Skip to content

עיכובים בחתימת ההסכם עם עובדי משרד החוץ

לטענת נציג העובדים, השביתה אינה מסתיימת בשל דרישת משרד האוצר לא לשלם לעובדים את ימי השביתה. ח"כ מיכל בירן תקפה את אנשי האוצר: " שביתה היא כלי לגיטימי והיא איננה מועילה אם היא לא מפריעה. ההתעקשות לא לשלם לעובדים על ימי השביתה היא אקט אלים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הסיבה היחידה, נכון לעכשיו, לכך שהשביתה במשרד החוץ. אינה מסתיימת, נובעת מהדרישה של משרד האוצר לא לשלם לעובדים השובתים את ימי השביתה. משיכת הזמן הזו פשוט מיותרת". כך טען היום נציג ועד עובדי משרד החוץ, בדיון שהתקיים היום בנושא השביתה, במסגרת ישיבה משותפת של ועדת החוץ והביטחון, ועדת העבודה ורווחה וועדת כספים. 

אני הייתי חותם. ח"כ שטרית (צילום: ויקימדיה)
אני הייתי חותם. ח"כ שטרית (צילום: ויקימדיה)

ח"כ מאיר שטרית (התנועה) אמר כי נכון להיום, עלות השביתה עולה על עלות הדרישות של אנשי משרד החוץ. "אם אני הייתי שר האוצר הייתי חותם כבר מהיום הראשון על הצ'ק של דרישות העובדים, שעומדות בסך הכול על סכום של 30 מיליון שקל". 

ח"כ מיכל בירן (העבודה) תקפה את אנשי האוצר כשאמרה: " שביתה היא כלי לגיטימי והיא איננה מועילה אם היא לא מפריעה. ההתעקשות של האוצר לא לשלם לעובדים על ימי השביתה היא אקט אלים שמטרתו למנוע מהעובדים את הזכות לשבות, אל תהיו קטנוניים". 

כאמור עוד בשעות הבוקר התקיימה ישיבה בנושא סכסוך העבודה במשרד החוץ אך היא ננעלה תוך זמן קצר לאחר שהובהר כי הצדדים קרובים לחתום על הסכם שיסיים את השביתה. יו"ר הישיבה המשותפת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין (הליכוד ביתנו) בירך על ההתקדמות וציין כי השביתה צפויה להסתיים עוד היום. עוד אמר ח"כ ריבלין כי מול הזכות לשביתה, הכנסת איננה יכולה לעמוד מהצד בשעה שפעילותו של משרד החוץ מושבתת, שכן הדבר עלול להסב נזק כבד ליחסי החוץ של מדינת ישראל ואף לביטחונה. 

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) ציין כי לאחר שגישר בין הצדדים במהלך 12 השעות האחרונות הוא יכול לעדכן כי המו"מ נימצא בשלבים האחרונים ועל כן המשך הדיון, בשלב הנוכחי, יכול רק להזיק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן