Skip to content

וולדורף אסטוריה ירושלים: יריית הפתיחה

במלון וולדורף אסטוריה החדש בירושלים יש סוויטה ממוגנת ירי. בטקס קביעת המזוזה שנערכה היום, (ה') ציין שר התיירות, עוזי לנדאו, שבבניית המלון המקורי בשנת 1929, נטלו חלק יהודים וערבים. הוא הביע תקווה שרוחו של שיתוף הפעולה הזה תשרה גם כעת, לאחר פתיחתו של המלון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חדר דה לקס בוולדורף אסטוריה. פונים לתיירות עסקית ותיירי נופש כאחד. (צילום: וולדורף אסטוריה)
חדר דה לקס בוולדורף אסטוריה. פונים לתיירות עסקית ותיירי נופש כאחד. (צילום: וולדורף אסטוריה)

פתיחתו הקרובה של מלון וולדורף אסטוריה ירושלים היא, ללא ספק, ציון דרך בימי תעשיית התיירות הישראלית ובישראל בכלל: הבעת האמון של רשת הילטון, שחברה למשקיעים ומיתגה את המלון תחת מותג הדגל שלה, עשויה להביא חברות נוספות ברמתה להשקיע בהקמת מלונות בישראל.

כדי לאפשר למלון לארח אורחים רמי מעלה ופוליטיקאים מהעולם, הותקנה גם בוולדורף אסטוריה סוויטה ממוגנת ירי, כמו במלון המלך דוד.

היום התקיים בירושלים טקס קביעת המזוזה במלון עם הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו שליט"א והרב יצחק יוסף ראשל"צ שליט"א, שר התיירות עוזי לנדאו, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, נציגי משפחת המשקיעים רייכמן ועוד.

המלון החדש, אשר ייפתח בשבועיים הקרובים לקהל הרחב, יכלול 226 חדרים, אולם נשפים, חדרי ישיבות משוכללים ומסעדות גורמה.

שר התיירות ציין בטקס שלא בכל יום זוכים בישראל לחנוך מלון מפואר שכזה המשתייך לרשת מלונות יוקרה בקנה מידה עולמי. משרד התיירות סייע רבות, כולל במענקים, בהקמת המלון, שההשקעה בו מוערכת בכ-150 מיליון דולר. השר ציין שהוא מאמין שהמלון יתרום לתיירות, לפניה היפים של ישראל, לירושלים ובעיקר לגיוון המלאי המלונאי, כך שיענה לצרכים של תיירים שונים. זאת לצד סיפוק מקומות תעסוקה ומקור הכנסה למדינה.

השר לנדאו הזכיר את הבעלים, פול רייכמן, אשר נפטר לפני כמה חודשים ולא הספיק לראות את חלומו מתגשם.

אבנים ירושלמיות וטכנולוגיות מתקדמות

בשנת 2005 רכשה משפחת רייכמן הקנדית את זכויות פיתוח הקרקע של המלון. בשנת 2008 הכריזה רשת הילטון כי תשתף פעולה עם משפחת רייכמן לצורך הקמת המלון ותמתג אותו תחת מותג הדגל שלה – וולדורף אסטוריה.

וכך, כמקובל בישראל, חלפו כמעט עשר שנים מאז רכישת הזכויות על הקרקע, ובשעה טובה ייפתח הוולדורף אסטוריה לאורחים לקראת חג הפסח השנה.

במלון הוטמעו חלק מסימני ההיכר הרבים של מלונות וולדורף אסטוריה העולמית ובהם קונסיירג' אישי לכל אורח, מנהל מיוחד לכל קומה במלון, צוות ניהול ושירות עם נסיון בינלאומי.

המלון ממוקם ברחוב אגרון, באזור שכונת ממילא, מול חומות העיר העתיקה, ובמרחק הליכה מרוב האתרים התרבותיים, היסטוריים ודתיים בעיר.

מבנה המלון הוא מבנה לשימור. זהו מלון פאלאס היוקרתי אשר נבנה בשנת 1929. המלון נבנה מחדש באבנים ירושלמיות ומכיל את השירותים והאמצעים הטכנולוגיים מהמתקדמים בעולם.

את החצר הפנימית של המלון (האטריום), מכסה תקרת זכוכית ייחודית היכולה אף להיפתח, בשילוב חלונות בצורת חצי סהר, המשחזרים את אווירת רחובות ירושלים.

במלון גם אולם האירועים הגדול ביותר בירושלים, המיועד לאירועים חברתיים, עיסקיים וממשלתיים. בתחילת שנת 2015 צפוי להיפתח במלון ספא מפואר הכולל חדר כושר, חדרי טיפולים ובריכה מקורה.

ברוכים הבאים לוולדורף אסטוריה. קונסיירג' אישי לכל אורח. (צילום: דניאל כהן)
ברוכים הבאים לוולדורף אסטוריה. קונסיירג' אישי לכל אורח. (צילום: דניאל כהן)

המלון מציע מגוון רחב של חדרים וסוויטות לאנשי עסקים ולתיירות נופש. במלון, כאמור, 226 חדרים (הכוללים 29 סוויטות) בגדלים הנעים מ-37 מ"ר ועד חדרי טרסה של 40 מ"ר עם מרפסת בגודל של 20 מ"ר. עם 29 הסוויטות נמנות גם שתי סוויטות נשיאותיות – סוויטת הפאלאס המשתרעת על 190 מ"ר (וממוגנת ירי) וסוויטת הנובל, ששטחה 150 מ"ר ו-40 מטר מרפסת.

מחיר לילה במלון על בסיס לינה בלבד הוא החל מ-490 דולר ועד כ-5,000 דולר לסוויטה. במלון מציינים שתעריפי המחירים בחדרים ובסוויטות משתנים על פי העונה ועל פי היצע וביקוש.

במלון גם שתי מסעדות:  מסעדת פאלאס – מסעדת בשרים צרפתית, המגישה תפריט צהריים וערב וכן ארוחות בוקר במזנון ובהגשה וכן ארוחות צמחוניות ומסעדת King’s Court – מסעדת גורמה איטלקית, המגישה תפריט חלבי. שתי המסעדות כשרות ובעתיד ייפתחו עוד שלושה מתחמי הסעדה.

שימור חזית מלון פאלאס ובניית מלון וולדורף אסטוריה ארכו שש שנים. את תכנון המלון ביצע משרד פייגין אדריכלים בהובלתו של האדריכל יהודה פייגין. על מלאכת השימור פיקח אדריכל השימור אמיר שוהם, כאשר את עיצוב הפנים ביצע המעצב הטורקי סינאן קאפאדר, שבין עבודותיו, הפיכת מבנה בית הכלא בו צולם הסרט "אקספרס של חצות", למלון המוכר היום – מלון ארבע העונות באיסטנבול.

על הניהול האסטרטגי של מלונות הילטון בישראל, כולל הוולדורף אסטוריה, מופקד עודד ליפשיץ, סגן נשיא מלונות הילטון בריטניה וישראל, הישראלי הבכיר ביותר ברשת הילטון העולמית.

מנכ"ל המלון הוא גיא קליימן, שהצטרף למשפחת הילטון העולמית בשנת 1988. מאז ניהל מספר תחומים בענף המלונאות ושירת כמנהל הכללי ובמשרות ניהול בכירות במספר מלונות של הרשת בין היתר באיסטנבול, אירלנד, תל אביב, ירושלים ולונדון. עם חזרתו לישראל לאחר שנים רבות בחו"ל, הוטלה על כתפיו משימת פתיחת המלון בירושלים, והפיכתו למלון היוקרתי ביותר בארץ.

לדברי קליימן, ישראל ומבקריה בשלים לרמת היוקרה, הניסיון והסטנדרטים שמציבה רשת וולדורף אסטוריה העולמית. "אני גאה מאוד לפתוח את המלון הראשון של הרשת בישראל. המלון בירושלים הינו יחיד במינו בארץ, הן מבחינת רמת השירות שיספק ללקוחותיו, והן מבחינת החוויה הייחודית שיקבלו אורחיו", סיכם קליימן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן