Skip to content

יעלון לדמפסי: היחסים עם ארה"ב הם אבן יסוד בביטחון הלאומי

שר הביטחון - שרק לפני כשבועיים עורר את חמת הממשל האמריקני בשל הערותיו על היחלשות האמריקנים בזירה הבינלאומית, קיבל את פניו של הרמטכ״ל האמריקני, הגנרל מרטין דמפסי, בחמימות רבה: "עבורנו ארצות הברית היא בעלת ברית אסטרטגית וידידתנו הגדולה ביותר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו מעריכים מאוד את היחסים בין ארצות הברית לישראל. עבורנו ארצות הברית היא בעלת ברית אסטרטגית וידידתנו הגדולה ביותר. היחסים עם ארצות הברית הם אבן יסוד בביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

כך אמר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בפגישה עם רמטכ״ל צבא ארה"ב הגנרל מרטין דמפסי. בפגישה השתתפו גם הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ וגורמים נוספים. במהלך הפגישה דנו שר הביטחון יעלון והגנרל דמפסי במצב במזרח התיכון ובשיתופי הפעולה בין המדינות.

רמטכ''ל צבא ארה''ב דמפסי והשר יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"אנו מעריכים את המאמצים של מזכיר המדינה קרי". רמטכ''ל צבא ארה''ב דמפסי והשר יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
(צילום: חיים צח, לע"מ)
הודה על הסיוע האמריקני הנוסף. נתניהו בפגישתו עם הגנרל דמפסי (צילום: חיים צח, לע"מ)

שר הביטחון – שרק לפני כשבועיים עורר את חמת הממשל האמריקני, בשל הערותיו על היחלשות האמריקנים בזירה הבינלאומית, קיבל את פניו של דמפסי בחמימות. "ברוכים הבאים לישראל ולירושלים", אמר. "שוב יש לנו הזדמנות להיפגש ולשוחח על נושאים רבים. אבל קודם כל, תודה רבה על היותך חבר אמיתי של מדינת ישראל וצה״ל. אנחנו כאן כדי לדון ביחסים בין המדינות ובהתפתחויות באזור.

״אנו עדים תכופות לתוצאה של אתגרים חדשים המתפתחים באזור. הדבר היחיד באזור הוא השינוי, ולכן אנחנו חולקים ומנתחים ביחד הערכות ורעיונות בשאלה איך להתמודד עם אתגרים המשותפים, המבוססים על ערכים משותפים ואינטרסים משותפים", אמר שר הביטחון. "אנחנו נמצאים בשבוע קריטי בנושא הישראלי-פלסטיני, ואנו מעריכים את המאמצים של מזכיר המדינה קרי ואת המחויבות והתרומה של הנשיא אובמה למאמץ. תודה רבה על ההזדמנות לדון איתך בשורת הנושאים הללו״.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב בלשכתו בירושלים עם יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב גנרל מרטין דמפסי. בפגישה השתתף הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו: "ברוך בואך לירושלים שוב. זה ביטוי לברית ההדוקה בינינו". ראש הממשלה נתניהו הודה על הסיוע האמריקני הנוסף למערכות להגנה מפני טילים, וציין את שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לארה"ב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן