Skip to content

אלפי פלסטינים צעדו בהלוויות פעילי הטרור שנהרגו בג'נין

חמושים רעולי פנים צעדו במחנה הפליטים בתהלוכת המונים ונשאו את גופות המחבלים שנהרגו הבוקר. תחקיר האירוע מעלה כי כוחות צה"ל לחמו נגד חמושים שהגיעו לזירה ופתחו באש חיה לעבר החיילים. החמאס והג'יהאד האסלאמי הוציאו הודעה משותפת בה הבטיחו לנקום והאשימו את הרשות הפלסטינית בסיוע לצה"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כעשרת אלפים איש נאספו היום (שבת) בצהריים להלוויות שלושת ההרוגים הפלסטינים שנורו לפנות בוקר בידי צה"ל וכוחות הביטחון במחנה הפליטים של ג'נין. הלווית ההרוגים החלה לאחר תפילת הצהריים ויצאה מרחבת המסגד הגדול שבג'נין כשבתווך צועדים פעילי החמאס, הג'יהאד האסלאמי, הפת"ח ונציגי הרשות הפלסטינית. האבלים צעדו בתוך מחנה הפליטים עד בית הקברות וקרא קריאות לנקמה בישראל. הם דרשו מהרשות להודיע על הפסקת שיחות המשא ומתן לשלום עם ישראל.

 חמושים בעת ההלוויות (צילום מען)
חמושים בעת ההלוויות (צילום מען)
אחד המחבלים נישא על כתפים בעת ההלווויה (צילום סוכנות מען)
אחד המחבלים נישא על כתפים בעת ההלווויה (צילום סוכנות מען)
אלפים צעדו בלוויות (צילום סוכנות מען)
אלפים צועדים במחנה הפליטים בג'נין (צילום סוכנות מען)

בראש הצועדים צעדו חמושים רעולי פנים שירו באוויר והביעו נכונות להתעמת מיד עם כוחות הביטחון של ישראל. תוך כך הוציאו הזרוע הצבאית של החמאס בעזה וקדושי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח, הודעה משותפת לפיה ישראל תשלם מחיר כואב על הרג הצעירים. ההודעה גם מאשימה את הרשות הפלסטינית בסיוע להריגת הפעילים.

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רדיינה, הגיב להודעה ואמר כי הרשות מגנה את ישראל על ההרג הזה וכי "ישראל פועלת בעקביות על מנת להרוס את הכול". הדובר הוסיף כי ישראל "פועלת נגד אזרחים", וכי "הרשות קוראת לממשל האמריקני להתערב בנעשה ולפעול מיד לפני ששיחות השלום יקרסו". בהקשר להאשמות של ארגוני הטרור כלפי הרשות, אמרו גורמי ביטחון כי רק לאחר כיתור המבנה על ידי כוחות ישראליים התבקשו גורמי הביטחון הפלסטיניים להישאר במשרדיהם ולא לצאת. 

כוח יממ מול בית המחבל (צילום מסך)
כוח ימ"מ מול בית המחבל (צילום מסך)
כוחות צהל מאבטחים את הזירה (צילום מסך)
כוחות צהל מאבטחים את הזירה (צילום מסך)

מתחקיר ראשוני של   האירוע שנערך באוגדת איו"ש עולה כי לאחרונה נערך מעקב אחרי חמזה אבו אל-היג'א בן ה-22,  שהוגדר כ"פצצה מתקתקת" על ידי גורמי הביטחון. אל-היג'א הצליח במהלך החודשים האחרונים לחמוק ממעצר כשהלילה הוא אותר בתוך מחנה הפליטים בג'נין. לוחמי הימ"מ, מג"ב והשב"כ נפרשו סביב הבית בו אותר המחבל כשלוחמי גדוד החרדים, נצח יהודה, נפרשו מסביב כמעטפת ביטחון.  לאחר שהמחבל סירב להסגיר עצמו פרצו הלוחמים לתוך הבית ואז הוא ירה לעברם צרור יריות מהם לא נפגע איש. בתגובה קראו הלוחמים לאל-היג'א להיכנע תוך ירי לעבר משקופי הבית והקירות. אל-היג'א לא נענה לקריאה והמשיך לירות מחלון הבית לעבר הכוחות. בשלב זה הוכנס אל הבית כלב תקיפה שנורה למוות על ידי המחבל. 

סגן-ניצב ע', מפקד כוחות הימ"מ בשטח, סיפר היום כי "חוליית המבוקשים תכננה לבצע פיגוע בטווח זמן המידי בתוך שטחי מדינת ישראל. במהלך המעצר המבוקש פתח באש לעבר הלוחמים כשיושבי הבית, חפים מפשע, נמצאים בתוכו. הכוח חילץ את יושבי הבית תוך סיכון הלוחמים. במהלך החילוץ אף נפצעו שני לוחמים. לאחר החילוץ הכוח פגע במבוקש והרג אותו".

למקום הגיעו בעקבות הירי עשרות צעירים פלסטינים, חלקם חמושים, שפתחו באש לעבר לוחמי מג"ב וחיילי צה"ל. בשלב זה התנהל קרב בין לוחמי המעטפת לבין החמושים. תוך כך נהרגו גם שני חמושים ופלסטיני נוסף מת מפצעיו בבית החולים הממלכתי בג'נין. גורמי ביטחון ציינו כי שני ההרוגים מוכרים היטב לכוחות הביטחון כפעילי טרור. במקביל להלוויות נערכו בצה"ל לאפשרות של הפרות סדר והתפרעויות במוקדי חיכוך עם הפלסטינים ברחבי הגדה המערבית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה ביום א': "בסוף השבוע כוחותינו פגעו במפגע שגם אירגן התקפות על ישראלים וגם תכנן התקפות על אזרחים חפים מפשע. אני רוצה לשבח את יחידות הימ"מ, יחידות צה"ל, לרבות הנח"ל החרדי והשב"כ, על ביצוע מאוד חשוב של סילוקו של אדם שסיכן את אזרחי ישראל. המדיניות שלנו היא לפגוע במי שפוגע בנו ולפגוע במי שמתכנן לפגוע בנו. במקרה הזה שני הדברים קוימו. במקביל, אנחנו גם מצאנו מנהרה, אחת ממנהרות התקיפה גם כן של החמאס, והדברים הללו מבהירים את החשיבות של הסדרי ביטחון קפדניים בכל הסדר עתידי".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן