Skip to content

משרד האוצר נוקט צעדים להגבלת שכר הבכירים

ההגבלה תיושם במוסדות הפיננסיים ובגופים המנהלים את כספי הציבור כך שההוצאות בגין שכר של מנהל שהן מעבר לסכום של 3.5 מיליון שקלים בשנה, לא יוכרו לצרכי מס. לפיד: "צריך לשים סוף לחגיגות שכר הבכירים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר יאיר לפיד ובכירי משרד האוצר גיבשו הצעה המיועדת להגביל במוסדות פיננסיים ובגופים המנהלים כספי ציבור, את ההוצאות המוכרות למס בגין חבילת השכר של מנהליהם הבכירים. כך שההוצאות בגין שכר של מנהל, – הכולל את המרכיבים שכר קבוע, משתנה ומרכיבים הוניים לשכר – שהינן מעבר לסכום של 3.5 מיליון שקלים בשנה, לא תוכרנה לצרכי מס.

לשים קץ לחגיגות. לפיד (צילום: דן בר דוב)
לשים קץ לחגיגות. לפיד (צילום: דן בר דוב)

ההצעה התקבלה לאחר ששר האוצר, ביקש ממנכ"לית משרד אוצר, יעל אנדורן, יחד עם החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, והיועץ המשפטי במשרד האוצר, יואל בריס, לבחון את נושא שכר הבכירים במשק.

הרציונל

הרציונל העומד מאחורי ההצעה הוא שמוסדות אלו, המנהלים כספי ציבור, הינם בעלי השפעה מכרעת על המשק הישראלי הן בהיבט של הוצאות משקי הבית, כגון – עמלות בבנקים ודמי ניהול, והן בהיבט של קביעת סטנדרטים לעניין שכר הבכירים במשק. ההצעה נשענת, בין היתר, על הגידול שחל בשנים האחרונות בעלויות שכר הבכירים בגופים אלו.

במשרד האוצר מצפים, כי בעקבות יישום ההחלטה יעמדו גופים אלו באמות מידה גבוהות של ממשל תאגידי לרבות לעניין מדיניות השכר שלהם ואולי בכך תסתיים חגיגת שכר הבכירים במשק.

לפי ההצעה, חריגה מהשכר המוכר למס תאושר על-ידי האסיפה הכללית – ברוב של בעלי המניות שאינם בעלי השליטה – תוך בחינת מכלול ההשלכות על הגוף הפיננסי.

הגשת תזכיר חוק לתיקון דיני המס

בשבועות הקרובים יגיש שר האוצר תזכיר חוק לתיקון דיני המס בהתאם להצעה שגובשה במשרד, ובמקביל ימשיך לבחון את התגמול במוסדות אלו ובחברות הציבוריות ואת הצורך לנקוט בצעדים נוספים על מנת להשתית סטנדרטים נאותים של מדיניות תגמול.

שר האוצר, יאיר לפיד: "צריך לשים סוף לחגיגות שכר הבכירים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן