Skip to content

הנשיא פרס יבקר באוסטריה וייפגש עם מנכ"ל סבא"א

ייפגש עם צמרת המדינית באוסטריה. בפגישה עם מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו, ידון בתפקידה של סבא"א כגוף המקצועי המוביל במאמץ לבלימת תכנית הגרעין האיראנית - על רקע סבב השיחות הנוכחי של ששת המעצמות מול איראן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, ייצא ביום ראשון, לביקור ממלכתי באוסטריה בהזמנת נשיא אוסטריה היינץ פישר. במסגרת הביקור יקיים הנשיא גם פגישת עבודה מדינית עם מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), יוקיה אמאנו, במהלכה ידונו בסוגיות העומדות על סדר היום – ובראשן תפקידה של סבא"א כגוף המקצועי המוביל במאמץ לבלימת תכנית הגרעין האיראנית, זאת על רקע סבב השיחות הנוכחי של ה5+1 מול איראן.

נשיא המדינה, שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
עברת מסר נגד גילויי גזענות באירופה. הנשיא פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

כמו כן, יקיים הנשיא סבב פגישות מדיניות עם הצמרת המדינית של אוסטריה, הנשיא ייפגש עם נשיא אוסטריה היינץ פישר בארמונו, שם יתקבל בטקס קבלת פנים ממלכתי שיכלול מסדר כבוד, פגישת עבודה מדינית וכן ארוחת ערב ממלכתית בהשתתפות הצמרת המדינית של אוסטריה, פגישת עבודה מדינית עם קנצלר אוסטריה, ורנר פיימן, יו"ר ארגון הביטחון ושיתוף פעולה באירופה למברטו זנייר, וסגן מזכ"ל האו"ם ויו"ר סוכנות האו"ם לסמים ופשיעה יורי פדוטוב.

בנוסף, נשיא המדינה ונשיא אוסטריה יקיימו טקס זיכרון משותף לקורבנות השואה באנדרטת השואה בלב ה"יודנפלאץ"- "כיכר היהודים" המרכזית בווינה, המהווה סמל להיסטורית יהודי וינה עוד מתקופת ימי הביניים. במהלך הטקס צפויים שני הנשיאים לשאת נאומים מיוחדים לזכרם של קורבנות השואה, ולהעברת המסר כנגד גילויי גזענות באירופה. נשיא המדינה ינצל את הביקור הממלכתי גם לחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות, יהיה אורח הכבוד ויישא דברים באירוע חגיגי של הקהילה היהודית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן