Skip to content

פרס קורא למערכות האכיפה למצות את הדין עם מבצעי תג מחיר

בטקס השבעת שופטים שנערך בבית הנשיא הושבעו שמונה שופטים לבתי משפט מחוזי, 11 שופטים לבתי משפט השלום, שלושה שופטים לבית משפט לתעבורה וכן ארבעה רשמים בכירים. בטקס השתתפו גם נשיא בית-המשפט העליון, השופט אשר גרוניס ושרת המשפטים, ציפי לבני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מערכות אכיפת החוק חייבות לטפל בתופעה המכוערת 'תג-מחיר' במלוא חומרת הדין". כך אומר נשיא המדינה, שמעון פרס. הנשיא אמר זאת היום, בטקס השבעת שופטים, שבמסגרתו הושבעו שמונה שופטים לבתי משפט מחוזי, 11 שופטים לבתי משפט השלום, שלושה שופטים לבית משפט לתעבורה וכן ארבעה רשמים בכירים. בטקס השתתפו גם נשיא בית-המשפט העליון, השופט אשר גרוניס ושרת המשפטים, ציפי לבני.

"למצות הדין עם מבצעי 'תג מחיר'". שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"למצות הדין עם מבצעי תג מחיר". שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פרס פתח בגינוי חריף לפעולות 'תג-מחיר' וקרא למערכות אכיפת החוק בישראל למצות את הדין עם המבצעים: " בימים אלו אנו עדים לתופעות של חילול מקומות קדושים, פגיעה ברכוש ועקירת עצים על רקע לאומני.  תופעות קשות אלו מכונות על ידי המבצעים תג מחיר. מושג השאוב מעולם המסחר.  שמירה על ערכים מוסריים ופגיעה בשלטון החוק אינה עניין מסחרי.  מערכות אכיפת החוק חייבות לטפל בתופעות מכוערות אלו בנחישות ובמלוא חומרת הדין. אסור לעלוב במורשת ישראל".

הנשיא פנה לשופטים החדשים, ברך אותם על מינויים ואמר: "אתם באים היום בצל קורתה של אחת המערכות המוערכות במרחב הציבורי של ישראל, כדי לאפשר לאזרחיה לנשום חירות, לעשות צדק. ולרדוף שלום. יום מינויכם הוא חג אישי לכם ולמשפחותיכם, אך לא פחות מכך הוא מאורע חשוב למדינה כולה לרגל הצטרפות כוחות מובחרים למערכת מעולה. אני סומך את ידיי על בחירתכם ומעניק לכם את ברכת הדרך בשם כלל אזרחי המדינה. השכילו למתוח גשרים יציבים ומאוזנים בין התקדים לבין התרחיש, בין זכויות הפרט לאינטרס הציבורי, בין המתינות לבין הנחישות. אני מבקש לאחל לכם, לבני משפחותיכם ולכול עם ישראל חג פסח שמח".

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה : " "אנחנו חיים בעידן שבו הכל שקוף. זהו עידן חופש המידע, השקיפות. אור השמש מחטא לא רק מחוץ לאולם אלא גם בתוכו. תכניסו את אור השמש לאולם. צריך לחבק את עקרון השקיפות, להבין את הצורך הציבורי שבו, את החשיבות שלו ולא לפחד ממנו. שקיפות בונה אמון ציבורי.

"אתם נבחרתם לשופטים מתוך ציבור רחב ולאחר מיון קפדני. יחד עם נשיא בית-המשפט העליון, אשר גרוניס, אנחנו פועלים לשפר ולהיטיב את המועמדים לשפיטה", אמרה לבני. "היום הזה, שבו אתם נבחרים לשיפוט, הוא גם היום הראשון שבו אתם עומדים למבחן. אתם נבחנים על ידי האזרח שמגיע למשפט, על ידי עורכי-הדין שמייצגים אותו ואתם נבחנים על ידי המוסדות השונים. אבל זה לא עוצר בבית המשפט, אתם ממשיכים להבחן גם בחיי היום יום, בבית. אני רואה פה את בני המשפחות מתרגשות התרגשות עצומה. גם המשפחות נבחרות היום. כעת אתם ובני המשפחה מהווים דוגמה למה שאזרחי המדינה מצפים משופט – הגינות, יושר ואנושיות. אני מאחלת לכם בהצלחה."

נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס: "על העוסקים במלאכה במקצוע השפיטה מוטלת אחריות רבה, שכן במקצוע מתערבבים הפרטי והמקצועי ומשפיעים האחד על השני. גם כשתצאו מאולם הדיונים לא תחדלו להיות שופטים. הציבור יזהה אתכם ככאלה- וחשוב מכך, עליכם לזהות את עצמכם ככאלה- בכל פעולה ופעולה שלכם. הגנו על היושרה המקצועית שלכם. הקפידו להוסיף וללמוד כל העת. היזהרו בכבודם של הסובבים אתכם: בעל הדין, עורכי הדין, עדים, עובדי בתי המשפט. שמכם הטוב הוא אחד הנכסים החשובים ביותר שלכם כשופטים. שמרו עליו מכל משמר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן