Skip to content

תגובה לפיגוע בצפון: ארבעה בסיסי צבא סוריים הותקפו הלילה

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה ארבעה בסיסים ומטרות צבאיות של צבא סוריה. הדריכות נשמרת לאורך גבול הצפון ובצה"ל מבינים כי החיזבאללה ינסה להמשיך לפגוע ולהטמין מטעני צד. הגבול עם סוריה שהיה שקט עד כה הופך לגבול לחימה מתוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (רביעי) ארבע מטרות של צבא סוריה בדרום המדינה בתגובה להפעלת מטען החבלה סמוך לגדר המערכת, דרומית למג'דל שאמס ברמת הגולן. בתקרית בה נפצעו ארבעה חיילי סיור של כוח צנחנים מגדוד 101 כשאחד מהם נפצע קשה ושלושה חיילים באורח בינוני עד קל. מצה"ל נמסר לגבי יעדי התקיפה: "המטרות הן מפקדות וסוללות ארטילריה של צבא סוריה וכן מחנה אימונים השייך לצבא סוריה".

על פי דיווחי רשת אל ערבייה המטוסים הישראליים תקפו את בסיסי המפקדות של חטיבה 90  ושל חטיבה 68 בצבא הסורי בעיירת הגבול קונייטרה. גורמי אופוזיציה סוריים מדווחים כי הותקף גם מתקן צבאי אחר מול אוטוסטראדת "א-סלאם", שמחברת בין פרברי דמשק לקונייטרה.

צה"ל תקף בירי ארטילריה (צילום מסך: רשת אל ערבייה)
צה"ל תקף בירי ארטילריה (צילום מסך: רשת אל ערבייה)

עדי ראייה באזור סיפרו שנשמעו לפחות שלושה פיצוצים.  ד"ר רפי ביאר, מנהל בית החולים רמב"ם, מסר הבוקר כי מצבו של החייל שהגיע במצב קשה עדיין קשה והוא מאושפז לאחר הניתוח כשהוא סובל מפגיעת ראש במחלקת ניאו כירורגיה. בני משפחתו נמצאים עמו. התקיפה האווירית באה לאחר שצה"ל הגיב מיד לאחר האירוע בירי טנקים וארטילריה על המוצבים סוריים בקרבת הגבול. על פי דיווחי צה"ל פגזי הטנקים וטילי ה"תמוז" שנורו לעבר המוצבים "פגעו במטרות".

רכב ממוגן ירי נע לאורך הגבול הסורי באזור הפיגוע (צילום מסך - רשת אל-ערבייה)
רכב ממוגן ירי נע לאורך הגבול הסורי באזור הפיגוע (צילום מסך - רשת אל-ערבייה)

בצה"ל ציינו שהמטרות שהותקפו הלילה הן "מטרות של צבא וגורמי ביטחון סוריים ברמת הגולן הסורית אשר אפשרו וסייעו לביצוע פעולת טרור אתמול בשעות אחר הצהריים. צה"ל שומר לעצמו את הזכות לפעול בכל דרך ובכל זמן שיראה לנכון כדי להגן על תושבי המדינה".

הבוקר (רביעי) ניכרת עדיין מתיחות באזור ונשמרת הכוננות בגבול הצפון, אף כי החיים חזרו לשגרה. החקלאים בגבול הצפון עובדים כרגיל והתנועה זורמת ללא הפרעה. בצה"ל עדיין לא יודעים בבירור מי עומד מאחורי הנחת המטען, אך משערים כי הפעולה נעשתה על ידי  לוחמי החיזבאללה, ארגון הטרור שלוחם לצדו של אסד.

אלוף (במילואים) ישראל זיו אמר הבוקר שאין ספק שהפעולה נעשתה על ידי גורמים מקצועיים שמכירים היטב את השטח שיש בו שטחים מתים (שנסתרים מהעין) והצבא הסורי שולט בו.

לאחר שחיל האוויר תקף את שיירת הטילים בגבול לבנון סוריה – כך על פי דיווחים זרים – הנחת העבודה בצה"ל היתה כי זו רק שאלה של זמן לפני שהחיזבאללה ינסה להניח מטענים כנקמה על התקיפה. אלוף  זיו גורס כי הגבול עם סוריה, שהיה שקט במהלך ארבעים שנה תחת שלטון המשטר הסורי, הופך להיות קו לחימה מתוח ולכן צה"ל ייערך לפעילות בעלת אופי שונה בתחום הביטחון השוטף.

בצה"ל מעריכים כי ייעשה ניסיון נוסף לפגוע בכוחות צה"ל הפועלים סמוך לגדר הגבול ורמת הדריכות הגבוהה תישמר ביממה הקרובה מחשש להסלמה. מתוך תפיסת עבודה זו יתכן כי נוהלי הסיור לאורך הגבול ישונו וייתכן שתנתן הוראה השאוסרת על חיילי סיור לפרוק מתוך רכבם הממוגן לבדיקת חשודים, כמו במקרה שאירע אתמול.

אתמול בישיבת סיעת הליכוד בכנסת הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל תפעל בתקיפות נחרצת כלפי כל ניסיון לפגוע בחיילי צה"ל ובאזרחיה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן