Skip to content

טיסה 370 התרסקה בדרום האוקיינוס ההודי. החיפושים יתעכבו

לדברי ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק, ההודעה מסתמכת על ניתוח שעשו פקידי ענף חקירת תאונות אוויר בבריטניה, מנתונים שמסרה מערכת לוויני התקשורת אינמרסט. החיפושים אחר השברים מתעכבים היום עקב סופת ציקלון בדרום האוקיינוס ההודי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טיסה MH370 של מלזיה איירליינס התרסקה בדרום האוקיינוס ההודי. כך הודיע ביום ב' בשעה 10 בבוקר, שעון מקומי, ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק. לדבריו ההודעה מסתמכת על ניתוח שעשו פקידים בבריטניה מנתונים שמסרה מערכת לוויני התקשורת אינמרסט. "מעולם לא השתמשו בחקירה מסוג זה", ציין ראש הממשלה. המשפחות של 239 האנשים שהיו במטוס קיבלו את ההודעה המרה, שמשמעותה שכל הנוסעים מתים.

אינמרסט הוא שם כולל לרשת לוויני תקשורת, המשמשים בעיקר כלי שיט, הלוויינים האלה ממוקמים מסביב לכדור הארץ ומכסים את מרבית שטחו, בין 70° צפון לבן 70° דרום, כאשר עיקר הכיסוי שלהם מתרכז באוקיינוסים.

היום (שלישי) ינסו ספינות החיפושים להגיע לאזור בדרום האוקיינוס ההודי, שבו נראו חפצים צפים, כדי להוציאם מהמים ולבודקם. בינתיים מתעכבים החיפושים עקב סופת ציקלון שמשתוללת באזור. יתכן שאכן הטיסה התרסקה שם, אבל התעלומה מה עשה המטוס באזור הזה ולמה הוא סטה למרחק כה גדול מנתיבו לבייג'ין, תמשיך לרחף מעל תעשיית התעופה העולמית.

שר ההגנה האוסטרלי דיוויד ג'ונסטון הודיע שהחיפושים יכולים להתעכב במשך כמה ימים עקב הסופה והוא הדגיש כי עד כה לא הצליחו צוותי החיפוש למצוא שום חלק מוחשי של המטוס וכי אין ודאות כי העצמים שזוהו באזור החיפוש שייכים לטיסה 370.

ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק מוסר את ההודעה על התרסקות טיסה
ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק מוסר את ההודעה על התרסקות טיסה

אובייקטים במים

צוותי חיפוש אוסטרליים מסרו אתמול כי הם גילו באזור החיפוש בדרום האוקיינוס ההודי שני אובייקטים, זמן קצר לאחר שצוות מטוס סיני דיווח באופן דומה, כי הוא רואה כמה אובייקטים באזור החיפוש החדש.

ניתוחי מידע

המטוס של מלזיה איירליינס בטיסה MH370 נפל במקום מבודד בחלק הדרומי של האוקיינוס ההודי וגורלם של כל 239 נוסעים שהיו בו נחרץ. כך מסר היום בקדרות ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק, שלא חשף את הפרטים מהנתונים החדשים שהשיג ענף חקירת תאונות האוויר בבריטניה, מהנתונים שהתקבלו ממערכת אינמרסט. מידע זה הוביל גורמים רשמיים להגיע למסקנה המזעזעת, בתום שבועיים של חיפושים, מלווים תיאוריות וספקולציות בלתי פוסקות. 

"לכן בצער עמוק וחרטה אני חייב להודיע לכם, כי, על פי הנתונים החדשים, טיסה MH370 הסתיימה בדרום האוקיינוס ההודי. אנשי מלזיה איירליינס כבר דיברו עם המשפחות של הנוסעים ואנשי צוות כדי ליידע אותם בהתפתחות הזאת". 

הוא ציין, כי פקידים בבריטניה השתמשו "בסוג של ניתוח שמעולם לא השתמשו בחקירה מסוג זה, כדי לקבל את תרשים הטיסה של המטוס לאורך המסדרון הדרומי, שהסתיים במקום מבודד בדרום האוקיינוס ההודי מערבית לפרת' באוסטרליה", אמר ראזאק וציין, כי מחר יימסרו פרטים נוספים.

המשפחות קיבלו הודעות טקסט

זמן קצר לפני שראש הממשלה המלזי הכריז על נפילת המטוס לאוקיינוס, נשלחו הודעות טקסט למשפחות הקורבנות על ההתפתחויות ההרסניות. "השבועות האחרונים היו עבורם קורעות לב", אמר ראזאק, "אני קורא לתקשורת לכבד את פרטיותם".

קבוצה של קרובי משפחה מוכי יגון, שהתאספו בבית מלון בקרבת נמל התעופה בבייג'ינג כדי לשמוע את ההכרזה החלו לבכות ולהתאבל. הפחדים הגרועים ביותר שלהם אושרו. רבים מהם היו על סף איבוד הכרה והם פונו באלונקות. חלק מהמשפחות מסרבות לקבל את הדין וולטענתן אין עדיין כל הוכחה שהמטוס אכן התרסק.

חברת התעופה "מלזיה איירליינס" הציעה לפצות את המשפחות ב-5,000 דולר לכל נוסע שנהרג, אבל בינתיים הקרובים אינם משתכנעים. הם גם מאשימים את ממשלת מלזיה בהולכת שולל של המשפחות, במסירת מידע כוזב ובעיכוב החיפושים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן