Skip to content

הפרקליטות מבקשת דחייה בהכרעת הדין בפרשת הולילנד

שעות ספורות לאחר חתימת ההסכם עם שולה זקן, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט לדחות בשבועיים את הכרעת הדין שנקבעה לעוד ארבעה ימים. במקביל מבקשת הפרקליטות לאפשר לה לזמן לחקירה את אהוד אולמרט. עוד הותר לפרסם כי יאח"ה פתחה בחקירה נגד אולמרט על ניסיון לשיבוש הליכי משפט והדחת עד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התפתחות דרמטית – ארבעה ימים לפני הכרעת הדין בפרשת "הולילנד" פרקליטות המדינה הגישה אחר הצהריים (חמישי) בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב  לדחייה של הכרעת הדין.

שעות ספורות לאחר שהפרקליטות הגיעה להסכם טיעון עם שולה זקן, לשעבר מנהלת לשכתו של ראש ההמשלה דאז, אהוד אולמרט, מסרה הפרקליטות כי היא מבקשת מבית המשפט לדחות את ההכרעה הסופית בפרשה, שלמעשה כבר נכתבה על ידי השופט והייתה צפויה להישמע בשבוע הבא.  הערב הוסר חלקית צו איסור הפרסום שביקשה הפרקליטות מבית המשפט וניתן כעת לפרסם כי יאח"ה (יחידה ארצית לחקירות הונאה), פתחה החקירה רשמית נגד אולמרט בחשד לעבירות של שיבוש הליכי חקירה, משפט והדחת עד.

אולמרט וזקן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
יזומן לחקירה בעקבות עדותה. אולמרט וזקן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

בפרקליטות המדינה מבקשים לדחות את ההכרעה למשך שבועיים כדי לאפשר לזקן לשוב לבית המשפט ולהעיד נגד אולמרט. לפי הפרקליטות, יש לזמן את זקן לעדות כדי שתגיש את "הראיות החפציות" החדשות, ביניהן ככל הנראה הקלטת שדבר קיומה נחשף אתמול. תוך כך מבקשת הפרקליטות לאשר לה חקירה מיידית של אהוד אולמרט, ככל הנראה בהקשר לאותה עדות.

במסגרת ההסכם עם זקן תחזור בה הפרקליטות מהערעורים שהגישה לבית המשפט העליון בפרשיות "ראשונטורס" ו "טלנסקי", בהן זוכה אולמרט חלקית. על פי ההסכם שנחתם בין זקן לפרקליטות תבקש הפרקליטות מאסר בפועל בן 11 חודש לזקן תמורת עדותה נגד אולמרט. המידע שסיפקה זקן למשטרה כולל בתוכו ככל הנראה גם עדות לחשד לפיו ניסה ראש הממשלה לשעבר לשבש הליכי חקירה בכך שניסה להניא אותה מלחתום על הסכם עדת מדינה. הסכם כזה הוצע לה בעבר והיא סירבה לו.  

בסיום פנייתה של הפרקליטות לבית המשפט היא "מבקשת להתנצל בפני בית המשפט על המועד המאוחר מאוד שבו מוגשת בקשה זו. מועד זה נגזר מהמועד המאוחר שבו נחשפה המאשימה לראיות החדשות; מהצורך לגבות מהנאשמת 1 גרסה מפורטת המתייחסת לראיות חפציות אלה, דבר שאירע בימים ראשון עד רביעי השבוע; ומהצורך להגיע להסכמות עמה שיאפשרו שימוש ראייתי בחומר שמסרה ושיאפשרו הגשת בקשה זו – הסכמות שאליהן הגיעו המאשימה ונאשמת 1 רק היום בשעות אחר הצהריים".

התנועה לאיכות השלטון, שעתרה לבית המשפט העליון לאפשר את מתן העדות של זקן בפני בית המשפט ונדחתה, הביעה סיפוק מהשינוי בעמדת הפרקליטות ומסרה כי "למרות שהעתירה לא התקבלה, הלכה למעשה מטרותיה הושגו". לדברי יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא: "טוב כי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה התעוררו מתרדמת החורף שלהם, ואולי בכך סוף סוף עם ישראל יידע על מעלליו ופועלו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט".

הבוקר (חמישי) הגיעה פרקליטות המדינה להסכמה עם שולה זקן,  לפיה היא תרצה אחד-עשר חודשי מאסר בפועל על חלקה בפרשת הולילנד. הצדדים התפשרו  לאחר שהפרקליטות תבעה בתחילה שזקן  תרצה 12 חודשי מאסר. חתימתה של זקן על ההסכם תפתח בפני חוקרי המשטרה והפרקליטות את הדרך לעשות שימוש בחומרים שסיפקה זקן בעדותה בשבוע שעבר ואתמול.

העסקה התייחסה לאפשרות של שהפרקליטות תגיש כתב אישום נגד אולמרט בחשד לשיבוש הליכי חקירה. זקן מסרה לידי החוקרים קלטת  ובה הוקלטה שיחתה עם ראש הממשלה לשעבר וממנה עולה חשד כי ניסה לשכנע אותה לא להגיע להסכם עם הפרקליטות בשל החשש כי הדבר יפגע בהגנתו במשפט.

פרקליטיו של אולמרט זעמו על ההדלפות לתקשורת וטענו כי יש בכך כדי לזהם את ההליך המשפטי בבית המשפט המחוזי. יתכן כי אם יחליטו פרקליטיו של אולמרט לערער על הכרעת הדין כאשר תינתן, הם ישתמשו גם בטענות אלה.

לבקשת המשטרה הוציא אתמול בית משפט השלום בראשון לציון צו איסור פרסום על פרטים בכל הנוגע לחומרים, תוכנם ותוכן העדויות שנמסרו למשטרה בחקירתה של זקן.



 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן