Skip to content

מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו פורש מתפקידו

גמזו יסיים את תפקידו כמתוכנן בתום ארבע שנים, לאחר קדנציה מלאה, ב-1 ביוני השנה. מקורבים אומרים כי הוא עוזב על רקע חילוקי דעות ומתיחות בינו לבין השרה. ח"כ אילן גילאון (מרצ) קרא למנכ"ל המתפטר לחזור בו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, הודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו. בהסכמה עם שרת הבריאות, יעל גרמן, הוא יסיים את תפקידו כמתוכנן בתום ארבע שנים, קדנציה מלאה, ב-1.6.2014. מקורבים אומרים כי הוא עוזב על רקע חילוקי דעות ומתיחות בינו לבין השרה. לדבריו, הוא ינסה לפתור את המשבר בבית חולים הדסה עד עזיבתו.

פרופ' גמזו
אינני מודאג. פרופ' גמזו

"אחרי ארבע שנים אינטנסיביות של עבודה קשה וסוחטת מסביב לשעון, ולאחר שיקום תדמיתו של משרד הבריאות וחיזוק מעמדו הציבורי, אני עוזב בתחושת סיפוק מלאה", מסר גמזו בהודעת ההתפטרות לתקשורת. "אני משאיר מאחורי משרד חזק עם חזון ברור שתוכנית העבודה שלו סדורה לשנתיים הקרובות, ושבראשו עומדים גורמי המקצוע הטובים ביותר במערכת ובמבנה ארגוני איתן.

"אני רוצה להודות לשרה, יעל גרמן, על שיתוף פעולה מלא ועל הגיבוי הבלתי רגיל שקיבלתי ממנה והרב ליצמן קודמה בתפקיד. לזכות השרה גרמן ייאמר: כניסתה לתפקיד לא לוותה בחילופי מנהלים חפוז, דבר שאיפשר לכולנו להמשיך את רצף העבודה ושימר את הרצף הניהולי והמקצועי. אינני מודאג; המשרד מובל על ידי שרה ערכית, מקצועית ונמרצת וצוות מסור וחדור מוטיבציה לשנות; שלא כבעבר, חלופת המנכ"לים תהיה מסודרת, מכובדת ורצף הניהול המצויין יתמשך. משרד הבריאות הוא בית ומערכת הבריאות היא נחלתי לה אמשיך לתרום כל חיי".

הבוקר אמר גמזו לעיתון TheMarker: "בחודשיים הקרובים אני מתכוון לדאוג לפתרון משבר הדסה. אעשה הכל כדי שהנושא ייפתר עד עזיבתי, אחרת אעזוב עם תחושה שדבר מאד גדול נותר פתוח".

גמזו אחראי, על פי הגדרות משרד הבריאות, על הסדרה, בקרה ופיקוח על מערכת הבריאות דרך מנהלי הרפואה, הסיעוד, בריאות הציבור, חטיבת הבריאות, פיקוח על קופות החולים וגופי המטה השונים של המשרד. כן הוא אחראי על אספקת שירותי הבריאות שבאחריות המשרד ועל תפעול של בתי החולים בבעלות הממשלה.

הוא מונה למנכ"ל משרד הבריאות במאי 2010 על ידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בעקבות התפטרותו של איתן חי עם. בתקופת כהונתו נערכה שביתת רופאים ממושכת, שגרמה לשיבושים בתפקוד מערכת הבריאות. בתחילת השנה פרץ המשבר שעדיין לא נפתר במרכז הרפואי הדסה, שהוביל לצו הקפאת הליכים ולאיום על קיומו של המוסד.

יו"ר השדולה לשוויון בבריאות, ח"כ אילן גילאון (מרצ), קרא למנכ"ל משרד הבריאות המתפטר לחזור בו, בשל צוק העיתים והמשבר העמוק בו נתונה מערכת הבריאות: "לא פגשתי בכל שנות פעילותי בתחום הבריאות אדם מסוגו של גמזו. מקצועי, ישר ומגויס בכל רמ"ח איבריו לטובת בריאות הציבור. עזיבתו תהווה מכה אנושה למערכת הבריאות, ועל שרת הבריאות וראש הממשלה לעשות כל שבידם להחזיר את גמזו לתפקידו".

מנכ"לית של אחת מעמותות הבריאות הגדולות במשק אמרה היום כי מדובר באדם בקיא במערכת הבריאות ואיש עשייה וייקח זמן רב עד שמי שיחליף אותו יהיה מסוגל לתפקד באותו היקף כמו פרופ' גמזו, אם בכלל.

על פי הודעת משרד הבריאות: "ההישג העיקרי של פרופ' גמזו התמקד בשינוי השיח הציבורי – מהפרטת מערכת הבריאות עבר השיח לחיזוק הבריאות הציבורית וזו הדעה השולטת כיום במשרדי האוצר הבריאות ובכלל המערכת. במהלך כהונתו גברה המגמה המתנגדת להפרטת שירותים ובמקביל הוחזרו שירותי רפואה לאחריות המדינה, ובכלל זה חלק משירותי בריאות התלמיד שהוחזרו למחוז הדרום. גמזו הוביל את המאבק כנגד ההתגברות של הביטוחים הפרטיים ואספקת הרפואה הפרטית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן