Skip to content

בוטל המכס על יבוא אבקת חלב לייצור גלידה

שר הכלכלה נפתלי בנט הוציא את הצו המבטל את המכס, לאחר הסכמה בין משרדי הכלכלה והחקלאות, בשיתוף מועצת החלב, אשר הובילה להבנות עם רשות המיסים. רשות המסים עדכנה את הצו הנדון והוא נחתם בימים האחרונים על ידי שר האוצר. הצפיה שתעשיית הגלידה תוריד מחירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת עונת הקיץ, המתחילה רשמית השבוע, בלילה שבין יום חמישי לבין יום שישי, עם כניסת שעון הקיץ והזזת מחוגי השעון שעה אחת קדימה, הוציא שר הכלכלה נפתלי בנט צו להסרת המכס ביבוא אבקת חלב לתעשיית הגלידה. משמעות הצו היא מתן היתר המאפשר לתעשיות הגלידה בישראל לייבא אבקת חלב בתנאי פטור ממכס – לצורך ייצור גלידה בלבד.

טובת הצרכנים

התהליך הבשיל לאחר הסכמה בין משרדי הכלכלה והחקלאות, בשיתוף מועצת החלב, אשר הובילה להבנות עם רשות המיסים הנוגעות להסרת מכסי יבוא על אבקת חלב לתעשיית הגלידה בישראל. כל הצדדים הסכימו על כך כי טובת הצרכנים בישראל דורשת הסרה של מכסי יבוא על אבקת חלב, בשל העובדה שאלו מייקרים את עלות הגלידה לצרכן. במינהל תעשיות במשרד הכלכלה מציינים כי רשות המסים עדכנה את הצו הנדון והוא נחתם בימים האחרונים על ידי שר האוצר.

יוזיל עלויות גם לתעשיות החלב והמחלבות

עד כה הוקצו לתעשיות הגלידה הקצאות אבקת חלב מתוך המכסות הפטורות ממכס העומדות לכלל תעשיית החלב והמחלבות. כעת, תוכלנה תעשיות הגלידה לייבא אבקת חלב פטורה ממכס מחוץ למכסות אלו. בנוסף לכך, ההקצאות שחולקו עד כה לתעשיית הגלידה מתפנות כעת לחלוקה לתעשיות החלב והמחלבות האחרות ובכך ניתן יהיה לסייע לתעשיות נוספות להוזיל את עלויות הייצור של מוצרי חלב ובכך לאפשר להן הוזלת מוצרים לצרכנים.

חומר גלם עיקרי

עד היום יכלו תעשיות הגלידה לייבא עד 50% מהתצרוכת שלהם לאבקת חלב ומעכשיו יוכלו להשלים את 50% הנותרים ובסך הכל הן יוכלו לצרוך 100% אבקת חלב לצורך ייצור גלידה בפטור מלא. בשל העובדה שאבקת חלב היא החומר גלם העיקרי בתעשיית הגלידה, הציפייה היא שתעשיית הגלידה תוריד את המחירים לצרכן.

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "אנו ממשיכים לעזור לתעשייה להוריד מחירים. המהלך שאנו עושים היום יאפשר פטור ממכס בייבוא אבקת חלב לתעשיית הגלידה המקומית יחזק תעשייה זאת וגם יוריד מחירים לצרכני הגלידה. אני מצפה מתעשיית הגלידה שכעת חומר הגלם המשמעותי שלה פטור ממכס, לגלגל את ההוזלות לצרכנים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן