Skip to content

בלגיה פולשת לנמל תל אביב

שוקולדים, מולים, דגים כבושים, טוגנים והרבה בירה איכותית ייקחו חלק בשבוע הקולינריה הבלגי שיתקיים ב-25 עד 27 במרץ בתל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבוע הקולינריה הבלגי יתקיים שבוע הבא, בין ה-25 ל-27 במרץ, בשוק הנמל בתל-אביב ויציע חוויה ייחודית המביאה את המיטב של בלגיה: אוכל, בירה, מוזיקה ועוד.

מאכל בלגי מסורתי - מרק חמאה וגזר (צילום: דן בר-דוב)מאכל בלגי מסורתי – מרק חמאה וגזר (צילום: דן בר-דוב)

בכל ערב, החל מהשעה 19:00, יהפוך שוק הנמל לבלגיה קטנה וקסומה בה יקבלו את פני המשתתפים דוכנים של בירה בלגית, שיציעו טעמים מיוחדים של בירה לף (Leffe), המובאת במיוחד ובפעם הראשונה לישראל לרגל הפסטיבל, וכן שוקולדים בלגיים, וופל בלגי ועוד.

מבחר גדול של בירה בפסטיבל האוכל הבלגי (צילום: דן בר-דוב)מבחר גדול של בירה בפסטיבל האוכל הבלגי (צילום: דן בר-דוב)

בין המנות הייחודיות ניתן יהיה למצוא קרוסטיני דגים, שיותאמו לבירה מבית שרי הרינג; נקניקיות ברוטב בירה לף בראון; מנת שוקרוט על פסטה עם חרדל וכרוב כבוש של פיורי פסטה, קרוסטיני טרין בקר עם בירה סטלה ארטואה (Stella Artois), עוף צלוי במשרה בירה הוגארדן (Hoegaarden), לימון וכוסברה מוגש עם צ'יפס של רוקח שוק ועוד.

מסעדות השוק תתשתתפנה גם הן בחגיגות: במסעדת 'רוקח שוק' יארחו השפים איל לביא ואסף יפת את ראם אזובל מדוכן איוו בשרים לארוחת ספיישלים, שתציע גרסה משודרגת לאוכל רחוב בלגי. מסעדת 'קיטשן מרקט' (Kitchen Market) ושף יוסי שטרית יתכבדו לארח את גולת הכותרת של הפסטיבל – השף הבלגי ויקי ג'ונס (Viki Geunes), ממסעדת 't'Zilte' המעוטרת ב-2 כוכבי מישלן. התפריט יבקש לבטא חדשנות, יצירתיות, אסתטיקה ווירטואוזיות מצד השפים וייצור חוויה בלגית וישראלית בלתי נשכחת המחוברת באמצעות בירה.

השף יוסי שטרית מתכונן לאירוע הקולינריה הבלגי (צילום: דן בר-דוב)השף יוסי שטרית מתכונן לאירוע הקולינריה הבלגי (צילום: דן בר-דוב)

במסגרת הפסטיבל יתקיים גמר תחרות מזיגה של בירה סטלה ארטואה בה ישתתפו מיטב הברמנים הישראליים וידגימו את טקס מזיגת הבירה היוקרתית. הזוכה יטוס לתחרות העולמית שתתקיים השנה במסגרת פסטיבל קאן, בריביירה הצרפתית.

אוצר הבירה של סטלה ארטואה הגיע לישראל כדי ללמד כיצד למזוג בירה (צילום: דן בר-דוב)אוצר הבירה של סטלה ארטואה הגיע לישראל כדי ללמד כיצד למזוג בירה (צילום: דן בר-דוב)

לא על האוכל לבדו: החוויה הקולינרית תלווה ב-די.ג'יי. עם מוזיקה בלגית עדכנית ווידאו-ארטים נלווים להשלמת האווירה.

פרוסט / סאנטה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן