Skip to content

הכנסת אישרה את ההצעה לעדכון כלל ההוצאה הממשלתית

ההצעה שאושרה תקבע את גודל תקציב המדינה, שימשיך לגדול גם בשנים הקרובות, אבל בקצב קטן יותר וימנע את הצורך בהעלאת מסים של 4.7 מיליארד שקלים בשנת 2015
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעתו של שר האוצר, יאיר לפיד, לפיה יעודכן הכלל הקובע את ההוצאה הממשלתית. עדכון כלל ההוצאה הממשלתית נועד להתאים את הוצאות הממשלה לנתוני הצמיחה הצפויים בשנים הקרובות. הכלל החדש ימנע את הצורך בהעלאת מסים של 4.7 מיליארד שקלים בשנת 2015 ואילך.

בהתאם להחלטה, תעודכן הנוסחה הקובעת את גודל תקציב המדינה, כך שימשיך לגדול בשנים הקרובות. הנוסחה החדשה קובעת כי החל מתקציב המדינה לשנת 2015, סכום ההוצאה הממשלתית יעמוד על ממוצע שיעור גידול האוכלוסייה בישראל בשלוש השנים שקדמו למועד הנחת חוק התקציב, בתוספת היחס שבין 50% שהוא יעד בינוני ליחס חוב תוצר של מדינת ישראל, לבין יחס החוב לתוצר בפועל.

ממוצע גידול האוכלוסייה

הכלל החדש יתבסס על ממוצע גידול האוכלוסייה בשלוש השנים האחרונות בכדי להבטיח כי רמת ההוצאה הממשלתית הריאלית לנפש תגדל. שמירה על מסגרת פיסקאלית הינה הכרח להמשך ניהול אחראי של תקציב המדינה ועל כן חשיבות עדכון כלל ההוצאה והתאמתו לשינויים המתרחשים במשק.

על פי הנוסחה החדשה, הקובעת את גודל תקציב המדינה, שהוא ימשיך לגדול גם בשנים הקרובות, אבל בקצב קטן יותר. כך למשל, בשנת 2015 צפוי תקציב המדינה לגדול בשיעור של כ-2.63% ולא 4%. כמו כן תבוטל, כאמור, ב-2015 העלאת מסים צפויה של 4.5 מיליארד שקלים, כך שהתקציב יהיה קטן בכ-8 מיליארד שקל ממה שתוכנן מלכתחילה.

שר האוצר, יאיר לפיד: "אישור החוק יביא לצמצום הוצאות הממשלה אשר גדלו בהיקפים רחבים ולעיתים לא מוצדקים בשנים האחרונות וימנע העלאת מיסים לציבור הישראלי, שהייתה מתחייבת בכלל ההוצאה הקודם".

1 Comment

  1. אורון
    20 במרץ 2014 @ 21:05

    מעניין, אבל אם ניקח את העובדות בכתבה ונוריד את הניסוחים הפתלתלים, נגלה ש…

    המדינה תמשיך לגבות את אותם מיסים, אבל תוציא 8 מיליארד ש"ח פחות עלינו:
    * פחות חינוך (אנחנו, שעדיין יכולים, נשלם על "העשרה" לילדינו — מי שלא — זבש"ו).
    * פחות בריאות (מי שיכול יוסיף ביטוחים פרטיים מיותרים — מי שלא — החיים קשים).
    * פחות שוטרים (כי אין כבר פשע ברחובות, כך כנראה מרגיש המפכ"ל).
    * פחות עובדים קבועים (אבל יותר עובדי קבלן, כי זה סבבה להעסיק אנשים בשכר מינימום).

    ועל זה נאמר — שתי ציפורים במכה אחת:
    גם נמשיך לשלם את אותו שיעור מס וגם נקנה יותר שירותים שהמדינה לא תיתן

    נוסחה מנצחת ללא ספק…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן