Skip to content

אגודת העיתונאים בת"א: להדיח מיד את בן מנחם מרשות השידור

ימי פומפיי האחרונים ברשות השידור ואיש אינו מעז להדיח את ההנהלה. אגודת העיתונאים בתל אביב תובעת את הדחתם המיידית של מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם ושל מנהלי הביניים ואת פיזור המוסדות המנהלים של הרשות. כך במכתב המופנה אל השר גלעד ארדן, באמצעות עו"ד אילן בומבך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במכתב ששוגר לשר ארדן, באמצעות עו"ד אילן בומבך, מתוארת תמונה קשה העולה מדווח של יו"ר רשות השידור אמיר גילת בפגישה עםראשי אגודות העיתונאים בירושלים ובתל אביב. תמונה של אווירת שחיתות ניהולית השוררת ברשות, המזכירה את ימי פומפיי האחרונים.

גילת דיווח כי הנהלת רשות השידור מדירה רגליה מישיבות המוסדות המנהלים, ועושה ברשות כבתוך שלה תוך אימוץ גישה של "תמות נפשי עם פלישתים".

מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם (צילום: ציפי מנשה)

לדבריו,  הרשות תהייה חדלת פרעון תוך חודשיים, לאחר שתקציבה לא אושר. בעקבות זאת, הרשות תקרוס סופית ללא שישולם שכר לעובדיה.

במכתבו של בומבך מתואר המצב האבסורדי שבו חטיבת התכניות אינה מתפקדת, מינוי מנהל הטלוויזיה נמנע בדרכים בריוניות, תחילה כשכניסתו לתפקיד של אילן דה פריס שנבחר במכרז נמנעה על ידי ההנהלה ולאחר מכן, כשההנהלה מנעה את מינויו בפועל של מנהל אחר מתוך הטלוויזיה, אלי בבא.

בבא לא הצליח למלא את התפקיד לאחר שעובדות הלשכה קיבלו הנחייה למנוע את כניסתו ללשכת המנהל ולאחר שהמנכ"ל הורה למנהלי מחלקות בטלוויזיה שלא לשתף פעולה עם בבא.

המנכ"ל, מתאר המכתב, אף מנסה להדיח את מגישת מבט מרב מילר בטענות שונות, ובלי שיקבל לכך אישור כחוק מועדות רשות השידור.

 עוד מתאר המכתב כיצד הורה זליג רבינוביץ', המשנה למנכ"ל לעובדים, לפוצץ דיונים של הוועדות המפקחות על הרשות על ידי הימנעות מהשתתפות בישיבות.

זליג רבינוביץ' "זרועו הארוכה של המנכ"ל" (צילום: ציפי מנשה)

רבינוביץ', שהיה בעבר עוזר צלם, קודם על ידי יוסף בראל – ותחילת עלילותיו מתועדות בסרטו של דורון צברי שהוקרן השבוע בערוץ 2. מאז, גבר כוחו ברשות השידור והוא חולש על כל המתרחש בערוץ 1. מבקר המדינה מתח ביקורת חריפה על ריבוי תפקידיו וסמכויותיו של רבינוביץ' אלא שדבר לא מנע את המשך משיכתו בחוטים ברשות, עד היום.

בסיום המכתב, שעותקים ממנו הועברו לשר האוצר, ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שרות המדינה, מתבקשים כל המכותבים לפעול מיידית להדחת המנכ"ל וחבר מרעיו ולפיזור מוסדות רשות השידור "לפני שיהיה מאוחר מדי". אם לא יפעלו, מודיעה אגודת העיתונאים כי תפנה לסעד משפטי כי  "כלו כל הקצין".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן