Skip to content

הגברים מתאפרים בלילה

על מגמות בטיפוח הגבר. וכמו תמיד בכתבות מסוג זה, יש גם צילום חושפני של דיוויד בקהאם וצילום אמנותי של אל פצ'ינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במאמר משנת 2002 שהתפרסם בעיתון "סלון", עושה הכתב מארק סימפסון "אאוטינג" לכדורגלן דיוויד בקהאם וקובע כי הוא מטרוסקסואל. "איך אני יודע? טוב, אולי צריך להיות מטרוסקסואל כדי לזהות מטרוסקסואל אחר", מסביר סימפסון במאמר, "כל מה שצריך זה להסתכל עליהם ויודעים. למעשה, אם אתה מסתכל עליהם, קרוב לוודאי שאתה מטרוסקסואל." לאחרונה, צפו מיליונים בבקהאם, האייקון המטרוסקסואלי הלוהט, מככב בפרסומת הסופרבול של H&M בבגדים תחתונים.

דיוויד בקהאם בצילום סטילס מתוך סרטון הוידאו של פרומת הסופרבול של H&M. התחתונים למכירה. צילום: H&M
דיוויד בקהאם בצילום סטילס מתוך סרטון הוידאו של פרומת הסופרבול של H&M. התחתונים למכירה. צילום: H&M

בשנת 2008 הגיע אל פצ'ינו לבכורת הסרט "רצח מוצדק" ("Righteous Kill") בלונדון כשציפורניו מעוטרות בלק תכלת. להזכירכם, מדובר במותחן משטרתי, בו גילם פצ'ינו בלש ניו יורקי וותיק ומוערך.

אל פצ'ינו - בלש בתכלת. צילום: יח"ץ Orly
אל פצ'ינו - בלש בתכלת. צילום: יח"ץ Orly

טיפוח: תמרח על עצמך משהו

לא חייבים להיות דיוויד בקהאם כדי להבין שסגנון חיים פעיל, גילוח יומיומי, זיהום סביבתי, קרינת השמש ורדיקלים חופשיים גובים מחיר יקר גם מהעור של הגברים. מדפים שלמים בחנויות הפארם והקוסמטיקה מוקדשים למוצרי טיפוח לגברים. כך לדוגמה, מציע מותג הקוסמטיקה האמריקאי "פבוניה בוטניקה" (Pevonia Botanica), סדרת "FOR HIM" ייעודית לגבר, שכוללת, בין היתר, קרם לחות קוויאר אנטי אייג'ינג ותחליב לחות, שנספגים בקלות, מעניקים לחות וזוהר, ומכילים חומרים פעילים בריכוז גבוה שמטשטשים קמטוטים ומשפרים את אלסטיות העור. מותג הטיפוח סוטיס (Sothys) מציע לגברים סדרה ייעודית שכוללת, בין היתר, פילינג גומאז' במרקם קרמי לקילוף עדין והשלת התאים המתים, לעידון והחלקת פני העור ולהשבת הזוהר לפנים.

"חברות קוסמטיקה רבות פונות לגברים שהבינו את חשיבות הטיפוח והטיפול בעור הפנים ומציעות להם מגוון סדרות וטיפולים ייעודים עבורם. מחקרים רבים הוכיחו כי מחצית מהגברים יכולים לטפל בעצמם, להראות פחות עייפים ופחות שחוקים בשלושה צעדים פשוטים: ניקוי, גילוח, וקרם אחרי גילוח", מסבירה גלי פלטינוב, קוסמטיקאית בחברת הקוסמטיקה "כריסטינה".

"עור הפנים של הגברים הוא עבה יותר ועשיר יותר בזקיקי שיער ובלוטות חלב, לכן הוא מזדקן ומתקמט לאט יותר", מתייחסת לינה נילסן, קוסמטיקאית ראשית ברשת "סטודיו עדי" לנושא, "גברים, כמו נשים, סובלים מבעיות עור שמן, פצעונים, קמטים, כתמים, עור יבש ואקנה. בנוסף הם נתקלים בבעיות הנובעות כתוצאה מגילוח כמו שיער תת עורי, גירויים בעור, חתכים ודימום בעור." נילסן מוסיפה, כי "גברים יכולים אמנם להשתמש במוצרי טיפוח וטיפול המיועדים לנשים, אולם בשנים האחרונות חלה התפתחות במוצרי הטיפוח והטיפול שמיועדים לגברים. גם הביקוש לטיפולים אסתטיים לגברים נמצא בעליה. עידן המטרוסקסואליות גרם למהפכה ונוכל למצוא גברים שעושים טיפולי שעווה, הסרת שיער בלייזר, פדיקור, סידור גבות וטיפולי פנים."

גם יפית אלימלך, קוסמטיקאית ובעלת קו מוצרי טיפוח שותפה לדעה זו. "הגבר החדש המטרוסקסואל חי ובועט", אומרת אלימלך, "גם בעולם הדימויים המוחצן של התקשורת וגם במכוני הכושר, במסעדות היוקרה וכמובן גם אצלנו הקוסמטיקאיות, שנתקלות בהמוני גברים שבאים למכונים במטרה לטפל בעור שלהם ולטפח אותו. טיפולי קוסמטיקה בכלל והפרוצדורות האסתטיות לגברים – מניתוחים פלסטיים ועד הזרקת בוטוקס – כבר אינם בגדר תופעה נדירה, למרות שאולי קשה למצוא את הגבר שיסכים להודות כי השקיע כסף כדי להיראות צעיר יותר".

קרם פנים אנטי אייג'ינג, יונקה פריז (329 שקל); ג'ל לאחר גילוח, טסקיו, חלאבין (30 שקל); קרם לחות, סזאר (55 שקל); גם גברים מתאפרים - מתוך תצוגת האופנה של המעצב מישל בסקיאן; פילינג לגבר, סוטיס פריז (210 ש"ח); מראה שיער ולה פרופשיונלס; ג'ל לשיער לגבר מסדרת sp, וולה פרופשיונלס" (72 שקל); תיק רחצה - Homecandy; תכשיר ייעודי לציפורן גברית, שיק תמרוקים; משחת עיצוב שיער בגימור חצי מט, KEUNE - קיון, 79 שקל; מוצרי פבוניה בסדרת For Him. צילומים: יח"ץ. קולאז': מירה-בל גזית
קרם פנים אנטי אייג'ינג, יונקה פריז (329 שקל); ג'ל לאחר גילוח, טסקיו, חלאבין (30 שקל); קרם לחות, סזאר (55 שקל); גם גברים מתאפרים - מתוך תצוגת האופנה של המעצב מישל בסקיאן; פילינג לגבר, סוטיס פריז (210 ש"ח); מראה שיער ולה פרופשיונלס; ג'ל לשיער לגבר מסדרת sp, וולה פרופשיונלס" (72 שקל); תיק רחצה - Homecandy; תכשיר ייעודי לציפורן גברית, שיק תמרוקים; משחת עיצוב שיער בגימור חצי מט, KEUNE - קיון, 79 שקל; מוצרי פבוניה בסדרת For Him. צילומים: יח"ץ. קולאז': מירה-בל גזית

לפי אורית קמחי, מנהלת ההדרכה של "יונקה פריז", ניקוי העור הוא חובה. היא ממליצה לעשות זאת מדי בוקר וערב. השלב הבא הוא הפילינג. "מעבר להסרת תאי העור המתים מפני השטח, הפילינג יעזור גם לרכך את זקיקי שיער הפנים, אשר יכולים לסייע לגילוח חלק יותר", היא מסבירה. השלב הבא הוא מריחת קרם לחות. "בכל פעם שמתגלחים, מתבצעת גם הסרת שומנים הכרחיים מהעור. אפטרשייב על בסיס אלכוהול אינו הפתרון במקרה הזה מכיוון שהוא שורף ומייבש את העור. קרם לחות יעזור לחדש את עור הפנים. אני ממליצה לבחור בקרם לחות המכיל מקדם הגנה כדי לעזור להגן מפני חשיפה לקרני השמש." קמחי מדגישה את הצורך בטיפול וטיפוח אזור העיניים. "אחד המקומות הראשונים שמראה סימני הזדקנות הוא אזור העיניים. למרבה הצער, זה אותו המקום שגברים רבים נוטים להזניח. העור סביב העיניים רגיש מאוד להתייבשות שתאופיין בקווים דקים וקמטים. השכבה הרכה והדקה מאוד של העור שמקיף את העיניים יכולה לפתח קמטי הבעה קטנות שיכולים לגדול לקמטים מכוערים במהירות. כל מה שצריך זה טיפה של מוצר ייעודי כדי לעשות את העבודה."

שיער: כולם שמשון הגיבור

תחום השיער זוכה אף הוא לפריחה גברית. תוצאות מחקרים שעורכת חברת "נטורל פורמולה" מלמדות, באופן מפתיע, כי כבר למעלה מעשור משקיעים הגברים יותר זמן בטיפוח השיער מאשר הנשים. כנראה, שכמו שמשון הגיבור, סבורים הגברים שכוחם טמון בשערותיהם. מעצב האופנה הבלגי היידר אקרמן, אחד מהתגליות האופנתיות הגדולות של השנים האחרונות, בחר במעצב השיער יוג'ין סולימן, מנהל הקריאייטיב העולמי לטיפוח וסטיילינג של מותג השיער "וולה פרופשיונלס" שיעצב את שיערם של הדוגמנים.

"המראה הרטוב לגבר, שמגיע משנות השלושים, בסטייל הגרמני, זה המראה האופנתי והטרנדי. מראה ששואב השראה גם מסרטי ג'יימס בונד ומסרטי המאפיונרים", אומר מעצב השיער אבנר מלכה –  וולה פרופשיונלס, "מראה כזה יכול להתאים לכוכבים פופולריים, לעורכי דין או עובדי בורסה, כדוגמת הדמות שמגלם ליאונרדו די-קפריו בסרט "הזאב מוול סטריט". התספורת מסמלת אופנתיות, סקסיות, מטרוסקסואליות, וגבריות חוצה מגדרים. התספורת מתאימה כמעט לכל סוגי השיער אם משתמשים בתכשיר נכון."

מלכה ממליץ להשתמש במוצרים ייעודיים לטיפוח שיער הגבר ולבקר במספרה בתדירות גבוהה כדי למנוע קצוות מפוצלים. "שטיפה יומיומית עלולה לייבש את השיער והקרקפת", מוסיף מלכה ומציע לחפוף פעם או פעמיים בשבוע בלבד. "רוב מוצרי העיצוב כמו ג'ל וספריי לשיער הם מסיסים במים, ולכן לא צריך שמפו כדי לשטוף את השיער. אני ממליץ על שימוש יומיומי בקונדישינר שמסייע בהגנה ושמירה על לחות השיער ובו בזמן, מרגיע את עור הקרקפת", הוא מוסיף.

בעידן שמקדש את הנעורים, גברים רבים בעלי שיער לבן אינם משלימים עם המראה שמזוהה עם התבגרות והזדקנות ומסווים אותו בעזרתה של תעשיית הצבע. התעשייה שזיהתה כי עדיין אין פתרון קל ויעיל לנשירת השיער אצל גברים, החלה באופן עקיף לעודד רבים הסובלים ממנה לגלח את שיער הראש ואף השיקו עבורם תכשירי הגנה ייעודיים לקרחת. לדוגמה, מותג "לייף" מבית סופר פארם השיק השנה מוצר חדש היפואלרגני ובעל ניחוח עדין, המיועד לשימוש יומיומי למריחה על הראש. חברת "סבוקלם" השיקה אף היא קרם הגנה ייעודי לקרקפת הגברית.

הדבר הבא: איפור?

בשנים האחרונות גובר והולך הביקוש למניקור ולפדיקור גם בקרב גברים. הם (עדיין) לא מתהדרים בלק צבעוני כמו אל פצ'ינו, אולם רבים מקפידים באופן תדיר לטפל בציפורניים שלהם. בשנה שעברה השיק מעצב-העל טום פורד סדרת איפור מלאה ייעודית לגברים, שזכתה התעניינות ולביקוש בחו"ל. לאחרונה הודיע גם מעצב-העל מארק ג'ייקובס על כך שהוא מתעתד ללכת בעקבותיו של פורד. קולגה שלהם, מייקל בסטיאן, הלך צעד אחד קדימה ואיפר את הדוגמנים שלו בשיתוף פעולה עם "מייבלין ניו יורק". הגבר הישראלי קצת יותר שמרן: קו מוצרי האיפור של ז'אן פול גוטייה שהושק בישראל נחל כישלון קופתי חרוץ. השוק בגזרת האיפור הגברי עדיין חלש, אולם לפי התחזיות הוא עתיד להתחזק בקצב איטי אך בטוח.

"בשנת 2014 אנו נחשפים למגמה חדשה בנוגע לאיפור גברים", מציינת סימונה אפלבאום, מדריכה ראשית ב"מייבלין ניו יורק" וב"גרנייה", "חברות קוסמטיקה מובילות החלו להציע מוצרים לגברים באריזות גבריות. הרעיון של איפור גברי עשוי להיות קשה להבנה. אבל בתקופה בה מטרוסקסואליות, סקיני ג'ינס ושיזוף הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי הגברים בישראל ובעולם, האיפור הוא השלב הבא הבלתי נמנע כחלק משגרת הטיפוח הגברית. בעולם הגברי קוראים לזה טיפוח, לא איפור. אך בואו נקרא לילד בשמו. היום גברים לא מפחדים להודות שהם צריכים קצת שיפור. הטרנד הולך יד ביד עם מריחת קרם לחות עם SPF – "כדי להגן מפני הזדקנות" או מריטת גבות בשעווה וכן, הגברים של שנת 2014 מתאפרים".

* * *

2 Comments

  1. אבירם שלו
    7 באפריל 2014 @ 20:08

    מצד אחד, לא מפתיע. מצד שני, קשה למצוא מקומות שבאמת מציעים איפור לגברים ולא מסתכלים עליהם בעין עקומה. מה שרחל הציעה זה נראה לי אחד היחידים שמצהירים שהם עובדים עם גברים. בדפי זהב לא מצאתי כלום. אמנם אני לא הולך לשים לק על הציפורניים, אבל טיפול פנים פעם ב… הייתי רוה, וזה לא כל כך נראה טבעי עדיין. נו טוב, אולי עוד כמה שנים.

  2. רחל
    1 באפריל 2014 @ 16:54

    ממליצה על טיפוח לגברים במכון אסתטיקה הלגה
    יש תכשירים מותאמים לבעייה מסוימת וסוג העור
    בהצלחה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן