Skip to content

הפגנה דלת משתתפים בתל אביב נגד יוקר המחייה

מארגני ההפגנה, איבי בנימין וגלילה ונגרוב, חברי מפלגת העבודה, ציפו לקהל אלפים בכיכר רבין, אך הגיעו רק כמה מאות משתתפים. המפגינים מחו על יוקר המחייה, התרחבות העוני והפערים החברתיים ודרשו דיור בר השגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפגנה דלת משתתפים נערכה הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב. המפגינים מחו על יוקר המחייה, התרחבות העוני והפערים החברתיים ודרשו דיור בר השגה. מארגני ההפגנה, איבי בנימין וגלילה ונגרוב, חברי מפלגת העבודה, ציפו לקהל אלפים שיגיעו להפגנת הזעם. 

בדף הפייסבוק שפתחו לקראת ההפגנה הסבירו לבאי ההפגנה כי עצרת המחאה תחל מוקדם, כבר ב-18:45, כי "בשש ובשבע בערב יש תכניות פוליטיות בערוץ 10, ו-2 ("פגוש את העיתונות" ו"המטה" שמשודרות בשידור חי) ואולי נקבל שידור פריצה", הם כתבו, "המטרה בשמונה לעלות לשידור בחדשות הערוצים 1, 2 ו-10 עם הנואמים המרכזיים ורצוי שהקהל יהיה כבר שם בהמוניו".

(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
ציפו לאלפים והתאכזבו (צילום ציפי מנשה)
ציפו לאלפים והתאכזבו (צילום: ציפי מנשה)

המארגנים הזמינו את ח"כ מיקי רוזנטל (עבודה), הרב חיים אמסלם, ד"ר יצחק ספורטה ואת חוקר רשות המיסים לשעבר, רפי רותם. אליהם צירפו את שמרית בן-זקרי, אם לשלושה מנס ציונה, שצולמה לסרט התעודה על קו העוני בערוץ 10 וקיוו שגם הנואמים ימשכו קהל רבבות, אך התאכזבו. כמה מאות טרחו והגיעו להפגנה.  בן זקרי נאמה בהפגנה וסיפרה על פיטורי בעלה ועל הקושי לעמוד בשכר הדירה: "אנחנו קמים בבוקר ושואלים איך נגמור את היום. אנחנו עובדים קשה כדי לשרוד והקושי הוא יומיומי".

חששות המארגנים להפרות סדר מצד קבוצת פעילי "הלא נחמדים", שהתעמתו עם הנואמים בהפגנה הקודמת בכיכר כשלא איפשרו להם לנאום, התבדו. איש מפעילי המחאה לא טרח להגיע.

כרזת ההפגנה
כרזת ההפגנה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן