Skip to content

"קפטן אמריקה: חייל החורף": החלטתם לעבוד עלינו?

סרט ההמשך "קפטן אמריקה" אינו גרוע, אך הוא אכזבה לחובבי הז'אנר. הסרט, ששואף להיות מותחן קונספירציה פוליטי חכם, מתפורר כאבק בתוך הרזומה המרשים של חברת מארוול ונראה כמו משיכת זמן עד ליציאת "הנוקמים 2"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

הנה עוד סרט המבוסס על קומיקס, אלא שהפעם הוא בודק את כוחות העל של הצופים: האם יוכלו לצפות מראש כל צעד של הגיבור במשך 136 דקות של הסרט. חשוב לציין, כי "קפטן אמריקה: חייל החורף" אינו סרט המשך גרוע, אך גם אינו סרט כזה טוב. הכוריאוגרפיה ואמנות הכאת האויב נהדרת, מדי פעם יש צחקוקים או מה שמדמה הומור, אבל האוהדים מצפים למשהו שהוא יותר מסרט פעולה אלים במיוחד, אשר אינו מביא שום דבר חדש לז'אנר.

אקשן זה לא הכל. אוונס וג'והנסון

בכל זאת, יש להודות, שכריס אוונס ("הנוקמים"), המאויר בלסת מרובעת ובשרירים מנופחים עד הקצה, נכנס באופן מושלם לדמות הגיבור. ראוי להזכיר לאלו ששכחו את הסרט הקודם בסדרה, שהוא חייל מלחמת העולם השנייה, שעבר שיפור גנטי, אך בילה עשרות שנים מחייו קפוא בתוך גוש קרח. עכשיו, כשהוא הפשיר, לקפטן יש הרבה מה להתעדכן לתקופתנו, והוא עושה זאת עם סוכן נוסף, סאם ווילסון (אנתוני מקיי, "מטען הכאב"), שמלמד אותו להקשיב לשירי מוטאון.

כמובן שאין זמן לגלות אבני דרך בתרבות המודרנית, כאשר סוכנות ש.י.ל.ד. בסכנה. מנהל הסוכנות, ניק פיורי (סמואל ל. ג'קסון, "רובוקופ") מזהיר את הקפטן לא לסמוך על אף אחד. עם זאת, הוא פוגש באקספוזיציה של הסרט את אלכסנדר פירס, המגולם על ידי רוברט רדפורד ("הכל אבוד"), כבוס שתלטן במיוחד. הוא לובש חליפה מחויטת ונראה חסר נשימה, מה שמרמז שהוא כנראה הנבל. לא נבל מרושע, כמו לוקי בסרט "תור", או נבל שובב, כמו מנדרין בסרט "איירון מן 3". אלא רק עוד מחרחר כוח בארגון רדוד מוסר. זה מעט מביך למה שחקן עלית כמו רדפורד מגלם דמות זניחה ולא מרשימה.

רדפורד גם אוכף תוכנית מפותלת, נפשעת ומגוחכת עד צחוק, להשתמש במתנקש כנגד קפטן אמריקה ובת לווייתו, האלמנה השחורה (סקרלט ג'והנסן, "היא"), לשגר טילים על אוכלוסייה אזרחית – ועל הדרך להשתלט על העולם. המתנקש החמקמק מאחורי הטירוף ידוע כחייל החורף (סבסטיאן סטן, "ברבור שחור"). הוא פסיכופט סטנדרטי למדי, עם רקע טראגי, שאינו מקבל מספיק הסבר לקורותיו בסרט.

הסרט, ששואף להיות מותחן קונספירציה פוליטי חכם, מתפורר כאבק בתוך הרזומה המרשים ביותר של חברת מארוול. כל טוויסט מוביל לפיצוץ אדיר מימדים או סצנת קרב מורחבת. כל פיסת אנימציה ממחושבת ואלימה מסתיימת בהלצה צפויה ("אני מניח שהוא האיש הרע"…) ובמשך הסרט הארוך למדי, הצופים זוכים לראות הרבה אקשן מול מעט דרמה או עלילה ברורה ומפורטת. ההרפתקה הנוכחית של "קפטן אמריקה" היא רק עוד משיכת זמן עד ליציאת "הנוקמים 2".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן