Skip to content

פסטיבל ישראל מארח את ז'ראר דפרדייה ואנוק איימה

יופיעו בהצגה "מכתבי אהבה", שהועלתה לראשונה בפריז בינואר 2014. בין האירועים הבולטים בפסטיבל - מופע מחווה ליוסי בנאי עם מיטב אמני ישראל. באוקטובר יתקיים בפארק הירקון מופע מחווה לאריק איינשטיין. ענת מנדל על האמנים והמופעים בפסטיבל, שייפתח ב-29 במאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חוזר לבמה אחרי עשר שנים. דפרדייה. צילום: Vincent Roche ויקיפדיה

שני כוכבים צרפתיים יפציעו  בשמי ירושלים במסגרת פסטיבל ישראל 2014. ז'ראר דפרדייה ואנוק איימה יגיעו במיוחד מצרפת ויופיעו בהצגה "מכתבי אהבה", שעלתה לראשונה בפריז בינואר 2014. המחזה המרגש, שנכתב על ידי אלברט רמסדלל גורני, מתאר בני זוג, שאהבתם משתקפת תוך כדי קריאת מכתבים וגלויות ששלחו זה לזו במהלך 50 שנים.

 דפרדייה, משחקני הקולנוע הגדולים ביותר זכור מהסרטים "גרין קארד", "סירנו דה ברז'רק", "המטרו האחרון", "האישה ממול" ועוד רבים. בתיאטרון מדובר בקמבק של ממש, שכן חלפו 10 שנים מאז הופעתו האחרונה על הבמה. השחקנית אנוק איימה השתתפה בסרטים "גבר ואישה", "לולה", "לה דולצ'ה ויטה", ולאחרונה ב"השקט שבאהבה".

פסטיבל ישראל מזמן אל העיר המרתקת אירועי תרבות מגוונים, שיוצרים דיאלוג אמנותי עם אתריה ומוסדותיה. עם השנים הפך הפסטיבל להיות מזוהה עם ירושלים, בארץ ובעולם, ומהווה אבן שואבת לאמנים מרחבי תבל. לא תמיד שומר הפסטיבל על רמה אחידה, היו שנים טובות יותר וטובות פחות, לא תמיד האמנים הרצויים והמבוקשים יכולים להגיע ולעיתים פשוט מדובר בענייני תקציב.

מופע מרגש. בנאי. צילום: אילן בשור

נראה שהשנה עשו מפיקי הפסטיבל מאמץ הביא מגוון של מופעים מעניינים בתחומי המוזיקה, התיאטרון והמחול. המופעים יתקיימו ברובם בסופי השבוע כדי לאפשר לקהל לבלות גם בפסטיבל וגם בירושלים ההופכת בשנים האחרונות למרכז תרבות ותיירות תוסס.

החגיגה תתפרס על פני מתחם התחנה הראשונה (שמזכירה בעיצובה את מתחם התחנה בתל אביב), בריכת הסולטן (עם המבנה הייחודי והבלעדי), שכונת עין כרם היפהפיה, בית מזי"א לתיאטרון, מכון הרטמן, ז'ראר בכר, ימק"א, וכמובן באולמות מוזיאון ישראל, בנייני האומה ותיאטרון ירושלים.

בתכנית האמנותית השנה ניתן דגש מיוחד ליצירות של אמנים, שפרצו לתודעה מירושלים, עיר הולדתם. כך יאיר זרקור הפסטיבל על יוצרים ירושלמים בני דורות שונים: יוסי בנאי, יהורם גאון (שיארח את אסתר עופרים), אסף אבידן ואחרים. בין הזמרים שיופיעו בפסטיבל גם חני דינור במופע "משוררים בדואט". בנוסף ישתתפו בפסטיבל להקות ואמנים הפועלים בעיר בכל ימות השנה: להקת ורטיגו, תזמורת קאמרטה, קבוצת התיאטרון הירושלמי, להקת קולבן דאנס, תיאטרון האינקובטור, תיאטרון בית מדרש ועוד.

כנסיית השכל, היום במסיבת עיתונאים, בביצוע שיר של בנאי לקראת המופע. צילום: ענבל כהן-חמו

הפסטיבל ייפתח השנה במופע מחווה מרגש ליוסי בנאי בבריכת הסולטן בהשתתפות מיטב אמני ישראל. המופע "אם נדע לאהוב" יוקדש כולו למערכונים ולשירים שבוצעו במהלך הקריירה העשירה של  בנאי, מגדולי אמני ישראל. בין האמנים שיופיעו: איתי טיראן, אפרת גוש, דובל'ה גליקמן, הדג נחש, מוקי, מתי כספי, משה איבגי, קרולינה, שלומי שבן ותיקי דיין. הם יגישו את הקטעים הנבחרים בפרשנות אישית ומפתיעה, בשילוב מונולוגים, דיאלוגים, מוזיקה וקטעי וידיאו. זאת הזדמנות מצוינת להביא את דבריו של יוסי בנאי על ירושלים: "יש כאלה, שנוסעים לירושלים, יש אחרים שעולים אליה, אבל אני – שיסלח לי אלוהים – אני, מאז שאני זוכר את עצמי, אני בא אליה".

בחודש אוקטובר יקיים הפסטיבל מופע מיוחד, בחסות הפסטיבל, שיוקדש לשיריו של אריק איינשטיין בהשתתפות זמרים ויוצרים ישראלים מהשורה הראשונה. המופע יתקיים בפארק הירקון בתל-אביב ורשימת המשתתפים המלאה תפורסם בקרוב.

גם הם יופיעו במחווה ליוסי בנאי. הדג נחש. צילום: גיא כושי ויריב פיין

מופעים עולמיים לצד יצירות ישראליות 

"טרטיף" מגיאורגיה. צילום: Teona Kvezereli

עוד בפסטיבל: מחול מצרפת (להקת מלאנדין ביאריץ, בשני מופעי בכורה – "רומיאו ויוליה" ו"סינדרלה"), אנגליה (Political Mother של הישראלי חופש שכטר) וארה"ב (להקת מרגרט ג'נקינס MJDC במופע משותף עם קולבן דאנס).

חובבי התיאטרון ייהנו מרפרטואר בניחוח גיאורגי (Marjanishvili Theatre מטיביליסי יעלה את "טרטיף" של מולייר), איטלקי (קבוצת התיאטרון של פיפו דלבונו – Pippo Delbono Company), וגם ישראלי – רבי נחמן מברסלב על הבמה בשתי הפקות חדשות: מעבדת תרבות ורטיגו בבימויו ובהשתתפותו של הרב ברוך ברנר; "ברסלב בטהובן ברסלב" בעיבודו ובימויו של יוסי יזרעאלי.

אוהבי המוזיקה יאזינו לג'אז, למוזיקה קלאסית ולמוזיקת עולם כמעט מכל העולם – פורטוגל, איטליה, גרמניה, ארה"ב, אנגליה, ארגנטינה, יוון, מקסיקו, ואפילו מאסטוניה. בין המופעים: האנסמבל "מֵה לָה אָמַרְגָּטֵס טוּ" עם זמרת המצו-סופרן ברכה קול; קונצרטים בביצוע בית הספר הגבוה בויימאר; אדריאן יוסטוס; פאולו פרסו; הפסנתרן מאוריציו בליני עם הצ'לנית סילביה צ'ייסה; הרכב המוזיקה העתיקה הורטוס מוסיקוס ואנדרס מוסטונן; גיל שוחט שלנו בחגיגת מוצרט מסורתית, ועוד רבים וטובים.

מוריציו בליני וצ'ייסה. צילום: Luca d'Agostino

אם לא די בכל אלה, הקהל מוזמן לשלל מופעי חוצות, שיתקיימו ללא תשלום. במתחם הרכבת יתארחו נגני ג'אז ומוזיקת עולם וברחבת תיאטרון ירושלים יתקיימו מופעי רחוב ומיצגים של להקות מחול ותיאטרון.

אל ירושלים באים מאהבה כמו שאומר יוסי בנאי, אז אם אתם מחפשים לכם חוויה משולבת של תרבות ותיירות, ירושלים היא בהחלט אופציה למשך שלושה שבועות, שבהן יתקיים הפסטיבל – מה-29 במאי עד ה-20 ביוני. ראו הוזמנתם. בימים הקרובים נקדיש כתבות נוספות לאירועי הפסטיבל.

1 Comment

  1. יפה
    31 במרץ 2014 @ 15:04

    אין כבוד לז'רארד דפרדייה שנמלט מצרפת כדי לתור אחר מקלט מס במקום לתת כתף לאחיו הצרפתים בשעת משבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן