Skip to content

נדחתה בקשת פזגז למנוע העברת מידע בנוגע לרווחיותה

כך החליטה ועדת הערר לפיקוח על המחירים בראשות מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן. חברת פזגז היא המשווקת והיבואנית הגדולה ביותר בשוק גז פחמני מעובה (גפ"מ) ובבעלותה גם בית זיקוק באשדוד. עקב כך יש לחברה השפעה ישירה על המחיר בו נמכר גפ"מ. פזגז היא החברה היחידה שהגישה ערר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הערר לפיקוח על המחירים, בראשות מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, דחתה את הערר שהגישה חברת פזגז למניעה של העברת מידע למפקח על המחירים במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים בכל הנוגע לרווחיות החברות המשווקות גז פחמני מעובה (גפ"מ).

פזגז היבואנית הגדולה

החלטת וועדת הערר לקבלת מידע מהחברות התקבלה נוכח רמת התחרותיות הנמוכה, רמת המחירים ורמת הרווחיות בענף. חברת פזגז הינה המשווקת והיבואנית הגדולה ביותר בשוק הגפ"מ ובבעלותה גם בית זיקוק באשדוד. עקב כך, יש לחברה השפעה ישירה על המחיר בו נמכר גפ"מ לכלל המשק על ידי בתי הזיקוק. לכן גם יש חשיבות גדולה בקבלת מידע אמין ומדויק בנוגע להרכב עלויות היבוא של גפ"מ, תוך ביצוע הבחנה בין מחיר המוצר לרכיבי עלות נוספים הקשורים ביבוא.

קביעת מחיר הגפ"מ באופן מוטה כלפי מעלה כתוצאה מעלויות יבוא, מעלה את מחיר המכירה של בית הזיקוק באשדוד ואת רווחיו על חשבון הצרכנים במשק.

הדיווח לצורך אכיפת צו המחירים

ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והתשתיות הלאומיות החליטה בחודש יולי 2013, כי כל חברה העוסקת בשיווק גפ"מ נדרשת לדווח למפקחת על המחירים במשרד התשתיות הלאומיות. כך על החברות לדווח באשר לכמות הלקוחות שהצטרפו או עזבו. כמו כן, החברות מתבקשות לדווח גם לגבי נתונים הקשורים ביבוא גז על ידי המשווקים. המידע נדרש לצורך בחינת העלאה של רמת הפיקוח וקביעת רמת מחירים במשק הגפ"מ. בנוסף, יש צורך באימות הנתונים הנמסרים כיום על ידי החברות, לצורך אכיפת הצו הקיים לעניין המחירים המרביים בשער בית הזיקוק. יתר חברות שיווק הגפ"מ העבירו את הנתונים במועד המבוקש בהתאם לנדרש, ואילו פזגז היא החברה היחידה שהגישה ערר למניעת העברת המידע.

בדיון בערר השתתפו נציגי ועדת המחירים ממשרד האוצר וממשרד התשתיות הלאומיות, וכן נציגי הממונה על ההגבלים העסקיים. ההחלטה על דחיית הערר נתקבלה פה אחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן