Skip to content

אופרה לכל פועל

זו המטרה המוצהרת של מנכ"לית האופרה הישראלית, שהציגה את הרפרטואר לעונה הבאה: מבחר הפקות קלילות, הפקות חינמיות בפארקים ושתי אופרות כחול לבן - "האדונית והרוכל" על-פי עגנון ו"שיץ" על-פי חנוך לוין. "הספר מסביליה" תפתח את העונה ודניאל אורן ינצח על "טוסקה" במצדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הפקה חדשה. "הספר מסביליה" צילום: יח"צ

את מסיבת העיתונאים החגיגית לרגל יובל שלושים לאופרה הישראלית פתח השבוע אחד "הבנים המאומצים" שלה – בן טיפוחיה הבריטון הרומני יונאס פסקו. הוא פתח באריה של "נבוקו", שאותה ישיר תחת שרביטו של דניאל אורן. העדרו של מנהל מוזיקלי חדש תחת דייוויד שטרן אינו מפריע לאופרה להציג עונה מרתקת, ובעיקר – קלילה. רק בסופה חותמות אותה שתי הפקות מקור של אופרות "כבדות" וקצרות: "האדונית והרוכל" – הסיפור העגנוני, שאותו עיבדה לליברית צרויה להב, והמלחין חיים פרמאונט כתב את המוזיקה". יוני רכטר הלחין את המוזיקה למחזהו הקומי של חנוך לוין "שיץ". את שתי האופרות יביים עידו ריקלין.

את העונה תפתח בנובמבר הפקה חדשה של "הספר מסביליה" מאת רוסיני בניצוחו של עומר ולבר הצעיר (33) והמוכשר. את האופרה המתארת את תעלוליו של המשרת פיגארו, תביים שחקנית הקולנוע והבמאית הברלינאית עטורת הפרסים קתרינה טלבאך.

פנינה. "שיקוי אהבה". צילום: יח"צ

בינואר ינצח פרדריק שזלאן על הפקה חדשה של "לה רונדינה" מאת פוצ'יני – סיפור על אהבה לא ממומשת. בין זמרות הסופרן שישירו  את תפקיד מגדה – זמרת הסופרן הנודעת אנג'לה גאורגיו. הבמאי המרתק ניקולא ז'ואל, שמכהן כמנהל בית האופרה של פריז, יעניק לאופרה גוון קלאסי. ביוני יביים ז'ואל במצדה את "טוסקה" תחת שרביטו של דניאל אורן.

ואי אפשר לקיים עונה בלי אופרטה של אמריך קלמן. בית האופרטה הממלכתי של בודפשט יחזור עם "בַּיידֵר" – סיפור על נסיך הודי המתאהב בשחקנית פריזאית ומסרב לחזור למכורתו בלעדיה. לא הייתי מחמיצה את הפנינה מלאת החן של דוניצטי – האופרה "שיקוי אהבה", שתחזור במרץ בבימויו של עמרי ניצן. איב אַבֶּל הקנדי ינצח על ילד הפלא הרומני הצעיר (27) – הטנור סטפן פופ, שיגלם את תפקיד נוּמֶרִינוֹ. את תפקיד אדינה, המתעמרת בו בחינניות ומאיימת שתינשא לקצין החתיך בלקורה, יגלמו לסירוגין הילה בג'יו ואלה וסילבסקי. במאי תחזור לארץ האופרה החדשה ממוסקבה  עם הפקה חדשה לאופרה הססגונית של רימסקי קורסקוב – "כלת הצאר".

קריצה לקהל. האופרטה "ביידר". צילום: יח"צ

במסגרת התכניות לילדים יועלו שש אופרות – "סינדרלה" של רוסיני ואופרות מוצרטיות – "תיבת ההפתעות", "חליל הקסם" ו"נישואי פיגארו". בנוסף יתקיימו ברחבי הארץ הפקות ענק בפארקים ללא תשלום. חלומה של מנכ"לית  האופרה, חנה מוניץ, שהאופרה תגיע לכל תושב: "הסיסמא 'אופרה זה אנכרוניסטי, זה לא בשבילי', אינה נכונה", טוענת מוניץ המכהנת כבר 30 שנים בתפקיד. "אני למדתי שאופרה או אוהבים או לא מכירים. ברגע שאתה מכיר – אתה לומד לאהוב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן