Skip to content

ברגע האחרון: שולה זקן נחקרה במשרדי יאח"ה

חמישה ימים לפני מועד הכרעת הדין במשפט הולילנד ולאחר שבקשתה של ראש הלשכה לשעבר של אהוד אולמרט לקבל מעמד של עדת מדינה נדחתה בפרקליטות, זומנה שולה זקן להיחקר היום במשטרה. פרקליטיו של אולמרט טוענים כי יש חשש ממשי לזיהום ההליך המשפטי ולפגיעה קשה בטוהר התהליך.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה ימים לפני הכרעת הדין בפרשת הולילנד, נקראה היום (רביעי) שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט, להיחקר במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) להב 433 בלוד. 

(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)

זקן העידה נגד אולמרט לפני מספר שבועות לאחר שהביעה את רצונה להיהפך לעדת מדינה בתיק ובכך לזכות בהקלות בעונש. לאחר עדותה מסרה פרקליטות המדינה, כי החומרים שסיפקה זקן בעדותה לא הסתמכו על חומרים נוספים ולא נתמכו בראיות חיצוניות ולכן עסקת עד המדינה לא תצא אל הפועל. בעקבות החלטת הפרקליטות עתרה התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט העליון בדרישה לאפשר לזקן להעיד למרות ההחלטה. בית המשפט דחה את העתירה אולם מהדיון בעתירה עלה כי בין הפרקליטות לזקן מתנהל משא ומתן חסוי שמעורבת בו גם המשטרה.  

מצוות ההגנה של אולמרט נמסר בתגובה לכלי התקשורת כי "בעקבות המשך מסע ההכפשה התקשורתי ושורת ההדלפות הבלתי פוסקות היוצאות מן המשטרה והפרקליטות, אנחנו חוזרים ומתריעים כי כתוצאה מאותן הדלפות קיים חשש ממשי לזיהום ההליך המשפטי שנוהל בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ולפגיעה קשה בטוהר ההליך". לגבי החקירה נמסר כי "לאחר שאתמול דחו בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי שתי בקשות שהונחו בפניהם לפתוח מחדש את משפט הולילנד, יצאו גורמי האכיפה בהדלפות לפיהן הוחלט לפתוח בחקירה על שיבוש משפט הולילנד. להדלפות יש מטרה אחת ויחידה – להשפיע על סיום ההליך המשפטי ערב ההכרעה, שנועדה ליום ב' הקרוב. בכך למעשה משבשים גורמי האכיפה הליכי משפט, תוך שהם רומסים ברגל גסה את תקינות והגינות ההליך המשפטי ומנסים ליצור אש מעשן". 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן