Skip to content

נזק של עשרות מיליוני דולר לסחר עם סין מהשביתה במשרד החוץ

במכתב ששיגרה לשכת הסחר ישראל-סין לראש הממשלה ולשר האוצר נאמר: "כבר קיבלנו הצהרות ממשקיעים סינים גדולים שכבר השקיעו בישראל בעבר, שבניתוח עתידי של היתרונות וחסרונות של השקעה - סירוב מתן ויזות לביקור בישראל של משקיעים בהחלט ילקח בחשבון". היום ייעשה מאמץ נוסף לשבור את הקיפאון בפגישה של נציגי ועד העובדים עם נציגי האוצר וההסתדרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לשכת המסחר ישראל-סין פנתה הבוקר במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר האוצר, יאיר לפיד בדרישה למצוא פתרון מיידי לבעיית סכסוך העבודה במשרד החוץ ולשביתת העובדים, בשל ההפסדים הגדולים הנגרמים למשק הישראלי.

הלשכה מעריכה את הנזק שכבר נגרם בשל השביתה במשרד החוץ בעשרות מיליוני דולרים. יו"ר לשכת המסחר ישראל סין, מיקי מושינסקי, וכן חברי הדירקטוריון קראו לצדדים לקחת בחשבון את ההפסדים הגדולים למשק ולמצוא פתרון מיידי לבעיית סכסוך העבודה.

במכתב שנתקבל מלשכת המסחר נאמר: "לדאבוננו שוב קיבלנו את ההודעה המדאיגה כי כחלק מסכסוך העבודה המתמשך בין משרד החוץ למשרד האוצר, הושעו כל הבקשות לוויזה לישראל. למרבה הצער, מצב זה גורם לכך שהמשקיעים הסיניים הקיימים והעתידיים אינם יכולים לבקר חברות שהשקיעו בהם ו\או את שותפיהם הישראליים. סכסוך עבודה שכזה מרחיק ופוגע באופן ישיר במאמצים הישראליים למשיכת משקיעים סיניים בטכנולוגיות ישראליות.

יו"ר ועד השובתים, יאיר פרומר: "נמשיך להיות קו חזית מבוצר כנגד ניסיונות האוצר לחסל את שירות החוץ" (צילום: עובדי משרד החוץ)
יו"ר ועד השובתים, יאיר פרומר: "נמשיך להיות קו חזית מבוצר כנגד ניסיונות האוצר לחסל את שירות החוץ" (צילום: עובדי משרד החוץ)

"מאז הקמתה של הלשכה נהנינו מתמיכה ועזרה מתמדת מצידה של שגרירות ישראל בבייג'ין", נאמר בהמשך המכתב. "אף על פי כן ברצוננו להבהיר שאיננו נוקטים עמדה לטובת אף אחד מהצדדים. מטרת מכתב זה היא לוודא שממשלת ישראל, וכל הצדדים המעורבים, מודעים לנזק הרב שנגרם ליחסים העסקיים בין סין לישראל כתוצאה מסכסוך עבודה זה.

"אנו מקווים שכל הצדדים עושים כמיטב יכולתם לוודא שבעיה זו תיפתר בצורה חלקה ומהירה ככל האפשר", נאמר במכתב. "כבר קיבלנו הצהרות ממשקיעים סיניים גדולים שכבר השקיעו בישראל בעבר, שבניתוח עתידי של היתרונות וחסרונות של השקעה – סירוב מתן ויזות לביקור בישראל של משקיעים סינים בהחלט ילקח בחשבון. אנו מעריכים את הנזק שכבר נגרם בכמה עשרות מיליונים דולרים של השקעות פוטנציאליות בחברות ישראליות.

"בנוסף לבעיות הקיימות של משקיעים זרים (כגון: ביטחון לאומי, יחסים בין לאומיים וגורמים אחרים), העובדה כי המשקיעים הסינים מתמודדים בפעם השניה עם גישה מוגבלת לישראל, עלולה להשפיע לרעה על החלטות משקיעים לחיפוש הזדמנויות השקעה בישראל. לפיכך, אנו מקווים שכל הצדדים המעורבים ייקחו את העניין בחשבון ומקווים שימצא פתרון מיידי לבעיית סכסוך העבודה".

המבוי הסתום בסכסוך העבודה[ במשרד החוץ נמשך. אמש הסתיימה ללא הכרעה פגישת המשא ומתן בין ועד עובדי משרד החוץ לנציגי משרד האוצר. דיון המשך נקבע להיום בשעות אחר הצהריים.

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר, כתב בעמוד הפייסבוק שלו, בתום סיבוב השיחות אמש: "לא נתפשר על עתיד שירות החוץ של ישראל. ננהל משא ומתן רציני, בסבלנות ובאחריות, ככל שיידרש, במטרה אחת: למצוא פתרונות אמיתיים למצוקות הקשות של שליחות ושליחי משרד החוץ, שמסכנים את חייהם כדי להגן על מדינת ישראל ואזרחיה בכל מקום בעולם. נמשיך להיות קו חזית מבוצר כנגד ניסיונות האוצר לחסל את שירות החוץ, כי זו המשימה ההיסטורית שלשמה נבחרנו: להציל את משרד החוץ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן