Skip to content

מטוסי יונייטד יטוסו עם כנפוני קצה כנף מפוצלים

מטוס בואינג 737-800 של החברה שצויד בכנפונים החדשים מסוג המריא לדרכו בחודש שעבר, לטיסה המסחרית הראשונה בעולם עם טכנולוגייה זו, שתחסוך לחברה 200 מיליון דולר לשנה בדלק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס בואינג 737-800 של חברת יונייטד איירליינס, שצויד לאחרונה בכנפונים החדשים מסוג Scimitar (Split Scimitar Winglets) המריא לדרכו בחודש שעבר, לטיסה המסחרית הראשונה בעולם עם טכנולוגיית כנפוני קצה הכנף המתקדמת.

כנפוני קצה כנף מפוצלים שהותקנו המטוס יונ ייטד - יוצרים חיסכון של 2% בדלק
כנפוני קצה כנף מפוצלים שהותקנו המטוס יונ ייטד - יוצרים חיסכון של 2% בדלק

טיסה 1273 של יונייטד המריאה בחודש שעבר מנמל הבית של החברה ביוסטון בדרכה ללוס אנג'לס. החברה התקינה את הכנפונים החדשניים בבואינג 737-800 לאחר שבתחילת החודש התקבל אישור ה-FAA לטכנולוגיה זו, מבית APB (Aviation Partners Boeing).

"אנחנו גאים להיות חברת התעופה הראשונה בעולם שטסה עם טכנולוגיית כנפונים ייחודית זו, המקצצת את צריכת הדלק שלנו ובאותו זמן גם מצמצמת את פליטות הפחמן," אומר רון באור, סגן הנשיא לענייני צי המטוסים, "אנחנו מעריכים את המחויבות של APB לפיתוח טכנולוגיות חוסכות דלק ומצפים להשיג חיסכון רציני הודות לנצילות המשופרת של הדלק".

טכנולוגיית כנפונים מפוצלת

העיצוב חדש זה של הכנפונים המפוצלים מקטין משמעותית את כוח ההתנגדות של המערבולות קצות הכנפיים, שנוצר בגלל הפרשי הלחצים בין תחתית הכנף והחלק העליון שלה. בטכנולוגיה החדשה הוחלפה כיפת האלומיניום של קצה הכנפון המשוך כלפי מעלה בכיפת קצה אווירודינמית מסוג Scimitar™ ותוספת של סנפיר לתחתית קצה הכנף גם הוא עם כיפת קצה אווירודינמית – Scimitar. העיצוב החדש יגרום לצמצום של עד 2% בצריכת הדלק למטוס.

בשנה שעברה הייתה United זו שהשיקה את הכנפונים מסוג Scimitar כאשר התחייבה ל-APB לשפר את כל מטוסי ה-737-800 וה-737-900ER שברשותה.

חיסכון בדלק

בשלב זה הותקנה טכנולוגיית הכנפונים המשוכים מעלה המתקדמת ביותר מ-350 מטוסים של United. לאחר השלמת התקנתם של כנפונים אלה צפויה טכנולוגיית הכנפונים המשולבת במטוסי 737, 757 ו-767 לחסוך לחברת התעופה יותר מ-65 מיליון גלון (246 מיליון ליטר) של דלק כל שנה, המקבילים ליותר מ-645 אלף טון פחמן דו-חמצני ולעלויות דלק סילוני בהיקף 200 מיליון דולר לשנה. החיסכון שיתקבל מהשימוש בכנפונים המפוצלים מסוג Scimitar יתרום ליוזמת החיסכון בדלק של United, שמטרתו לקצץ מיליארד דולר מעלויות הדלק של החברה עד 2017.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן