Skip to content

פרושאור: הפלסטינים מפרים בבוטות את רוב עקרונות האו"ם

"אני כבר מחכה לכינוס החירום שייזום אבו מאזן בו יקרא לגינוי חמאס בעקבות ניצול בתי ספר, מסגדים ובתי חולים לשם פעולות טרור רצחניות, ירי על אזרחים ישראלים ושימוש באזרחים חפים מפשע כמגן אנושי", אמר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אילו הפלסטינים היו טורחים לקרוא את מסמכי ההצטרפות לאמנות השונות, הם היו מבינים שהם מפרים בבוטות את רוב סעיפיהן בזה אחר זה". כך אומר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור. שגריר ישראל באו"ם התייחס לבקשת הפלסטינים להצטרף לאמנות האו"ם השבוע, בכנס ג'רוזלם פוסט בניו יורק.

"הפלסטינים רוצים להצטרף לאמנות האו"ם? בבקשה", אמר השגריר פרושאור. "מי יודע? אולי נקום מחר בבוקר ונגלה שההצטרפות שלהם יצרה חברה למופת, של ליברליזם וזכויות אדם, שמעודדת את חופש הביטוי ואת חופש העיתונות, חברה שמתקיימות בה בחירות דמוקרטיות בכל ארבע שנים, חברה המושתתת על יסודות של שוויון ופמיניזם ברוח סימון דה בובואר, חברה ששעריה פתוחים בפני כל בני האדם, ללא הבדל דת, גזע ומין. בבקשה, בואו נראה את הפלסטינים מקיימים את אמנות האו"ם.

רון פרושאור: "מי יודע? אולי נגלה חברה למופת?" (צילום: ויקימדיה)
רון פרושאור: "מי יודע? אולי נגלה חברה למופת?" (צילום: ויקימדיה)

"הפלסטינים מבקשים ליהנות מהפריבילגיות ומהתארים שמאפשר האו"ם, אבל הם נוטים לשכוח מהקונספט המפתיע שהצטרפות לאמנות בינלאומיות כוללת גם חובות", אמר פרושאור ופרט את הפרת האמנות שמבצעים הפלסטינים באופן יומיומי. בהתייחס לאמנות ז'נבה, אמר פרושאור: "אני כבר מחכה לכינוס החירום שייזום אבו מאזן בו יקרא לגינוי חמאס בעקבות ניצול בתי ספר, מסגדים ובתי חולים לשם פעולות טרור רצחניות, ירי על אזרחים ישראלים ושימוש באזרחים חפים מפשע כמגן אנושי".

 פרושאור הוסיף: "בתחום זכויות הילד, פלסטינים מאמנים ילדים צעירים למאבק אלים ופעולות טרור, ודוחות מתפרסמים על כך שהרשות הפלסטינית לא עושה דבר כדי לעצור את התופעות של עבדות ילדים ונישואי קטינים. ילדים לומדים מספרי לימוד רשמיים המבטאים דברי הסתה, משחקים בנבחרות ספורט הקרויות על שמם של רוצחים וצופים בתכניות טלוויזיה המחנכות אותם שיש להרוג יהודים".

בהקשר של זכויות נשים, הזכיר פרושאור, כי בגדה המערבית ובעזה מתרבים מקרים של רצח נשים על רקע כבוד המשפחה, זאת לצד תופעה של אפליית נשים שיטתית ומניעת קידומן."

 "אני מזכיר לאבו מאזן שכשהוא שולח לכלא עיתונאים, הוא למעשה מפר את האמנה לזכויות חברתיות ופוליטיות", אמר פרושאור. "אם הוא יהיה חתום על האמנה, אני חושש שזה משהו שהוא יצטרך לעבוד עליו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן