Skip to content

עובדי משרד החוץ תדרכו את השגרירים הזרים בסיבות לשביתה

70 שגרירים שמעו מיו"ר ועד העובדים, יאיר פרומר, את הסיבות לפרוץ השביתה ואת רצון העובדים לגבש פתרונות ראויים למצוקות החמורות של שירות החוץ. הם הביעו אמפתיה וסולידריות, למרות הקשיים שהשביתה מערימה על יכולתם לבצע את עבודתם בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-70 שגרירים וחברי סגל זר מכל מדינות העולם המשרתים בישראל, הגיעו היום לתדרוך חסר תקדים שקיים ועד עובדי משרד החוץ מול שער המשרד הנעול, כדי להסביר את הסיבות לשביתה במשרד החוץ, הפוגעת בעבודת הסגל הזר בארץ.

השגרירים שמעו מיו"ר ועד העובדים, יאיר פרומר, את הסיבות לפרוץ השביתה ואת רצון העובדים לגבש פתרונות ראויים למצוקות החמורות של שירות החוץ שיובילו לחזרת הדיפלומטיה הישראלית לחזרה לתפקוד מלא. הדיפלומטים הזרים הביעו אמפתיה וסולידריות עם עובדי משרד החוץ השובתים, למרות הקשיים שהשביתה מערימה על יכולתם לבצע את עבודתם בישראל. 

עובדי משרד החוץ מתדרכים את השגרירים (צילום: ועד עובדי משרד החוץ)
"אתם מבינים הכי טוב את הקשיים ואת הסיבות הצודקות למאבק". מתדרכים את השגרירים (צילום: ועד עובדי משרד החוץ)

שגריר הוותיקן בישראל אמר כי לראייתו "כדיפלומטים, כולנו באותה הסירה", וביקש לשקול את החרגת ביקור האפיפיור מן השביתה.

שגרירת אל סלבדור בישראל אמרה, כי ללא משרד החוץ אין תכלית לעבודת הנציגויות הזרות בארץ, ובאותה מידה יכלו כל הנציגים הזרים לחזור למדינותיהם.

הנציגה ההודית סיפרה על משלחות רבות של אנשי עסקים שלא יכולות להגיע לארץ ועל הקשרים הכלכליים בין המדינות הנפגעים קשות בשל השביתה.

סגן השגריר ההולנדי בישראל, ששימש כיו"ר ועד עובדי שירות החוץ במדינתו, בירך את הוועד במילים חמות, וסיפר על הפתרונות שמצאו עובדי המשרד בהאג למצוקות הקיימות כיום בישראל, כגון – עדכון אוטומטי של שכר השליחים בחו"ל על פי מדדים בינלאומיים, וכן פיצוי כלכלי על אובדן ההכנסה של בנות ובני הזוג של הדיפלומטים. סגן השגריר הוסיף כי שר החוץ ההולנדי בעצמו הוא זה שהוביל את המאבק לשיפור התנאים של עובדי משרדו. 

יאיר פרומר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ: "כדיפלומטים השותפים לעשייה שלנו ומשרתים באותם תפקידים כמונו, אתם מבינים הכי טוב את הקשיים ואת הסיבות הצודקות למאבק שאנחנו מנהלים. לצערנו, פקידי האוצר הישראלים לא מבינים את ההקרבה הרבה של הדיפלומטים, את המורכבות של השירות ואת המחירים שמשלמים השליחים ובני משפחותיהם, הנדרשים לשרת את מדינתם. לצערנו, מדינת ישראל נמצאת בפער של שנים רבות אחרי העולם בתחום של השקעה ביחסי החוץ. ישראל משקיעה ביחסי החוץ שלה פחות מחמישית מהמקובל במדינות המערב. היינו שמחים לאמץ מודלים של שכר ותנאי שירות המיושמים במשרדי החוץ מדינותיכם. אנחנו נלחמים על עתידו של שירות החוץ הישראלי ומקווים שבקרוב ימצאו פתרונות טובים שיאפשרו לנו לשוב לעבודה סדירה עמכם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן