Skip to content

דמעות של גואש – תרפיה באמנות להפרעות אכילה

גלריית ZOA מציגה תערוכת ציורים ייחודית המספקת הצצה ראשונה מסוגה ואינטימית לתהליכים טיפוליים של ארבע נשים וגבר אחד המתמודדים עם הפרעת אכילה ועברו טיפול בעזרת אמנויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ציור המוצג בתערוכה (צילומים: יח"צ)
ציור המוצג בתערוכה (צילומים: יח"צ)

טיפול באמצעות אמנות הוא כלי טיפולי רב עוצמה בהפיכת הסבל הגופני והנפשי של המטופלים מאילמות לעדות ולמילים. הפרעת האכילה היא דרכם של המטופלים להביע מצוקה שלא נמצא לה קול אחר.

בשבוע שעבר נפתחה בגלריית ZOA ע"ש דבורה פישר תערוכת ציורים ייחודית, המספקת הצצה ראשונה מסוגה ואינטימית לתהליכים טיפוליים של ארבע נשים וגבר אחד המתמודדים עם הפרעת אכילה ועברו טיפול בעזרת אמנויות.

הציור מדבר את המצוקה בצבע ובצורה ומנציח אותה כעדות ויזואלית שלא ניתן להעלים או לטשטש במסך של מילים. בתחילת כל תהליך משקפים הציורים תחושות של סבל, מצוקה ותקווה להחלמה. 

בתערוכה הנוכחית מוצגים תהליכים טיפוליים של ארבע נשים וגבר אחד, המציגים כל אחד מהם שפה אמנותית וסגנון הבעה מקורי משלו.

"הלב החשוף" – סדרת ציורים מרגשת בה מציגה אישה צעירה, הלוקה בבולימיה ציורים המביעים תחושות של פגיעות, רעב לאהבה ובנוסף שובבות ילדותית, פגיעה בגוף והפרעת האכילה כדרך התמודדות עם מצוקותיה. סדרה נוספת מציגה את "ההרים שבתוכו", בה מציג איש הייטק, המתמודד עם השמנת יתר המסכנת חיים, ציורים הבאים לידי ביטוי בנתינה הרגשית האינסופית שלו לבני משפחתו, אשר מחלישה אותו ומחריפה את הפרעת האכילה שלו.

אחד הציורים המוצגים בתערוכה (צילום: יח"צ)
מצוקה שלא נמצא לה קול אחר. אחד הציורים המוצגים בתערוכה

מכון אגם מתמחה בטיפול ושיקום הפרעות אכילה מסוג אנורקסיה, בולימיה, הפרעת אכילה כפייתית והשמנת יתר. המכון הוא חלק ממרכז רפואי שיקומי "רעות" ומאגד תחתיו את מיטב אנשי המקצוע מתחום הרפואה, הפסיכולוגיה, התזונה, הנחיית הקבוצות והדרכת משפחות והורים. 

 גלריה ZOA על שם דבורה פישר ז"ל הוקמה במטרה לחשוף באמצעות האמנות פעילות חשובה של עמותות בישראל הפועלות להנחלת ערכי חינוך, תרבות, אמנות, בריאות, קידום ילדים ונוער בישראל ועוד. כל חייה פעלה דבורה פישר, אם וסבתא, אשת תעשייה וחינוך, למען קידום בני נוער ממצוקה. מאז ומתמיד, האמינה דבורה פישר, ממייסדי מפעלי ד"ר פישר, שהפעילות העסקית חייבת להיות משולבת בפעילות של אחריות חברתית למען קהילה בריאה יותר וקידום ילדים, חינוך ואמנות למען חברה חזקה וטובה יותר בישראל. 

התערוכה תוצג עד ה-10 באפריל בגלריית ZOA ברחוב אבן גבירול 26 ת"א.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן