Skip to content

סנקציה חדשה של עובדי משרד החוץ: ביטול ליל הסדר בקטמנדו

אל ליל הסדר בנפאל מגיעים מדי שנה כאלף מטיילים מכל רחבי המזרח. ליל הסדר הגדול בעולם מתקיים תודות לשיתוף הפעולה בין בית חב"ד למשרד החוץ. שגריר ישראל בנפאל, חנן גודר: "לדאבון לבי הודעתי לרב כי לא נוכל לשחרר את המכולה והישראלים לא יוכלו לחגוג פסח כהלכתו! מלבד האכזבה שנגרמה לרב ליפשיץ, ברור לי כי אותם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סנקציה חדשה של עובדי משרד החוץ השובתים: השנה לא יתקיים האירוע המסורתי, מזה 25 שנה, של ליל הסדר לתרמילאים הישראליים בנפאל, כפי שהתקיים מדי שנה ע"י בית חב"ד ושגרירות ישראל בנפאל.

שגריר ישראל בנפאל, חנן גודר (צילום: מעמוד הפייסבוק של השגריר גודר)
שגריר ישראל בנפאל, חנן גודר (צילום: מעמוד הפייסבוק של השגריר גודר)

לאירוע ליל הסדר, בארגונו של הרב חיזקי ליפשיץ, מגיעים מדי שנה, מאז 1987, כאלף מטיילים מכל רחבי המזרח. ליל הסדר הגדול בעולם מתקיים תודות לשיתוף הפעולה בין בית חב"ד למשרד החוץ והודות להירתמותם של ישראלים רבים לסייע בהכנות המורכבות.

שגרירות ישראל אחראית על הסדרת כל הניירת, אישורי היבוא, והסדרת הליך הכנסת המכולה במכס. בשל החוקים המקומיים, לא ניתן לגוף כמו חב"ד להכניס לנפאל את המכולה. כל עלות הרכישה והשינוע מתבצעים על ידי חב"ד. בשנים קודמות נאבקה השגרירות על מנת לקבל את האישור החריג להמשיך בשיתוף הפעולה היפה. לאחר ששורה של גורמים אשרו את הבאת המכולה, היא יצאה לפני כחודש בדרכה לנפאל.

בפוסט שהעלה היום לפייסבוק שגריר ישראל בנפאל, חנן גודר, הוא מספר כי היום התבשר כי המכולה הגיעה בשעה טובה לכלכותה בהודו. "במכולה יש המון מצות, פסטה כשרה לפסח (כן, יש דבר כזה…) שימורים כשרים ועוד שלל מוצרים לציבור שומר פסח כהלכתו. לדאבון לבי הודעתי לרב ליפשיץ כי לא נוכל לשחרר את המכולה וכי אלף ישראלים לא יוכלו לחגוג פסח כהלכתו! מלבד האכזבה שנגרמה לרב ליפשיץ, ברור לי כי אותם ישראלים יגיעו לכאן ולא יוכלו לחגוג את ליל הסדר בדרך בה היו מעוניינים לעשות זאת", כתב השגריר.

ליל הסדר הגדול בעולם בקטמנדו. השנה יצטרכו התרמילאים הישראלים לחפש מקום אחר (צילום: מאתר האינטרנט השל בית חב"ד בנפאל)
ליל הסדר הגדול בעולם בקטמנדו. השנה יצטרכו התרמילאים הישראלים לחפש מקום אחר (צילום: מאתר האינטרנט השל בית חב"ד בנפאל)

"וכאן אני פונה לאנשי האוצר: הלב כואב אבל אין לי שמץ של היסוס בדרך בה אנו נוקטים. לצערי אנשי האוצר מבינים רק את שפת הנזק ובדרכם שלהם הם מצליחים לחבל ביחסי החוץ וברווחתם של מעגל הולך ומתרחב של ישראלים", המשיך וכתב חנן גודר. "כואב לי שזאת היא החברה שלנו אבל הגיע הזמן אחת ולתמיד שאותם פקידים יבינו כי עובדים נואשים ידעו לנקוט בצעדים נואשים. ואם הם לא הבינו בפעם הראשונה הם יבינו בפעם השנייה!"

עיצומי העובדים במשרד החוץ משבשים ישירות גם את עבודת ראש הממשלה. מסתמן כי ראש הממשלה נתניהו יבטל את נסיעתו המתוכננת לאמריקה הלטינית בחודש הבא, בשל העיצומים של עובדי משרד החוץ.

נתניהו אמור היה לבקר בפנמה, בקולומביה ובמכסיקו. מדובר היה בביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי באמריקה הלטינית ובלשכת נתניהו אף הגדירו אותו כהיסטורי. אבל בשבוע האחרון, כאשר ההכנות לביקור החלו לתפוס תאוצה, נתקלו בלשכת ראש הממשלה בקשיים רבים בארגון הנסיעה בשל העיצומים במשרד החוץ. זאת, משום שבגלל העיצומים – הדיפלומטים הישראלים אינם מטפלים בשום צורה בביקורים של נתניהו ושל שרי הממשלה בחו"ל ולא מסייעים בארגונם.

עובדי משרד החוץ גם ביטלו את דרכוניהם הדיפלומטים של שלושה בכירים במשרד ראש הממשלה: ראש המועצה לביטחון לאומי יוסי כהן, סמנכ"ל במשרד עזרא סיידוף ומנהלת אגף הביקורים המדיניים עדנה חלבני. הצעד ננקט כענישה מאחר שהשלושה מנסים – לטענת ועד עובדי משרד החוץ – לשבור את השביתה.

עובדי משרד החוץ טוענים כי השלושה שברו את שביתתם בכך שהחליפו אותם בביקורים האחרונים של ראש הממשלה בארה"ב ובביקורו בישראל של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. השלושה טענו, לעומת זאת, כי הם אינם מבצעים שום עבודה של אנשי משרד החוץ, אלא רק את עבודתם – אבל הסבריהם נדחו על הסף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן