Skip to content

מקורות אמריקניים: הממשל דן באפשרות לשחרר את פולארד

רק לפני כשבוע דווח כי עסקה כזאת נמצאת על הפרק, אךבסטייט דיפרטמנט ובבית הלבן מיהרו מיד להכחיש את עצם קיומה. הפעם הפכו ההכחשות החד משמעיות לאמירות מעורפלות. בין השאר נאמר לסוכנות הידיעות AP, כי הממשל האמריקני דורש מישראל לעשות בתמורה ויתורים ממשיים לפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על אף ההכחשות הנמרצות, שבהן הגיבו גורמים רשמיים בממשל האמריקני לאפשרות של עסקה שבמסגרתה ישוחרר פולארד מכלאו – מתרבים הסימנים כי עסקה כזאת נמצאת על הפרק.

ביממה האחרונה אישרו מקורות אמריקניים, כי הממשל דן עם ישראל באפשרות לשחרר את המרגל יונתן פולארד. בין השאר נאמר לסוכנות הידיעות AP, כי הממשל האמריקני דורש מישראל לעשות בתמורה ויתורים ממשיים לפלסטינים, מעבר לשחרור האסירים בפעימה הרביעית, כולל הקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות, עד לסיומו של המשא ומתן.

ראש הממשלה נפגש עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לעוד (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
ראש הממשלה נפגש עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לעוד (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

רק לפני כשבוע דווח כי עסקה כזאת נמצאת על הפרק. אולם בסטייט דיפרטמנט ובבית הלבן מיהרו מיד להכחיש את עצם קיומה של עסקה כזאת. הפעם הפכו ההכחשות החד משמעיות לאמירות מעורפלות. דובר הבית הלבן, ג'י קרני, אמר: "הדבר היחידי שאגיד בענין פולארד הוא מה שאנחנו אומרים תמיד – הוא הורשע בריגול ומרצה את עונשו". בסטייט דיפרטמנט הודיעה סגנית הדוברת, מארי הארף, כי לא יימסרו פרטים כלשהם לגבי הדיונים המתנהלים בנושא.

אמש סיים מזכיר המדינה האמריקני פגישה ארוכה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו – והבוקר ישוב וייפגש אתו. קרי ייפגש היום גם עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שפגישתו אתו נדחתה – בשל התארכות הפגישה עם ראש הממשלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן