Skip to content

משרד התיירות: מהשקעה במלונות לשירותים נקיים

בכנס שיתקיים מחר ביפו, יפרט משרד התיירות את השינוי במדיניות השקעתו באתרי תיירות: תחזוקה וטיפוח אתרים קיימים לפני השקעה בפרוייקטים גדולים; שר התיירות לנדאו: ״אין די בתשתיות. בכל האמור בתיירות - מראה עיניים תופס מקום מרכזי בחוויית התייר״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גגות תל אביב. הצילום הזוכה של יאצ'ק אולייניק משגרירות פולין בתחרות הצילום של המועדון הדיפלומטי.. תחזוקה כיעד
גגות תל אביב. הצילום הזוכה של יאצ'ק אולייניק משגרירות פולין בתחרות הצילום של המועדון הדיפלומטי. תחזוקה כיעד

״אין די בתשתיות – עלינו לטפח את האתרים, לדאוג להצללה ולייפות את הנוף על מנת שכל מי שמטייל בארץ יוכל להתרשם מארץ ישראל היפה, תרתי משמע. בכל האמור בתיירות – מראה עיניים תופס מקום מרכזי בחוויית התייר״. כך אומר שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, לקראת כנס של משרד התיירות שיתקיים מחר. בכנס יקרא מנכ"ל המשרד, אמיר הלוי, לראשי הרשויות המקומיות לתחזק את התשתיות התיירותיות שבאחריותם.

מהשנה, מתעדף משרד התיירות תחזוקת אתרי תיירות והשקעות בטיפוחם על פני בניית פרוייקטים גדולים. המשרד ייתן עדיפות להשקעה בניראות האתרים, לרבות בגינון, בהצללה, בתאורה ובשירותים נקיים. מדובר במהפכה תפיסתית שנובעת מההבנה, שלפני הכל, לתיירים חשוב יופי, ניקיון ונוחות. במקביל, בתחום רשויות שכבר הוכיחו יכולת תחזוקה גבוהה – ממשיך המשרד להשקיע בפרוייקטים גדולים.

בכנס של משרד התיירות שיתקיים במועדון החמאם ביפו, המנכ"ל יאמר לראשי הרשויות כי בשיקולי המשרד היכן להשקיע תקציבים, תשמש תחזוקת האתרים כשיקול מרכזי. כמו כן, במשרד התיירות עובדים בימים אלו על עדכון חוזר מנכ"ל בדבר השקעות המשרד, כך שיינתן משקל רב יותר ליכולת הרשות להשקיע משאבים בתחזוקת הפרוייקטים שהמשרד בונה בתחומן. נושא זה ישמש שיקול מרכזי בהתקשרויות הקרובות ובמדיניות המשרד בהשקעות עתידיות.

ריבויי תלונות על תחזוקה לקויה

בכנס שתנחה יעל דן ישתתפו: ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, ראש מועצת עוספיה וג'יה כיוף, ראש מועצת גולן אלי מלכה, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד, ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה, ראש מועצת כפר כנא מוג'האד עואודה, וראש מועצת מגדל ישראל עמרוסי. כן ישתתפו בכנס מנכ"לים, מנהלי תיירות ומהנדסים מרשויות מקומיות נוספות.

משרד התיירות משקיע מדי שנה מאות מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות תיירות ציבוריות ברחבי הארץ: בניית טיילות, התקנת תאורה, שיפוץ מבנים לשימור ועוד. הכנס מתקיים בעקבות ריבוי תלונות על תחזוקה לקויה עקב קושי של רשויות להקצות לכך משאבים. מטרת הכנס היא לחשוף בפני הרשויות את המדיניות החדשה של המשרד ולדון בקשיים בהם הן נתקלות. הנושא מקבל משנה חשיבות לאור כניסתם לתפקיד של ראשי רשויות חדשים.

תחזוקה ירודה של אתרי תיירות - לכלוך, תאורה שבורה, צבע מתקלף, ונדליזם ומרצפות שבורות. (צילום: משרד התיירות)
תחזוקה ירודה של אתרי תיירות - לכלוך, תאורה שבורה, צבע מתקלף, ונדליזם ומרצפות שבורות. (צילום: משרד התיירות)

משרד התיירות רואה חשיבות רבה בקיומו של כנס זה, המתמודד עם אחת התופעות המורכבות המלוות את הפיתוח התיירותי בישראל. במשרד מאמינים שיש לעשות את כל המאמצים, כדי לדאוג לכך שכספי ציבור לא ירדו לטמיון, כפי שקרה מספר פעמים בעבר.

בכנס חיפה לתיירות שהתקיים בינואר החולף, ציין המנכ"ל הלוי ש"עד כה כשבחנו תשתיות, הבעיה המרכזית היתה שהשקענו בערים כמו טבריה מאות מיליוני שקלים – אז איפה הם?". הלוי אמר אז שטבריה היא העיר הראשונה שלגביה ייעשה שינוי התפיסה. "נפנה כסף מזה שנרד מפרויקטים גדולים. השקענו סכומים מאד גדולים והעיריות לא הקפידו על אחזקת האתרים. כמי שאחראים על כסף ציבורי, נלך על השקעות יותר קטנות כמו פרחים, פחי אשפה וספסלים כדי שייראו כמו במקומות אחרים בעולם".

בכנס יישאו דברים ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי והמשנה למנכ"ל עיריית תל אביב יפו רובי זלוף. כמו כן יתקיים פאנל בהשתתפות ראשי ערים, ראשי מועצות ומנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות שי וינר. במהלך הכנס ייערך סיור במרכז המבקרים "תמונות יפואיות" ובאתרי יפו העתיקה בנושא אחזקה. את הסיור יוביל מנכ"ל החברה לפיתוח יפו, ירון קליין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן