Skip to content

אושר פה אחד: פתרונות להדרת נשים במשרדי הממשלה תוך 90 יום

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת השרות לימור לבנת וציפי לבני שתחייב את כל השרים – ובפרט את השרים בנט, גרמן, סער וכץ – להציג דרכי פעולה למאבק בתופעת הדרת הנשים, זאת בעקבות דו"ח שהציג משרד המשפטים; לבני ולבנת: "אחריות נבחרי הציבור לוודא שנשמר מכלול זכויות האזרח"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נשים שוות (עיצוב עמית מנדלזון)
נשים שוות (עיצוב עמית מנדלזון)

הממשלה אישרה הבוקר (א', 30.3) פה אחד את הצעתן של יו"ר ועדת השרים לקידום מעמד האישה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, ושרת המשפטים, ציפי לבני, לפיה השרים יידרשו להציג לממשלה בתוך 120 יום מהו הפעולות שנקטו משרדיהם למניעת תופעות של הדרת נשים במרחב הציבורי בתחומי האחריות הרלוונטיים.

בנוסף, מבקשות השרות ספציפית משרי התחבורה, הבריאות, הפנים והשר לשירותי דת (דהיינו, השרים כץ, גרמן, סער ובנט) שיעדכנו את הממשלה תוך 90 יום על צעדים שנקטו לבחינה ויישום של מסקנות הדו"ח בנושא. השרה לבני אמרה בדיון כי "התופעה מנוגדת לערכי המדינה, ובפרט לעקרון השוויון. מאסתי בדיבורים ובצקצוקי הלשון, עברנו למעשים בשטח".

הדו"ח, שגובש בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, בעקבות ריבוי הדיווחים על התופעה, בחן הן את התופעה הרחבה והן מקרים פרטניים. כך, למשל, בחן הצוות את נושא ההפרדה בין נשים לגברים בבתי עלמין, בטקסים ממלכתיים, באוטובוסים ובקופות חולים. הצוות קבע כי מדובר ב"פגיעה קשה בזכות היסוד לכבוד האדם ולשוויון" וכן כי "הפרדה מביאה בדרך כלל גם לפגיעה בזכות החוקתית לחופש מדת".

לימור לבנת (צילום: ציפי מנשה)
ההדרה פוגעת לא רק בנשים. לימור לבנת (צילום: ציפי מנשה)

השרות לבנת ולבני: "נבחרי הציבור במדינה דמוקרטית נבחרו במטרה לא רק לבצע את עבודתם הספציפית, אלא גם לשמור על הדמוקרטיה ככזו. כל שר ושרה אחראים לוודא שמכלול הזכויות של אזרחי ואזרחיות ישראל נשמר, ולא רק שעבודת משרדם נעשית. הדרת נשים פוגעת לא רק בנשים, אלא בחברה הישראלית כולה – וההיסטוריה כבר הוכיחה שאין דבר כזה 'נפרד אך שווה'. הרחקה והדרה של פלח אחד באוכלוסיה מערער את החברה כולה, ומשכך מערער את הדמוקרטיה. חברה מדירה היא חברה לא מלוכדת, חברה חלשה. לכן, מיגור התופעה הפסולה והבזויה של הדרת נשים תוביל לא רק להעצמה נשית, אלא לחיזוק החברה הישראלית בכלל – ותפקידנו שלנו, שרות ושרי ישראל, הוא לוודא שכך אכן נעשה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן