Skip to content

תחקיר צה"ל: סרן טל נחמן נהרג מאש כוחותינו בשל טעות בזיהוי

הרמטכ“ל גנץ קיבל את מסקנות התחקיר של האירוע בו נהרג הקצין מאש כוחותינו ליד גדר המערכת בעזה לפני כחודשיים. החייל היורה, סמל הצוות, מפקד המחלקה ומפקד הפלוגה הודחו. לקצינים נוספים נרשמה הערה פיקודית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרמטכ"ל בני גנץ קיבל היום (חמישי) את מסקנות תהליך התחקור של האירוע הקשה בו נהרג סרן טל נחמן ז"ל (21) מאש כוחותינו לפני כחודשיים, סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. מהתחקיר עולה כי הגורם הישיר לביצוע הירי לעבר סרן טל נחמן ז"ל על-ידי החייל היורה, הוא טעות בזיהוי. 

עוד עלה בממצאי התחקיר, כי תהליך הכנת הכוח למשימה לא בוצע כראוי וכי נפלו כשלים בתכנון ובביצוע המשימה. לנוכח ממצאי התחקיר, קיבל ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, את החלטת מפקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, באשר לשורת צעדים פיקודיים כלפי בעלי התפקידים המעורבים באירוע.

סרן טל נחמן ז"ל (צילום: דו"צ, פייסבוק)
"איבדנו אדם נפלא, קצין ולוחם איכותי". סרן טל נחמן ז"ל (צילום: דו"צ, פייסבוק)

להלן הצעדים הפיקודיים שננקטו:

א. החייל היורה הודח מתפקידו הנוכחי כלוחם ומתפקידי לחימה בעתיד.

ב. סמל הצוות של כוח חיל הרגלים הודח מתפקידו הנוכחי כמפקד המחלקה ומתפקידי פיקוד בעתיד. הסמל יוכל להמשיך ולשמש בתפקידי לחימה.

ג. מפקד המחלקה בגדוד האיסוף הודח מתפקידו הנוכחי כמפקד המחלקה וכן מתפקידי פיקוד בעתיד, בשירות סדיר ובמילואים.

ד. בתיקם האישי של סגן מפקד פלוגת חיל הרגלים וסגן מפקד פלוגת האיסוף, נרשמה הערה פיקודית.

ה. מפקד פלוגת חיל הרגלים הודח מתפקידו כמפקד פלוגה אך יוכל לשמש בתפקידים דומים בעתיד. יש לציין כי עוד בטרם הוחלט על הדחתו, הביע מפקד הפלוגה את רצונו האישי לסיים תפקידו.

ו. בתיקם האישי של מפקד גדוד חיל הרגלים ומפקד גדוד האיסוף נרשמה הערה פיקודית.

בסיכום התחקיר אמר ראש המטה הכללי, רב-אלוף בני גנץ, כי מדובר באירוע מבצעי טרגי בו איבדנו אדם נפלא, קצין ולוחם איכותי. גנץ ציין את איכות התחקיר ואת הצורך המחייב ללמידה מהאירוע הקשה.

ממצאי התחקיר ומסקנותיו נמסרו למשפחת נחמן על-ידי המפקדים ומסקנות התחקיר המבצעי ולקחיו נלמדים ומיושמים בימים אלו בכלל יחידות הצבא. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה בעתיד.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן