרמן" הפתיע את כולם כמסקרן עבור מבוגרים, כמו שהוא משעשע את הילדים.

מגוון הנושאים שהסרט נוגע בהם הוא כמעט אינסופי, אבל איכשהו מינקוף וצוותו הצליחו במשימה. גם אם חלק מהנושאים מופיעים לזמן קצר וברפרוף, הנושאים אף פעם לא נטולי ניתוח מעמיק, או לפחות, ממוסגרים כאנקדוטה מצחיקה. נושאים כמו אימוץ ילדים, בריונות בבית הספר, שפיטת אדם על פי רושם ראשוני, היררכיה חברתית, גזענות או דעות קדומות – כולם עולים בצורה זו או אחרת, והתוצאה הקולנועית מביאה לצעירים לחשוב על שוויון ופתיחות חשיבתית, שמבטלת בהצלחה הרבה מיתוסים והנחות מוטעות.

לאלו שחובבי כלבים בקרב הצופים, כדאי לדעת שהכלב, מר פיבודי, הוא חתן פרס נובל, איש עסקים מצליח, שף גורמה וזוכה בשתי מדליות אולימפיות, שבו זמנית הוא גם מדען גאון שהמציא מכונת זמן. עיקר העלילה עוסקת בביקורים במקומות שונים בעולם, תוך אריגת אזכורים היסטוריים רבים לתוך רקמת הסיפור. הרבה ציוני דרך תרבותיים עולים על מסך הכסף, כמו תות ענח' אמון המצרי, יוונים המסתתרים בסוס טרויאני, המהפכה הצרפתית בתקופת מארי אנטואנט, ואפילו ההמצאות של דה וינצ'י לצד המונה ליזה. נקודות התחלה לכל כך הרבה סיפורים ושיעורים חינוכיים לילדים.

חלק גדול מהצלחת הסרט הוא ליהוק הקולות. בגרסה באנגלית מר פיבודי זוכה לדיבוב על ידי טיי בורל ("משפחה מודרנית"), ובגרסה העברית עמוס שוב מעניק את קולו בצורה משעשעת למדי. בנו, שרמן, מקבל את קולו ממקס צ'ארלס ("ספיידרמן המופלא"), ובגרסה העברית מנדב ירושלמי, שמנעים את הקהל באופן אמין ומרגש. ראוי להזכיר, שבגרסה האנגלית מדובבים עוד מספר רב של כוכבים הוליוודיים, ובהם: סטפן קולבר, אליסון ג'ייני, מל ברוקס וסטנלי טוצ'י.

יש מבקרים הטוענים כי "מר פיבודי ושרמן" לא מתקרב לקלאסיקות מן הסוגה המונפשת, כמו "שרק" או "מדגסקר", אז ראשית יש להשיב, כי על טעם ועל ריח של כלב – אין להתווכח. עם זאת, זהו סרט מלא הרפתקאות, חוש הומור מטורף, מסעיר את הצעירים ובהחלט פונה ומלטף גם את ההורים. אם אתם מחפשים סרט לפורים, או לתקופה הפרועה שלפני חג הפסח, הסרט בהחלט מהנה, מעניק תמורה מלאה למחיר הכרטיס, והעיקר, בילוי נהדר לגדולים כקטנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן